Skip to main content

Sinds enkele maanden na een update van Kpn werkt mijn wifi in huis niet meer naar behoren en brand het lampje van de superschotel rood juist wanneer we wel graag wifi op 1 hoog wilde hebben. Regelmatig de wifi manager doorlopen dan werkt het weer 2 dagen ook telefonisch contact met een kpn medewerker gehad daar ook weer het 1 en ander doorlopen maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Zou er iemand nu eindelijk deze ergernis kunnen verhelpen, dit ben ik echt in al die afgelopen jaren bij Kpn niet gewend. 

 

Gr. R poeliejoe 

Hoi @Ruudleiden, welkom op ons forum!

A̵l̵s̵ ̵j̵e̵ ̵m̵o̵d̵e̵m̵ ̵v̵a̵a̵k̵ ̵b̵l̵i̵j̵f̵t̵ ̵h̵e̵r̵s̵t̵a̵r̵t̵e̵n̵ ̵i̵s̵ ̵d̵a̵t̵ ̵m̵o̵g̵e̵l̵i̵j̵k̵ ̵e̵e̵n̵ ̵s̵o̵f̵t̵w̵a̵r̵e̵ ̵i̵s̵s̵u̵e̵.̵ ̵Z̵i̵e̵ ̵o̵o̵k̵ ̵d̵i̵t̵ ̵v̵e̵r̵z̵a̵m̵e̵l̵t̵o̵p̵i̵c̵:̵ ̵K̵P̵N̵ ̵B̵o̵x̵ ̵1̵2̵ ̵U̵p̵d̵a̵t̵e̵:̵ ̵M̵e̵s̵h̵ ̵µÌµS̵G̵E̵J̵1̵0̵0̵0̵0̵4̵4̵8̵]̵

̵̵A̵l̵s̵ ̵j̵e̵ ̵d̵e̵ ̵s̵o̵f̵t̵w̵a̵r̵e̵ ̵v̵e̵r̵s̵i̵e̵ ̵h̵e̵b̵t̵ ̵e̵i̵n̵d̵i̵g̵e̵n̵d̵ ̵o̵p̵ ̵4̵4̵8̵ ̵k̵a̵n̵ ̵i̵k̵ ̵j̵e̵ ̵t̵e̵r̵u̵g̵ ̵l̵a̵t̵e̵n̵ ̵z̵e̵t̵t̵e̵n̵ ̵o̵p̵ ̵d̵e̵ ̵v̵o̵r̵i̵g̵e̵,̵ ̵d̵i̵e̵ ̵h̵e̵e̵f̵t̵ ̵d̵i̵t̵ ̵p̵r̵o̵b̵l̵e̵e̵m̵ ̵n̵i̵e̵t̵.̵
̵K̵u̵n̵ ̵j̵e̵ ̵j̵e̵ ̵g̵e̵g̵e̵v̵e̵n̵s̵ ̵i̵n̵v̵u̵l̵l̵e̵n̵ ̵i̵n̵ ̵j̵e̵ ̵p̵r̵o̵f̵i̵e̵l̵ ̵e̵n̵ ̵h̵i̵e̵r̵ ̵e̵e̵n̵ ̵s̵e̵i̵n̵t̵j̵e̵ ̵g̵e̵v̵e̵n̵ ̵a̵l̵s̵ ̵d̵a̵t̵ ̵i̵s̵ ̵g̵e̵b̵e̵u̵r̵d̵?̵
 

̵A̵l̵s̵ ̵j̵e̵ ̵d̵e̵ ̵v̵o̵r̵i̵g̵e̵ ̵s̵o̵f̵t̵w̵a̵r̵e̵v̵e̵r̵s̵i̵e̵ ̵h̵e̵b̵t̵ ̵(̵e̵i̵n̵d̵i̵g̵e̵n̵d̵ ̵o̵p̵ ̵3̵1̵2̵)̵ ̵e̵n̵ ̵j̵e̵ ̵v̵e̵r̵b̵i̵n̵d̵i̵n̵g̵ ̵v̵a̵l̵t̵ ̵w̵e̵g̵ ̵i̵s̵ ̵e̵r̵ ̵m̵o̵g̵e̵l̵i̵j̵k̵ ̵i̵e̵t̵s̵ ̵m̵e̵t̵ ̵d̵e̵ ̵l̵i̵j̵n̵ ̵n̵i̵e̵t̵ ̵h̵e̵l̵e̵m̵a̵a̵l̵ ̵g̵o̵e̵d̵,̵ ̵o̵o̵k̵ ̵d̵a̵n̵ ̵k̵i̵j̵k̵ ̵i̵k̵ ̵g̵r̵a̵a̵g̵ ̵e̵v̵e̵n̵ ̵m̵e̵e̵.̵ ̵K̵u̵n̵ ̵j̵e̵ ̵d̵a̵n̵ ̵o̵o̵k̵ ̵t̵o̵e̵l̵i̵c̵h̵t̵e̵n̵ ̵h̵o̵e̵ ̵j̵e̵ ̵a̵l̵l̵e̵s̵ ̵a̵a̵n̵g̵e̵s̵l̵o̵t̵e̵n̵ ̵h̵e̵b̵t̵ ̵z̵i̵t̵t̵e̵n̵?̵

 

edit: geen box 12, niet relevant.


Goedeavond, snap niet wat je zegt maar heb mijn gegevens ingevuld.  En alles is toendertijd perfect aangesloten door een kpn monteur maar na een update is het een drama geworden zeer frustrerend. 


Goedemorgen Ruud, ik zie dat je inmiddels ook al contact gehad hebt met mijn collega's en er een ticket gemaakt is. Laat me vooral weten wat er uit komt! Dit moet goed op te lossen zijn.


Goedemorgen, klopt inderdaad maar er is helaas niets uit gekomen, uw collega kon mij niet helpen en het probleem is alleen maar erger geworden. Deze morgen dus totaal helemaal geen wifi signaal. Zeer vervelend ben dit nogmaals niet gewend van Kpn. Had gehoopt dat dit toch sneller opgelost kon worden.

 

Gr Ruud Poeliejoe 


Ik zie trouwens dat je een V10a hebt in plaats van een Box 12 dus mijn eerdere reactie over softwareversies is voor jou niet relevant. Ik pas hier de titel ook nog even op aan.
De glasvezelverbinding zelf ziet er verder ook wel prima uit dus het lijkt wel echt iets in de aansluiting of instellingen van een van je apparaten niet helemaal goed te zetten.

We denken hier natuurlijk graag mee naar een oplossing maar als je hier liever snel door een medewerker mee geholpen wilt worden is bellen met 0800-0402 wel het snelst.

Als je het liever met ons oplost heb ik alvast een paar vervolgvragen. 

  • Kun je toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten op je experiabox?
  • Wat voor netwerkapparatuur gebruik je precies?
  • Hoe branden de lampjes op je apparaten?

@Ruudleiden heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Goedeavond, er is vanuit Kpn een nieuwe modem verstuurd, alleen heel vreemd dat deze niet naar mijn huis is verstuurd maar naar de Gamma als afhaalpunt. Daar ik pas vrijdag tijd voor heb omdat de gamma om 17.00 uur sluit. En hoop daarna de modem te kunnen installeren en dan afwachten of het probleem dan is opgelost.

 

Gr Ruud


Goedemorgen @Ruudleiden, nieuwe apparatuur gaat inderdaad altijd standaard naar het dichtstbijzijnde servicepunt.
Is het nog gelukt de nieuwe experiabox te installeren? Is de verbinding nu beter?


Goedeavond,  uiteindelijk is de installatie redelijk gelukt. De eerste super wifipunt is in tegenstelling met vorige adviezen toch weer voor vast bedraad aan de modem gelegd die brand nu groen en de 2e wifipunt brandt eigenlijk constant geel/oranje en de derde super wifipunt brand groen.