Skip to main content

Sinds 24-2 dit jaar heb ik internet van KPN en werkt prima.

Nu heb ik alleen van KPN geen glasvezelkastjes ontvangen...

 

Deze zat er al op alleen deze is van mijn vorige provider en deze moet nu retour gestuurd worden..

Hoe krijg ik nu alsnog een glasvezelkastje van KPN in handen?

Vraagt uw vorige provider nadrukkelijk om het glasvezelkastje terug te sturen?


Dat klopt inderdaad, middels een retourformulier.


Dat klopt inderdaad, middels een retourformulier.

Hallo @glasvezelkastje niet ontvangen bedoelt je vorigbe provider niet de router/modem?

De glasvezelkast maakt een onderdeel uit van de vaste infrastructuur en hoeft meestal niet teruggestuurd te worden daar dit technisch complex is en de klant gemakkelijk iets kan vernielen bij het demonteren van de glaskast. Ik zou het nog maar even goed navragen voordat je de boel gaat slopen.

 


Dat klopt inderdaad, middels een retourformulier.

Hallo @glasvezelkastje niet ontvangen bedoelt je vorigbe provider niet de router/modem?

De glasvezelkast maakt een onderdeel uit van de vaste infrastructuur en hoeft meestal niet teruggestuurd te worden daar dit technisch complex is en de klant gemakkelijk iets kan vernielen bij het demonteren van de glaskast. Ik zou het nog maar even goed navragen voordat je de boel gaat slopen.

T-Mobile wilt ze vaak wel terug hebben maar die gebruiken over het algemeen een patch-cover of stofkap met losse NT. Het hangt er ook wel af wat voor netwerk het is, als het bijvoorbeeld PON is van KPN Wholesale dan hoeft het ONT helemaal niet terug maar dat is lastig te zeggen zonder iets als foto's.

 

Ik zou in dit geval even bellen met 0800-0402 en de situatie daar uitleggen. Een NT nasturen gebeurd mogelijk niet en dat wordt dan een monteursbezoek. Stuur hier ook even wat foto's, dan kan ik wel zien of het klopt dat er iets terug moet of niet :)


De vorige provider is Solcon

het is echt een glasvezel kastje genexis. PON , door hen toen opgestuurd en zonder problemen door mij met voorzichtigheid geïnstalleerd en werkt dus ook prima 👍 

ik zal morgen het 0800 nummer gaan bellen en vragen wat te doen. Wat mij betreft sturen ze er een toe of laten een monteur komen.

bedankt voor jullie reacties