Skip to main content
Antwoord

Weinig tot geen signaal met het 4G buitengebied modem

  • June 29, 2025
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Al drie dagen 1 blokje of geen signaal met 4g modem buitengebied.

Daardoor geenĀ internet of televisie.

Probleemoplosser van KPN gedaan, niks, ook geven ze aan geen storingen bij ons in de buurt te hebben.

Zaterdagmorgen gebeld met klantenservice, ziet zij in het systeem van haar dat er een toch een storing bij ons in de buurt is en wel een ā€œgenerieke storingā€ Ā (geen idee wat dat is) ze zouden ermee bezig zijn en ik zou bericht krijgen als het verholpen zou zijn…niks gehoord en nog steeds nauwelijks signaal en rode lampjes op de experiabox, geen internet of tv.

Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Of toch maar weer bellen met de klantenservice?

Ā 

Ā 

Ā 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Kaatje_Ā 

Welkom op de community van KPN.

Een generieke storing is een storing die niet specifiek is voor één type product of systeem, maar die in algemene termen kan worden beschreven.
Het is een storing die kan optreden in verschillende situaties of bij verschillende producten, en waarvan de oorzaak niet direct duidelijk is.Ā 

Ik adviseer je daarom ook om het 4G modem van KPN te resetten, daarvoor zit er een gaatje aan de achterkant van het modem bij het woord reset.
Met een naald of een uitgeklapte paperclip druk je in het gaatje, tot alle lampjes op het modem uitgaan.
Het resetten kan soms even enkele minuten duren, en is klaar op het moment dat alle lampjes weer stabiel (groen) branden.

Check nu of je weer kunt internetten en televisie kunt kijken.
Laat vervolgens weten wat daaruit is gekomen.
Ā 

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Kaatje_Ā 

Welkom op de community van KPN.

Een generieke storing is een storing die niet specifiek is voor één type product of systeem, maar die in algemene termen kan worden beschreven.
Het is een storing die kan optreden in verschillende situaties of bij verschillende producten, en waarvan de oorzaak niet direct duidelijk is.Ā 

Ik adviseer je daarom ook om het 4G modem van KPN te resetten, daarvoor zit er een gaatje aan de achterkant van het modem bij het woord reset.
Met een naald of een uitgeklapte paperclip druk je in het gaatje, tot alle lampjes op het modem uitgaan.
Het resetten kan soms even enkele minuten duren, en is klaar op het moment dat alle lampjes weer stabiel (groen) branden.

Check nu of je weer kunt internetten en televisie kunt kijken.
Laat vervolgens weten wat daaruit is gekomen.
Ā 


  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Hallo Michiel,

Vanmorgen 4g modem gereset, helaas blijft het lampje signaal 4g rood.

Dus er komt niks binnen….


  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Heb de klantenservice nog een keer gebeld, er komt een monteur.


Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Kaatje_Ā 

Jammer dat het resetten van het 4G modem niets heeft opgeleverd, het was het proberen in elk geval wel waard, want voor dezelfde geldt had deze reset wel geholpen.

Fijn dat er een monteur bij je langskomt, om het probleem voor je te verhelpen.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kaatje_Ā . Welkom hier.

Is de monteur al geweest? En zo ja, is er ook verbetering?Ā 


  • Auteur
  • Topper
  • July 19, 2025

De monteur is geweest en wij hadden internet, helaas na vakantie geen internetverbinding meer…

modem ExperiaBox doet het wel, we hebben ook tv, maar de snelheid is 0.


Erwin van KPN
Moderator

De monteur is geweest en wij hadden internet, helaas na vakantie geen internetverbinding meer…

modem ExperiaBox doet het wel, we hebben ook tv, maar de snelheid is 0.

En heb je het modem al even een herstart gegeven?Ā