Skip to main content

Hoi, sinds ik de nieuwe KPN modem heb, valt mijn internet regelmatig weg. Vooral op de slaapkamer en werkkamer (ik woon op een klein appartement). Voorheen nooit problemen mee gehad. Gek word ik ervan, ik heb alles al geprobeerd met de wifi manager. Telefonisch krijg ik een automatisch bandje dus een medewerker spreker is lastig. Ik overwoog om super wifi punten aan te schaffen maar ik lijk wel gek. Hopelijk kan KPN het netjes voor me oplossen. 

Hallo @Lizanne89 ,

Welk modem heb je?En welke had je eerst?En heb je koper of glas?En heb je het al eens gereset?


Ik heb de KPN V12, en inderdaad al gereset en vanalles meermaals doorlopen met de wifi manager. Voorheen had ik de witte box van KPN (ik weet de naam niet meer) en dat ging stukken beter. Geen glasvezel. Soms denk ik dat KPN wifi slechter maakt zodat ze meer wifipunten kunnen verkopen 😜


Deze?

De box 12 kan minder goed omgaan met slechte DSL verbindingen,Mogelijk heb je die.Bij mij zelf doen de nieuwere modems het ook niet goed,Alleen de V9 en ouder blijven stabiel.

gebruik je toevallig deze stekkers?

Valt de bekabelde verbinding(desktops,tv ontvangers etc) ook uit?


Ik heb de V12 inderdaad. 

Niet die witte, het is een zwarte. Die witte die ik eerst had viel nooit uit. Ik gebruik verder geen versterkers, nooit nodig gehad op mijn kleine appartementje ;) 

Hopelijk kan @Kpn even meekijken naar een oplossing. 


@Kpn is niet de echte kpn.

Dat zijn @Alexandra , @Jasper , @Jeroen_dB , @Maja_ , @Ron , @Denise_ , @Hanna_ , @Bart_ , @Bart_Z , En nog wat…

Maar vul vast je profiel in en een van de Kpners komt langs.

Vermoedelijk krijg je eerst een nieuw modem en daarna een monteur.

Even nog een laatste vraag: Welke firmware heeft de box 12?


Dankje @martijn197108

Ik heb mijn profiel aangevuld. Firmware, geen idee. Ik zie niets specifieks op het modem staan. Waar kan ik dat vinden? 


Dankje @martijn197108

Ik heb mijn profiel aangevuld. Firmware, geen idee. Ik zie niets specifieks op het modem staan. Waar kan ik dat vinden? 

Als je inlogt op mijnmodem.kpn kan je het zien.Het wachtwoord daarvoor staat op de sticker van het modem.


Hallo @Lizanne89! Welkom op ons Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Laten we bij het begin beginnen. Ik neem aan dat je niet voor niets een nieuw modem ontvangen hebt. Waarom heb je een nieuw modem ontvangen? 

Valt alleen de wifi weg (onvoldoende bereik) of heb je ook problemen met bekabeld internet (o.a. tv)? 


Hey @Lizanne89! Ik heb helaas niets meer van je gehoord. Als ik nog iets voor je kan betekenen, zoals een roll back van softwareversie aanvragen, dan hoor ik het graag. 
 

Voor de duidelijkheid; jouw Box 12 heeft inderdaad de *****448 versie. 


Hoi @Lisa sorry voor de vertraging! 

Dank voor je reacties. Geen idee waarom er een nieuw modem kwam eigenlijk. Meestal valt alleen de wifi weg maar van de week knalde ook 2x achter elkaar de digitale tv eruit. Geen idee of dat met elkaar te maken had, maar toen was er ook even geen wifi in elk geval. Toen hebben we de stekkers eruit gehaald zodat alles even opnieuw is opgestart, de tv box moest opnieuw installeren toen.  

 

Wat bedoel je met rollback van de software en *****448 versie? Ik ben nog steeds zoekende naar een oplossing in elk geval. 

 

​​​​​​Groet, Lizanne


Je hebt firmware met problemen,Er is inmiddels een nieuwe versie die deze problemen op moet lossen.

Als je het modem Reset zou je de nieuwe firmware binnen moeten krijgen.


@Lizanne89 Het klopt wat @martijn197108  zegt. De firmware versie die jouw modem heeft geeft dit probleem. Als je het modem reset, wordt de nieuwe software automatisch ingeladen. 


Dankjewel beide! 

Ik ben er vanmiddag mee aan de slag gegaan. Modem opnieuw opgestart, automatisch gereset, vervolgens hetzelfde bij de tv ontvanger welke nu opnieuw aan het installeren is. 

Ik houd jullie op de hoogte mocht het probleem nog steeds bestaan. Ik kreeg overigens ook een sms dat ze hier in de buurt aan de slag gaan met het internet :) 


Beste @Lisa inmiddels 4 maanden verder maar het probleem wordt erger en erger en heeft nu ook invloed op de interactieve TV. TV en Radio haperen ook, is soms enkele tellen volledig offline. Een simpele Teams meeting met thuiswerken ook niet, zelfs soms niet eens wanneer ik naast het modem ga zitten. Inmiddels ben ik zo ver om over te stappen naar een andere provider als er geen oplossing komt. De firmware van de vorige oplossing is geïnstalleerd. Ik wil eigenlijk gewoon het oude modem terug of een andere oplossing die zorgt voor een stabiele verbinding. Kan er een monteur komen ofzo? 


Hi @Lizanne89, jammer om te lezen dat je verbinding er niet beter op wordt. Goed dat je een seintje geeft!

Je gegevens staan nog in je profiel zag ik, ik heb meteen je verbinding nagekeken. Deze ziet er goed uit, de verbinding tussen jouw KPN Box 12 en ons netwerk is stabiel. Dat betekent dat ik van afstand geen problemen zie, daarom moeten we even goed kijken naar hoe je de verbinding gebruikt. Gebruik je de internetverbinding via wifi of ook via een internetkabel? Heb je onze Wifi Manager onlangs gevolgd om je verbinding te verbeteren? Deze helpt je om de verbinding te controleren en wifi optimaal in te stellen. En hoe is jouw tv-ontvanger verbonden met de Box 12?

Daarnaast is er ook een nieuwe software versie voor de KPN Box 12 beschikbaar. Deze wordt automatisch door ons gedaan in kleine groepjes tegelijk. Je kunt controleren of jouw modem de update gehad heeft door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface. Je kunt de update ook handmatig binnen halen door je Box 12 een reset te geven.


Hoi @Alexandra ik gebruik alleen de wifi. Dat ging altijd goed totdat het nieuwe modem kwam. In principe is het ook goed maar het valt soms dus weg. Op de slaapkamer heb ik bijna geen wifi meer sinds het nieuwe modem. En de tv blijft dus ook weleens hangen nu. Soms is de tv wat langer offline. Die zit bekabeld vanaf de modem naar de ontvanger. De wifi manager heb ik al vaak geprobeerd maar daar komt ook niks bijzonder uit en daar zit inmiddels flink wat frustratie 😉 Vorige keer heb ik al een update op het modem gedaan op aanraden van dit forum. En een handmatige reset is toen ook allemaal al geprobeerd. Kan er een monteur komen of krijg ik aub het oude model modem terug? 


Hoi @Lizanne89 ,

Al de tv ontvanger gereset en in een andere ethernetpoort gestopt?Dat je in de slaapkamer geen bereik meer hebt, kan kloppen.De box 12 reikt minder ver dan je V9.Je kan superwifi kopen via de wifimanager.Helaas kan je de V9 niet meer terugkrijgen.

Heb je ook een ethernetswitch?En heb je koper of glas?


Hoi @martijn197108 hier is nog geen glasvezel aangelegd helaas. Ik heb reset, andere poorten etc alles al geprobeerd. Dit probleem loopt al maanden 😉 Superwifi zag ik, maar dat vind ik zo krom als je dus een andere modem krijgt met minder bereik. Marketing... 


Hoi @martijn197108 hier is nog geen glasvezel aangelegd helaas. Ik heb reset, andere poorten etc alles al geprobeerd. Dit probleem loopt al maanden 😉 Superwifi zag ik, maar dat vind ik zo krom als je dus een andere modem krijgt met minder bereik. Marketing... 

Is je dsl kabel rond of plat?

Je zou het als marketing kunnen zien, maar die superwifi is voor een wifi6 apparaat erg goedkoop, kpn zal niet heel veel winst hebben.Ik denk meer dat het aan sagemcom ligt dan aan kpn.


Ik zie dat nu er een nieuwe software versie (528) klaarstaat.Als je de box 12 nu reset, krijg je die binnen.Hopelijk helpt dat.

Resetten doe je door een pinnetje 15 seconden in het gaatje te steken.


 @Lizanne89 Ik kan me voorstellen dat het voor frustratie zorgt, zeker als het langer speelt. Goed dat je tv-ontvanger bekabeld aangesloten is. Er is nu inderdaad weer een nieuwe softwareversie voor je modem beschikbaar. Er zijn regelmatig nieuwe updates beschikbaar, om zo de verbinding en/of functies te verbeteren. Net als @martijn197108  ben ik ook benieuwd hoe het gaat met de nieuwe softwareversie, laat je het ons weten? Dan kijken we vanaf daar verder.

Ik zie dat nu er een nieuwe software versie (528) klaarstaat.Als je de box 12 nu reset, krijg je die binnen.Hopelijk helpt dat.

Resetten doe je door een pinnetje 15 seconden in het gaatje te steken.

 


 @Lizanne89 Ik kan me voorstellen dat het voor frustratie zorgt, zeker als het langer speelt. Goed dat je tv-ontvanger bekabeld aangesloten is. Er is nu inderdaad weer een nieuwe softwareversie voor je modem beschikbaar. Er zijn regelmatig nieuwe updates beschikbaar, om zo de verbinding en/of functies te verbeteren. Net als @martijn197108  ben ik ook benieuwd hoe het gaat met de nieuwe softwareversie, laat je het ons weten? Dan kijken we vanaf daar verder.

Ik zie dat nu er een nieuwe software versie (528) klaarstaat.Als je de box 12 nu reset, krijg je die binnen.Hopelijk helpt dat.

Resetten doe je door een pinnetje 15 seconden in het gaatje te steken.

 

Hoi beide, afgelopen week gereset maar helaas ook niet de oplossing. Ik ga me oriënteren om over te stappen... Ben het helemaal beu 😮💨


Hoi @Lizanne89 ,

Jammer dat het niet heeft geholpen en dat je weg gaat bij KPN, maar ik begrijp het wel.

Is je DSL kabel rond of plat?Of je wil gewoon het maar zo laten zoals het is?

 


@Lizanne89 Heel jammer dat het geen verschil maakt, en dat je daardoor overweegt om over te stappen. Als we een hapklare oplossing voor je hadden hier, hadden we die je meteen voorgelegd. Het is in dit soort situaties helaas vaak zoeken naar de oorzaak en beste oplossing. Zeker wat wifi betreft, omdat je daarin ook afhankelijk bent van storingsbronnen en andere (wifi) signalen in je omgeving. Je kunt ook, als je er nog open voor staat, bellen met onze klantenservice via 0800-0402. Dat kan soms handiger zijn omdat je direct contact hebt en onze collega's daar meteen een en ander met je kunnen doornemen.