Skip to main content

Beste,

Sinds (waarschijnlijk) de laatste update automatische update van het het modem (box 12) hebben wij last van wegvallende WiFi. Alle draadloze apparaten kunnen de WiFi wel vinden en geven aan verbonden te zijn zonder internetverbinding. De apparaten proberen niet automatisch opnieuw te verbinden omdat er dus wel een verbinding is, er wordt alleen geen internetverbinding gelegd. Met uit- en aanzetten van de apparaten die verbonden zijn met WiFi wordt het probleem tijdelijk opgelost, maar het probleem komt soms na 10 minuten al weer terug. Is er een mogelijkheid om deze update geforceerd terug te zetten naar de vorige firmware? 

  • Modem: Box 12
  • Modem al meerdere keren gereset: zowel via reset knop met tandenstoker als door verwijderen van netstroom
  • Apparaten zijn allemaal up-to-date
  • Bedraad internet heeft nergens last van en werkt constant
  • Superwifi versterkers hebben wel gewoon verbinding / het groene lampje brand.
  • WiFi lampje op het modem brand constant groen

Na eigen onderzoek (internet/forums) blijkt het bij veel mede-KPN gebruikers ook een probleem te zijn. Zowel ik als mijn vrouw zien dit ook terug in ons werk. Wij werken bij met hulpbehoevende mensen die in sommige situaties gebruik maken van alarmeringen en WiFi camera systemen zodat hulp en familie altijd te hulp kunnen schieten wanneer er iets verkeerd gaat. Ook deze systemen kunnen nu niet meer met zekerheid gebruikt worden, wat ik eerlijk gezegd een kwalijke zaak vind. Een slecht werkende update kan op deze manier in het ergste geval een leven kosten. Als ik dan lees dat sommige mensen hier 3 weken geleden al last van hadden vraag ik mij af waarom deze firmware update er nog steeds doorgedrukt wordt en er nog geen oplossing is…

Zou iemand ons hiermee kunnen helpen? Wellicht iets wat wij zelf kunnen regelen zodat wij het ook bij onze cliënten op kunnen lossen?

Bij voorbaat dank!

@Hiddinga  Misschien kunt u dit topic Sinds laatste update Box12 extreem trage wegvallende internet en tv-verbinding | KPN Community eens lezen. U bent niet de eerste klant met deze problemen…..

Het snelste is inderdaad als u belt met de gratis klantenservice van KPN via 0800-0402 en uw probleem daar kenbaar maakt.

 


@Hiddinga  Misschien kunt u dit topic Sinds laatste update Box12 extreem trage wegvallende internet en tv-verbinding | KPN Community eens lezen. U bent niet de eerste klant met deze problemen…..

Het snelste is inderdaad als u belt met de gratis klantenservice van KPN via 0800-0402 en uw probleem daar kenbaar maakt.

 

Bedankt voor uw reactie! Ik ben inderdaad niet de enige of de eerste, en dat is voornamelijk waar ik mij zorgen om maak. Daarnaast kan ik op de andere forum posts geen goede oplossing vinden voor dit probleem, al lijkt het in het topic wat u duurde opgelost te zijn met nieuwe superwifi punten.

Ik zal ze eens bellen. Wanneer ik meer duidelijkheid of een oplossing heb zal ik deze hier posten!


@Hiddinga  Misschien kunt u dit topic Sinds laatste update Box12 extreem trage wegvallende internet en tv-verbinding | KPN Community eens lezen. U bent niet de eerste klant met deze problemen…..

Het snelste is inderdaad als u belt met de gratis klantenservice van KPN via 0800-0402 en uw probleem daar kenbaar maakt.

 

Zoals gisteren aangegeven nog even een terugkoppeling van de huidige stand van zaken.

Gisteren heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN. Na nogmaals het modem en het glasvezelkastje van de netstroom te hebben gehaald was er nog geen verbetering. Een update van het modem heeft ook niet geholpen. De medewerker van KPN kon vaststellen dat het probleem niet bij de glasvezelaansluiting zat, maar dat er waarschijnlijk een fout zat in het modem. Naar aanleiding van dit gesprek is er een nieuw modem naar het dichtstbijzijnde post-nl punt verstuurd. Deze kon ik vandaag al ophalen en heb ik opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Het modem wat ik ingeleverd heb was een KPN box 12, het vervangende modem wat ik heb gekregen is een KPN box 12B. Een tweede versie.

Dit lijkt het probleem te hebben verholpen. Sinds installatie (circa 3 uur geleden) geen uitval meer gehad, constante goede verbinding zoals ik dat voorheen ook gewend was. Het lijkt er dus op dat oudere varianten van de KPN box 12 de nieuwste software-update niet goed kunnen verwerken wat zorgt voor een instabiele verbinding. 

Het probleem is bij mij opgelost. Bedankt KPN!