Sinds afgelopen november valt mijn WiFi regelmatig weg. Soms gaat het een week goed, dan weer een of twee dagen ellende. Ik heb inmiddels, na telefonisch contact, ook een Super WiFi punt aangeschaft, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
De TV-ontvangerĀ is bekabeld aangesloten, daar zijn geen problemen. Er is alleen wegvallende WiFi op de iPad, laptops en mobiele telefoons.
Wanneer de WiFi wegvalt blijven de lampjes van de glasvezel normaal branden. Ook het lampje op de Esperiabox v10A brandt groen.
De verbinding herstelt zich soms vanzelf weer, maar blijft dan steeds wegvallen. Stekker van de glasvezel eruit en de Experiabox opnieuw opstarten heeft soms effect. Maar op sommige dagen moet ik dit wel een paar keer per dag doen.Ā
Ik heb de WiFi manager al vaak doorlopen, dan herstelt de verbinding zich weer (tijdelijk), maar het probleem van het wegvallen is ermee niet definitief opgelost. Als de WiFi het doet is hij prima en is er op afstand niks aan te zien.
Het probleem speelt sinds november 2022. Daarvoor werkte alles prima. Er is qua apparatuur in huis niks veranderd.Ā