Skip to main content

Sinds een tijdje valt de wifi nog wel eens weg. Ik maak gebruik van de v12. Het enige wat helpt is opnieuw opstarten. Ligt het probleem bij de v12? Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik zo vaak de v12 opnieuw moet opstarten.  Zou het probleem opgelost zijn met een andere router/modem?

Ik heb verder geen versterkers of zoiets 

Dit is niet goed maar ik denk niet dat een ander modem de oplossing is. Er kunnen veel oorzaken zijn van je probleem.

Werkt wifi ook niet goed als je vlakbij het modem staat of alleen verder weg?

Welke band heb je actief op de modem? 2.4Ghz, 5Ghz of beiden? Een aanpassing van kanaal (interferentie uit de buurt of radar en zendvermogen) kan een rol spelen. Ook de bandbreedte verkleinen kan helpen omdat het zendvermogen dan niet over een brede band (frequenties) hoeft te worden verdeeld.

De auto kanaalkeuze is niet altijd de beste is mijn ervaring. Ik kies deze altijd zelf op basis van de omstandigheden in de buurt en de genoemde facturen die je kan beïnvloeden met de juiste keus.


Hoi @DekaA, welkom bij ons op het forum. Zoals je aan het bericht van Roy al ziet kunnen er meerdere dingen meespelen hierin. Heb je zijn bericht en vragen al kunnen bekijken en proberen?

In onze Kennisbank hebben we ook een artikel die kan helpen met de Wifi verbinding: