Skip to main content

Sinds augustus hebben we Glasvezels en draadloze wifi versterkers omdat we op de 1e verdieping al geen goede wifi verbinding hebben, op zolder is het helemaal dramatisch.

Ik heb 2 wifi versterkers, dit zou voldoende moeten zijn.. 1tje staat bedraad naast het modem en de 2e heb ik op de eerste verdieping staan, tot 3 weken terug ging dit oke. Nu krijg ik de 2e wifi versterker met geen mogelijkheid meer verbonden aan het netwerk, hij staat op dezelfde plaats als voorheen (waar hij het tot 3 weken geleden heeft gedaan) maar de wifi is compleet weg, ook op onze telefoons krijgen we geen wifi meer. Ik heb deze versterkers zelfs pal boven de 1e wifiversterker op de 1e verdieping neergezet en zelfs hier geeft hij aan de de wifi versterker te ver weg staat en geen goede verbinding heeft. Ik ben bang dat ik straks mijn hele huis vol heb staan met versterkers..

 

Ik heb de router verschillende keren aan en uit gezet- helpt niet

Modem volledig gereset - helpt niet (tot ergenis dat ik alles weer opnieuw moest instellen, Chrome cast, Klikaanklikuit etc..)

In het modem ingelogd via de site om te zien of daar iets aparts in stond - Soms staat de Wifi ineens uit ook het lampje op het modem brand dan niet meer

De wifi manager van de site geprobeerd - Wifi manager loopt vast, waarschijnlijk omdat mijn telefoon de verbinding verliest, kom hier dus niet verder mee.

 

Gecontroleerd of er storingen zijn

Ik hoop dat iemand kan helpen, want ik word er moedeloos van dat ik alle apparaten steeda opnieuw moet aansluiten en dat mijn lampen niet bediend kunnen worden omdat de wifi continu wegvalt, heeft me veel geld gekost.

Ook niet bevorderlijk dat contact met de klantenservice ook zo moeilijk gemaakt wordt, dan was het bij Telfort nog zo slecht niet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Annouschka

 

Welkom op het forum @Annouschka3. Welk type Experiabox en wifi versterkers heb je? Gebruik je daarnaast ook tv van KPN? Laat het me even weten en dan gaan we kijken of we iets kunnen doen om de wifi te verbeteren. Daarnaast zou een heel huis vol wifi versterkers gelukkig niet nodig moeten zijn! :relaxed:


Welkom op het forum @Annouschka3. Welk type Experiabox en wifi versterkers heb je? Gebruik je daarnaast ook tv van KPN? Laat het me even weten en dan gaan we kijken of we iets kunnen doen om de wifi te verbeteren. Daarnaast zou een heel huis vol wifi versterkers gelukkig niet nodig moeten zijn! :relaxed:

Ik heb een v10 experia box en 2 ronde super wifipunten, zie hier verder geen type naam op staan.


Dat moet dan om de SuperWifi gaan. Wat ik je zou willen vragen is een aantal stappen te doorlopen. Geef beide Superwifi versterkers een reset zonder dat ze aan de internetkabel zijn aangesloten. Dit kan je doen met de knop in het reset gaatje achterin. Hou deze 10 seconden ingedrukt. Daarna geef je de Experiabox een reset zoals aangegeven bij stap 2. Controleer nadat je dit gedaan hebt of je gewoon verbinding kan maken met de wifi. Zo niet, verander dan je wifi naam en wachtwoord naar de gewenste instellingen met de KPN Thuis app. Als je verbinding hebt met de wifi van je Experiabox sluit dan de eerste Superwifi versterker aan, wacht 5 minuten tot deze is ingesteld, en verbind dan ook de 2e Superwifi met de internetkabel. Wacht even tot alle lampjes stabiel branden. Haal daarna de laatst aangesloten Superwifi los en plaats deze op een centrale, hoge plaats op de 2e verdieping. Dit is een vrij rigoureuze aanpak maar dan moet het probleem ook echt in 1 keer goed opgelost zijn. Zou je kunnen laten weten of het hiermee gelukt is?


Ik accepteer dit antwoord niet..

Het kost mij gewoon 2 dagen en een hoop stress om deze stappen WEER te moeten doorlopen.

Ik ben met een nieuwe baan begonnen waar ik thuis aan het werk moet en online moet zijn. Dit geeft me al genoeg stress en dan wil ik niet ook steeds aan mijn slechte Wifi moeten denken.

Mijn nieuwe collega heeft bij KPN gewerkt en zegt me dat ik een nieuw modem nodig heb, hoe kom ik daar aan? Ik heb nu 2 dure draadloze wifi versterkers die maar half hun werk doen.

Als ik deze stappen weer moet doorlopen mag ik al onze Wifi producten weer opnieuw aansluiten, al onze lampen en smart devices. Ik heb er een beetje verstand van maar dit kost me teveel tijd zoals ik al aangaf.

Mijn 2e wifi punt staat nu alsnog beneden, omdat hij boven geen contact krijgt, belachelijk voor dat geld..

Vreselijk ook dat ik nergens een telefoonnummer kan vinden om contact op te nemen en dat ik telkens wordt doorgestuurd naar zogenaamde oplossing die ik zelf kan doen.

Ben nu lang genoeg klant bij jullie, met thuis en mobiele producten om misschien wat extra’s van jullie te mogen verwachten. 

Ik kan natuurlijk ook mijn lidmaatschap opzeggen en opnieuw aanmelden, zodat ik alsnog het nieuwste modem krijg?

Of misschien toch maar even bij de concurrent gaan kijken, of zij me wel snelle en stabiele Wifi kunnen geven.

Ik houd helemaal niet van dreigen, maar ik ben er nu gewoon klaar mee.

 


En thuiswerken wilt u op zolder doen? Leg dan maar een kabel naar boven. Volledig draadloos vanaf beneden goed internet op zolder krijgen, dat ga je nooit redden.

Een nieuw modem zal je zomaar niet krijgen. Heeft ook geen enkel nut. Bij uw huidige modem word WiFi uitgeschakeld zodra u de SuperWiFi's aansluit...

Dus dat ding doet niets meer met WiFi. Op de nieuwste KPN Box is dat precies ook zo.

Gewoon een kabel (laten) leggen, dat is de enige en ook beste manier om fatsoenlijk internet op zolder te krijgen. Misschien ligt die al naar eerste verdieping voor een tv ontvanger? Of heeft u een telefoonaansluiting boven? Coax misschien? Die kabel kunt u dan laten vervangen door een utp kabel.


En thuiswerken wilt u op zolder doen? Leg dan maar een kabel naar boven. Volledig draadloos vanaf beneden goed internet op zolder krijgen, dat ga je nooit redden.

Een nieuw modem zal je zomaar niet krijgen. Heeft ook geen enkel nut. Bij uw huidige modem word WiFi uitgeschakeld zodra u de SuperWiFi's aansluit...

Dus dat ding doet niets meer met WiFi. Op de nieuwste KPN Box is dat precies ook zo.

Gewoon een kabel (laten) leggen, dat is de enige en ook beste manier om fatsoenlijk internet op zolder te krijgen. Misschien ligt die al naar eerste verdieping voor een tv ontvanger? Of heeft u een telefoonaansluiting boven? Coax misschien? Die kabel kunt u dan laten vervangen door een utp kabel.

Bedankt Nick83,

maar volgens mij schaf ik geen WiFi punten aan om alsnog een kabel door heel het huis te laten lopen


Bedankt Nick83,

maar volgens mij schaf ik geen WiFi punten aan om alsnog een kabel door heel het huis te laten lopen

WiFi heeft geen onbeperkt bereik. WiFi werkt het best als het punt wat WiFi uit zend in dezelfde ruimte staat als dat u bent. Een tussenmuurtje is niet zo'n probleem. Een verdiepingsvloer wel. En u heeft dan nog 2 verdiepingsvloeren totdat u bij de zolder bent. Het is onrealistisch om daar dan goed WiFi te verwachten. 


Bedankt Nick83,

maar volgens mij schaf ik geen WiFi punten aan om alsnog een kabel door heel het huis te laten lopen

WiFi heeft geen onbeperkt bereik. WiFi werkt het best al het punt wat WiFi uit zend in dezelfde ruimte staat als dat u bent. Een tussenmuurtje is niet zo'n probleem. Een verdiepingsvloer wel. En u heeft dan nog 2 verdiepingsvloeren totdat u bij de zolder bent. Dat is onrealistisch om daar dan goed WiFi te verwachten. 

Op de 2e verdieping krijg ik zelfs geen goede WiFi, alleen als ik boven de metselaar ga zitten op het puntje van mijn bed.

Bedankt dat je me tips geeft, maar ik wacht liever op antwoord van kpn, want ik heb wel in de gaten dat ik niet de enige ben met slechte WiFi..

 


Je zou er goed aan doen om die eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi's uit de meterkast te halen. Uiteraard moet die wel bekabeld aangesloten blijven, dus ik weet niet of het mogelijk is.

Maar het zou goed zijn. Want als die in de meterkast staat, dan is de meterkast zelf al de eerste barrière die het signaal al een eind dempt.