Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds een week valt de wifi-verbinding regelmatig weg. Op mijn windows laptop krijg ik het snelst weer verbinding. Maar op mijn Iphone 11 en Ipad is de verbinding helemaal weg. Mijn Iphone geeft de melding dat er geen verbinding met  het netwerk kan worden gemaakt. 

Heb de stappen van de wifi manager doorlopen en ook de stekker er voor 10 seconden uit getrokken en weer in gedaan.

Groeten,

Katinka

Zelfde problemen met af en aan wegvallen van wifi, terwijl mijjn router naast mijn werkplek staat.
Wordt hier helemaal gek van !!!


Heel irritant. 

Vanochtend viel de wifi-verbinding weer 2x weg. Bij Iphone en Ipad viel verbinding 30 min weg waardoor afspraak dmv beeldbellen voor de helft verloren ging. Vanochtend is 2x reset van modem uitgevoerd. 


Hoi @katinka96 en ook Peter, welkom hier. 

Wegvallende WiFi is heel irritant, begrijp ik heel goed. Gelukkig is er vaak wel wat aan te doen. Heb je zo de tips voor wegvallende WiFi al doorlopen? Zorgt dat voor verbetering?

 


Beste Bart,

Ja heb de tips doorlopen. Eergisteren met KPN gebeld maar de medewerkster kon niet zien wat de oorzaak is. Hoorde dat Telfort migranten (zoals ik) er meer last van kunnen hebben. 

Gisteren is de Wifi verbinding weer vier keer verbroken (grrr). Twee keer modem herstarten hielp niet. Een aantal andere bewoners van de flat (waaronder ook die bij een ander provider zijn aangesloten) hebben er ook last van. 


@katinka96 welk modem heb je precies en in een flat of appartement zitten heel vaak meerdere gebruikers op het zelfde kanaal, wat geeft de wifi analyzer aan

Dat het komt doordat je een oud Telfort klant bent is doemdenken


Jimmy,

Het is een Experia V10A modem en woon in een flat. Als de modem opnieuw is gestart dan kiest deze toch een “rustiger” kanaal? Zou het aan de DNS-aansluiting kunnen liggen of aan de kabel naar de DNS-aansluiting in de standleiding.


Hoe lang is het huidige kabeltje vanaf de V10a naar het ISRA punt precies en valt alleen de Wifi weg nu of ook de vaste verbindingen.

Het kabeltje vervangen voor eentje van max. 150 cm kan geen kwaad


Kabel is 1,5 meter lang. Ik gebruik alleen wifi-verbinding. Valt me op dat er in de modem een tik is te horen (dezelfde als deze opnieuw start) en dat dan de verbinding wegvalt.


Door die tik die je hoort nijg ik er sterk naar dat de V10a aanvervanging toe is echter daar gaat een moderator over, staan je gegevens al in je forum profiel dus postcode,huisnummer en klantnummer dan ziet webcare @Bart_Z  wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Je kunt het ook proberen via het telefoonnummer 0800-0402 meld dan je een medewerker wilt 

spreken en daarna waarvoor 


Modem is ongeveer een half jaar oud. Heb de gegevens van mijn profiel ingevuld. Bedankt voor de informatie en het meedenken @jimny !


Modem is ongeveer een half jaar oud. Heb de gegevens van mijn profiel ingevuld. Bedankt voor de informatie en het meedenken @jimny !

Graag gedaan 


Ik zie dat er vandaag een monteur komt. Wacht dat even af, als hij ondervindt dat het modem kapot is kan hij deze meteen voor je omruilen. Ik hoor graag weer van je als het bezoek heeft plaatsgevonden. 


Beste @Bart_Z,

Heb dinsdag een nieuw modem gekregen en twee dagen ging het goed met de verbinding. Sinds vanmiddag kan mijn Apple apparatuur geen verbinding maken met de router, maar ik zie wel de naam van het netwerk in het lijstje staan. Heb herstel netwerkinstellingen uitgevoerd maar dat hielp niet. Wat kan ik nog doen?


Dat is wel bijzonder. Mogelijk staat het WiFi kanaal niet goed. Amerikaanse apparatuur kan niet met alle kanalen evengoed over weg. Je kan eens de WiFi manager doorlopen. Deze optimaliseert de WiFi. Gaat het daarna wel goed?


Heb de Wifi manager doorlopen, maar het heeft niet geholpen.


Maar alleen de Apple apparatuur werkt dus niet op de WiFi. Staan daar nog oude netwerken in? Wat gebeurt er als je alle oude draadloze netwerken verwijderd en opnieuw verbinding maakt met de WiFi. Want de WiFi was wel vindbaar toch?


Mijn oude netwerken zijn niet meer zichtbaar. Mijn nieuwe netwerk is wel zichtbaar maar apparaten geven aan dat er geen connectie met netwerk mogelijk is.


Ik zag ook nog weer een verbreking vandaag. Ik heb dus vanuit hier nog actie ondernomen. Vandaar dat ook jouw verbinding even weer wegviel. Lukt het daarna te verbinden met jouw Apple apparatuur? 

 


Rond 12.30 uur was het hier weer mis. Fijn dat je pogingen doet. Na jouw actie is de verbinding nog een paar keer weggevallen. Zat toen te beeldbellen. 


De WiFi blijft dus wegvallen? Heb je met het nieuwe modem de WiFi tips al doorlopen voor wegvallende verbinding? En heb je de Apple producten alweer op de WiFi?


Gisteren viel de wifi weer weg op alle apparaten (Windows en Ios). Heb de stekker van het modem er maar weer even uitgetrokken. Ja heb de Wifi tips doorlopen.


Ik zie op de 6e inderdaad nog een verbreking. Sindsdien niet weer. Is alles nu goed? 

 


Ja nu lijkt het goed te  gaan.


Gelukkig. Mocht er weer iets zijn. Laat het dan weten, dan gaan wij verder kijken om het op te lossen. 


Gisteren rond 21.15 uur en vandaag ca. 9.oo uur viel de verbinding weer weg op mijn IOs apparaten. Krijg de melding dat er geen verbinding met het netwerk mogelijk is en mijn telefoon vraagt steeds om een wachtwoord.