Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

 

Al enige tijd ervaren wij dat de wifi regelmatig wegvalt. Ook wanneer wij vlakbij de experiabox zitten. Dit is zeer hinderlijk. Om dit op te lossen heb ik al regelmatig de stappen gevolgd die terug te vinden zijn op jullie website. Het gaat hierbij om alles van de spanning te halen en na een paar minuten deze weer aan te zetten. Ook de TV ontvangers blijven nog wel eens even hangen of laden enorm traag. De experiabox en ontvangers gaan dan ook al wat jaren mee en zijn waarschijnlijk verouderd.

 

Wij hebben al veel jaren niets aangepast en daarom ben ik eens in ons abonnement gedoken om te zien waar eventueel aanpassingen gedaan kunnen worden zodat wij weer up to date zijn.

 

Op dit moment hebben wij het volgende:

Alles in één glasvezel

Internet (100/100 Mbit/s)

KPN experiabox 10

2x HD ontvanger

Opnemen

Spotify premium

KPN veilig (2 apparaten)

Vaste telefoon

Kosten €75,99

 

Wanneer ik deze gegevens naast een nieuwe aansluiting bij KPN leg, die aansluit bij onze situatie, kom ik op het volgende:

Alles in één glasvezel

Internet (sneller – 100/100 Mbit/s)

KPN Box 12

1x HD tv ontvanger +1x4K ontvanger

Opnemen

Spotify family

Kpn veilig (2 apparaten)

Kosten €77,49

 

Daarom wil ik graag het volgende voorstellen. Om weer up to date te zijn (zowel qua apparatuur als onze gezinssituatie) vraag ik U om ons huidige abonnement kosteloos om te zetten naar het boven beschreven abonnement. Dit in combinatie met het omwisselen van onze hardware. Te weten:

-omwisselen van onze V10 box naar de nieuwe Box12

-omwisselen van onze 2 HD TV ontvangers voor 1x de 4k ontvanger en 1x een nieuwe generatie HD tv ontvanger

 

Daarnaast hebben zij in ons huidige abonnement nog een gratis vaste lijn. Ik hoop dat deze in ons nieuwe abonnement ook gratis behouden kan blijven.

 

Ik hoop dat u zich kan vinden in dit voorstel.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

KPN ruilt alleen apparatuur om als deze kapot is. Niet bij overgang naar een ander abonnement. 

De v10 is een goed model. Deze word zelfs nog aan nieuwe klanten uitgegeven. Velen zeggen dat dit model het beste model is dat KPN heeft.

Tv ontvangers worden alleen omgeruild als dit Motorola ontvangers zijn. Die zijn verouderd. 

Een Alles-in-1 abonnement kunt u niet meer afsluiten. KPN heeft nu het Hussel abonnement. U kunt een 4K ontvanger krijgen als u bij het Hussel abonnement de 4K optie neemt voor € 2,50 per maand extra.


  • Hussel 100 mbit: € 48,88
  • TV: 10 euro
  • 2de ontvanger: 5 euro (opnemen is dan gratis)
  • Spotify Family, net zo duur als bij Spotify zelf: € 17,99
  • KPN veilig, 2 apparaten gratis

Maakt € 81,87 als ik het goed heb? 🤔

Daar komt dan nog € 2,50 voor 4K bij.


Bedankt voor de reactie. Het gewenste abonnement zoals ik beschreef heb ik gisteren gewoon van de KPN site gehaald. Misschien heet het geen Alles in één meer, maar opties en prijs zoals beschreven.

Internet sneller (100/100) €47.50

Spotify Familie is €14,99 volgens de kpn site. 

Ik hoop dat KPN toch hier in mee gaat. Het is niet anders dan dat ik gewoon een heel erg verouderd abonnement om wil zetten naar een nieuwe/beter passend abonnement, met de daarbij nieuwe hardware. 

 

 


€ 47,50 is de prijs van Hussel 100 mbit tot 1 juli. KPN heeft inmiddels een prijsverhoging doorgevoerd. Waarom KPN de oude prijs nog op de site heeft staan is me niet duidelijk. 


Bij het omzetten naar hussel krijgt u zeker geen nieuwe hardware. 

Het is ook maar de vraag of u de 4k decoder krijgt omdat KPN hier een tekort aan heeft.


Ik lees nergens dat u Wi-Fi versterkers heeft. Die zijn tegenwoordig onmisbaar gezien de hoeveelheid Wi-Fi wat in de lucht zit. Zo te zien heeft u prima apparatuur maar er ontbreekt het één en ander😉. U heeft misschien wel voor honderden euro's aan apparatuur wat op Wi-Fi draait. Geef dan ook wat geld uit aan de apparatuur die dat allemaal aanstuurt.


Zoals beschreven valt de wifi vaak weg terwijl we gewoon naast de experiabox zitten. Het lijkt me toch raar om een wifi versterker naast de experiabox te zetten?

Daarnaast valt de wifi gewoon weg. Volgens mij heeft een wifiversterker toch een wifi signaal nodig om dit te versterken. Als het signaal wegvalt uit de box….wat versterkt de wifi versterker dan?

 

Ik waardeer alle goedbedoelde reacties. Ik had graag mijn verhaal gewoon rechtstreeks naar een medewerker van KPN gestuurd om zo één op één naar oplossingen te zoeken. 

 

Ik heb inmiddels zelf mijn abonnement aangepast en wacht nog wel even op een reactie van KPN om tot oplossingen te komen. 


Daarnaast valt de wifi gewoon weg. Volgens mij heeft een wifiversterker toch een wifi signaal nodig om dit te versterken. Als het signaal wegvalt uit de box….wat versterkt de wifi versterker dan?

Niks, eigenlijk is het een heel fout woord 😉

De versterkers van KPN sluit je bekabeld aan op de Experiabox. Het WiFi van de Experiabox gaat uit. 


Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


@M Scholte U kunt bellen met de klantenservice via het gratis nummer 0800-0402, of chatten met de klantenservice via Contact en klantenservice | KPN en uw verzoek daar doorgeven. :wink:


Hallo @M Scholte, welkom! Ik zie dat je al veel respons hebt gehad op je vragen, top! Ik zal de belangrijkste reacties even hieronder neerzetten voor de volledigheid:

 

KPN ruilt alleen apparatuur om als deze kapot is. Niet bij overgang naar een ander abonnement. 

De v10 is een goed model. Deze word zelfs nog aan nieuwe klanten uitgegeven. Velen zeggen dat dit model het beste model is dat KPN heeft.

Dit klopt helemaal. Als je je abonnement aanpast, goed dat je dit inmiddels zelf gedaan hebt trouwens, dan vervangen we niet automatisch de apparatuur. Dat doen we alleen bij defect óf als je echt verouderde apparatuur hebt. Dat is bij de V10 niet het geval en ik ga er voorzichtig vanuit dat je geen Motorola ontvangers hebt? 

Ik lees nergens dat u Wi-Fi versterkers heeft. Die zijn tegenwoordig onmisbaar gezien de hoeveelheid Wi-Fi wat in de lucht zit. Zo te zien heeft u prima apparatuur maar er ontbreekt het één en ander😉. U heeft misschien wel voor honderden euro's aan apparatuur wat op Wi-Fi draait. Geef dan ook wat geld uit aan de apparatuur die dat allemaal aanstuurt.

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

De reacties van Joep1965 en Nick over de wifi kunnen mooi gecombineerd worden. Ik zou je ook willen adviseren om de Wifi Manager eens te doorlopen. Daarnaast kan je ook veel informatie halen uit ons topic over wegvallende en trage wifi

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!