Skip to main content

we hebben televisie van kpn via glasvezel en hebben de afgelopen periode op allebij de televisies dat het opstarten erg lang duurt, wel geluid maar het beeld blijft zwart.

Ook hebben we geregeld vol wifi ontvangst maar met een uitroepteken en geen internet. Alle online tools hebben geen oplossing geboden en wanneer ik de router (Experia box v9) uit zet en weer aan zet werkt het weer.

Wat kan de oorzaak van deze twee problemen zijn?

 

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet bekabeld wel goed? Heb je de v9 al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


de ontvangers zijn allebij van Motorola  ( ts module 8gb) ze zijn allebei bedraad aangesloten en ik heb de router ook al eens terug gezet naar fabrieks instelling maar dit heeft niet geholpen


Wil je deze tool even proberen om te kijken of de ontvangers omgeruild kunnen worden https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 laat even weten hoe het afloopt. Dan kijken we daarna nog verder.


hier komt uit dat één tv ontvanger niet goed is en omgeruild kan worden maar ik heb problemen op allerlei de tv ontvangers.


Dat is vreemd. Staan ze wel allebei standbij of heb er je er 1 helemaal uitstaan?


Nee ze staan allebij standbij.


Ik weet niet waarom het systeem er maar 1 ziet. Wellicht kan het systeem er maar 1 tegelijk omruilen. Je kan dan de 2de later doen. Je weet nu hoe het moet:wink: . Je kunt ook bellen met de klantenservice 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zegt je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je dat je 2 oude motorola ontvangers hebt. Wellicht gaat het dan wel in 1 keer. Maar nu het Wi-Fi probleem.  Wat gaat er precies mis?


soms zie ik vol wifi maar met een uitroep teken en heb geen internet, als ik wifi uit en aan zet pakt hij het wel. Ook heeft de laptop geregeld bij opstarten geen verbinding met de wifi. Ik heb de kpn wifi verbeteraar al eens uitgeprobeerd maar hier werd het eerder slechter dan beter van.

 


En is dat alleen met die laptop of heb je dat op meerdere mobiele apparaten?


met de meeste mobiele apparaten.


En heb je iets van Wi-Fi versterkers staan? Of heb je alleen een v9?


we hebben een wifi versterker van TP-link maar de problemen met de laptop zijn terwijl we binnen een meter van de experia box zitten en zo'n 8 meter bij de wifi versterker vandaan.

 


En is die tp link bekabeld aan de v9 of via het stopcontact?


Via het stopcontact 


de TP-link zit er al wel lang op en het  heeft eerder goed gewerkt. 


Daar was ik al bang voor. Dat geeft vaak problemen.  Zou je die willen verwijderen? En dan alleen de Wi-Fi van de v9 gebruiken. Gewoon om even te kijken wat er gebeurt. Het liefst even alles van de experiabox afhalen.


Ik ga het proberen. Bedankt voor het mee denken.


Weet je er hoeft maar iets van ruis op het electriciteitsnetwerk te komen en ze hebben problemen. Dat kan door een ledlamp komen of een telefoonoplader of een dimmer. Zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen.  Als je echt helemaal goed wil doen trek dan kabels en zet bekabelde Wi-Fi versterkers neer. Die krijg je bij slecht Wi-Fi (onder de 20 mbt/s) gratis van kpn. Of investeer in de super wifi's van kpn. Die zijn draadloos en hebben meshtechnologie aan boord. Werkt heel goed!!


Beste @Vdhoorn , welkom en sorry voor de late reactie vanuit ons! Ik zie dat je al subliem geholpen bent door, @Joep1965. Heel fijn! Is het nu gelukt met het omruilen van de ontvangers? En hoe staat het nu met de wifi? Heb je de Wifi manager al eens doorlopen?

 

Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.