Skip to main content

Ik heb sinds kort twee wifi superpunten icm met de Experiabox V10A. Ik heb daardoor wel internet op de tweede verdieping maar het is erg instabiel. Ik luister bijvoorbeeld muziek op mijn smartphone via een app en deze valt meerdere keren per uur een paar seconden weg. Bijzonder irritant. Ook tv kijken met de app op onze smarttv is niet meer zonder haperingen. Iemand mee bekend en wat er aan gedaan kan worden.  

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @mcmill!
Juist de V10a moet wel goed werken met de Superwifipunten!

  • Hoe branden de lampjes op je apparaten? Als er ergens lampjes oranje plaatsen kan het een hoop uit maken de Superwifipunten te verplaatsen naar een plek waar ze beter signaal binnen krijgen (en dus uitzenden).
  • Hoe heb je de Superwifipunten aangesloten zitten op je experiabox? Is dat draadloos of met een kabel?
  • Heb je ook al eens gekeken in de KPN Thuis app of Wifimanager?
     

De lampjes op de superwifipunten zijn groen. Ik heb deze superwifipunten uitgezet en ook nu in de huiskamer ervaar ik hetzelfde probleem. Zit dus in mijn modem denk ik 


Die smarttv gewoon bekabeld aansluiten. Zo'n tv is vaak plat tegen de muur gemonteerd of geplaatst. Soms zelfs in een kast of andere omlijsting. De WiFi antennes zitten in zo'n tv aan de achterzijde weggewerkt waardoor het bereik gewoon enorm slecht is.

Heeft u de v10a al eens gereset?


Ik heb hem net gereset en ben aan het testen of het nu goed gaat. Dank je 👍


@mcmill hoe is het nu een paar dagen later?
Is je verbinding nu stabieler?


Goedemorgen, Ik merk dat ik nog steeds het probleem ervaar. het aparte is dat hij het niet doet als ik muziek speel via spotify maar wel via de app van bijvoorbeeld veronica, Kink FM of Juke.


Het wordt nog gekker nu. Op het moment dat ik de eerder genoemde apps gewoon via de telefoon afluister doet hij het goed (twee telefoons getest. Zodra ik de telefoons koppel aan ee speaker met een jack kabel of via bluetooth dan hapert de muziek soms (regelmatig). Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is.


Ah balen, kun je de KPN Thuis app of Wifimanager nog eens proberen? 
Kan het zijn dat je iets van een apparaat in de buurt hebt die kan storen met Wifi? Kun je ook eens naar het onderstaande topic kijken?

Ik denk wel dat dit los staat van het haperen van je muziek met de telefoons, hebben die dit ook als ze op 4G zitten?