Skip to main content

Niet zo lang geleden de overstap van Xs4all naar KPN gemaakt. Was ik er maar nooit aan begonnen. Afgelopen weken tijdens een aantal cruciale werksessies geen wifi meer vanuit de superwifipunten. Ook niet na de update naar 528. Soms langere tijd prima verbinding, groene led op de SWP, en totaal onverwacht en natuurlijk op de meest fnuikende momenten dieprode leds. Aan-uitzetten hielp niet, verbinding opbouwen via WPS knop hielp niet, omruilen van SWP hielp niet. Vandaag in arre moede maar de modem compleet gereset en de beide SWP ook. Beide aangesloten op de modem in de hoop dat deze kale start voor een betere herstart zorgt. Maar vraag vooral is of een terugkeer naar het oh zo betrouwbare xs4all huisdomein mogelijk is…

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Helaas lijkt het er op dat uitval van wifi nog niet is opgelost. Zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem? Maar waarom doe je cruciale werksessies in vredesnaam via wifi?! Wifi is leuk om je lampen of wasmachine aan te zetten of lekker in de tuin een beetje te surfen op internet.  Maar ga je werk er niet mee doen. Het is nooit 100% betrouwbaar ook qua veiligheid niet.


@Broeder Martinus Ik begrijp dat je 'echt' overgestapt bent van XS naar KPN. Ik ben nu ook gekoppeld aan KPN maar met behoud van de Fritz!box van XS en mijn eigen twee Fritz!box repeaters. Technisch is er in mijn thuisnetwerk gelukkig!! niets gewijzigd en blijft alles functioneren zoals voorheen.

Een goede raad kan ik je in deze niet geven maar weet intussen zeker dat een van de  Moderatoren contact met je zal zoeken. Zorg in elk geval dat je profiel bij dit forum volledig is ingevuld zodat je voor hen 'traceerbaar' bent. Ik blijf ter lering meelezen.    


@Joep1965 @meppelinke  dank voor jullie reacties, tenslotte is gedeelde smart halve smart. En waarom ik toch cruciale werksessies doe via wifi? Eigenlijk twee redenen… dit kon via xs4all moeiteloos en zonder problemen. Tweede reden, de belofte van kpn: 

 


--Maar waarom doe je cruciale werksessies in vredesnaam via wifi?! Wifi is leuk om je lampen of wasmachine aan te zetten of lekker in de tuin een beetje te surfen op internet-

@Joep1965 , Wifi moet én kan 100% betrouwbaar zijn. Bij mij verplichten betonwanden en vloeren van 30 cm dik tot gebruik van wifi, Cat5e netwerkkabels krijg ik nl. niet gelegd. Met twee Fritz!box 3000 repeaters (in combinatie met de Fritz!box 7590 waarvan wifi uitgeschakeld is) heb ik een 100% betrouwbaar, een uitstekend beveiligd, en al jaren goed functionerend draadloos netwerk. In de coronatijd zijn middels dit netwerk probleemloos Zoom- en Team sessies gehouden, terwijl gelijktijdig o.a. een smart-tv en een aantal tablets aan de wifi lurkten. Dus dat dit een onbetrouwbaar systeem zou zijn bestrijdt ik. Met materialen van AVM haal je naar mijn ervaring de beste hardware in huis. Doorvoersnelheden van ruim 500 Mbit/s liggen ver boven mijn abonnement van 100/100 Mbit/s en uitval is in mijn geval 0%. 

  

 @Broeder Martinus , dit verhaal lost uw probleem niet op maar weerlegd de stelling dat wifi in principe onbetrouwbaar en onveilig zou zijn. Ik zou gaan bellen met de helpdesk van KPN: 0800-0402.


Goedenavond @Broeder Martinus, welkom op ons forum!
Je zou er natuurlijk altijd nog voor kunnen kiezen een Fritzbox te nemen, mét of zonder serviceplus abonnement.

Dat gezegd hebbende moet het natuurlijk ook gewoon goed kunnen werken met je Box12 en Superwifipunten. 
Ik zie dat er ook al een monteur ingepland is, ik stel voor die af te wachten maar anders denken we natuurlijk graag even met je mee!
Hoe heb je deze aangesloten zitten? Hoe heb je ze door je huis geplaatst?


@Broeder Martinus hebben jullie nog een oplossing kunnen vinden?


@Thomas Monteur is langs geweest en heeft inderdaad uitval van de modem kunnen zien. Kort voor het bezoek heb ik nog eens een complete reset gedaan en is een kabel vervangen. Tot nu toe zijn de haperingen sterk verminderd, al lijkt het zich nu te concentreren wanneer ik op het netwerk van mijn bedrijf inlog. Maar al met al een verbetering tot nu toe.