Skip to main content

Sinds vanochtend doet mijn internetverbinding, zowel via WiFi als via kabel het niet. Ook TV en telefoon werken niet meer. 
De Experiabox V10 geeft als Actual Rate en Attainable rate voor zowel Up als Down de normale waarden. 
Modem een aantal malen gereset, maar geen verbetering. 
Contact gehad met KPN-helpdesk. Alles doorgemeten, maar ziet er normaal uit. 

Reset van modem heeft ook geen resultaat gegeven.

 

uiteindelijk een nieuwe Experiabox V10 opgehaald, maar ook dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat. Nog steeds geen internet op laptop (WiFi of rechtstreeks bedraad op modem) en  iPhone.  Ook iTV geeft bij opnieuw opstarten foutmelding.

ook VoIP geeft in de instellingen op Experiabox de melding Status: niet geregistreerd.

wat werkt wel: Pingen naar websites geeft resultaat  met lage ms.


Heel af en toe lukt het om een website op te starten, maar dat gaat heel traag  

Speedtest geeft dan 0,2 Mbps (ipv 80-100 Mbps) download en 20 Mbps upload (normaal).

Donderdag komt pas een monteur langs. Dit is met thuiswerken en 2 pubers niet erg handig.

Weet iemand een oplossing?

 

met vriendelijke groet,

Ernst. 

 

 


 

 

Goedemiddag @ErnstHE! Welkom en bedankt voor je bericht! 

Op ons forum lezen wij topics op volgorde van binnenkomst en jouw topic is nu aan de beurt! Zo te lezen is er al het één en ander uitgetest, gecontroleerd, uitgemeten en is het modem al vervangen. Enige optie is dan dat er een monteur op locatie langs komt en dan zijn we afhankelijk van de agenda/ planning!

Inmiddels is het donderdag, de dag van de afspraak met de monteur: is de storing inmiddels verholpen?


*Admin: Zo te lezen is er al het één en ander uitgetest, gecontroleerd, uitgemeten en is het modem al vervangen. Enige optie is dan dat er een monteur op locatie langs komt en dan zijn we afhankelijk van de agenda/ planning!

inmiddels is de monteur langs geweest en de korte samenvatting is dat het opgelost is. 

Het was geen -eitje en wellicht goed om hier uit te leggen wat er gebeurd is. 
Gisteren en eergisteren veel op internet op gezocht naar oplossingen, maar niets concreets gevonden. 
Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen of de monteurs reset uitgevoerd. Maar geen positief resultaat. 
Er was zoals eerder gemeld wel wat netwerkverkeer mogelijk, soms kon Speedtest opgestart worden, maar downloadsnelheid altijd rond de 0,12 Mbps, terwijl upload op te verwachtte 19-20 Mbps zat.

Ik kreeg gisteravond laat het idee om 1 van de kabels uit Isra punt te halen  en verrek, toen werkte internet en tv weer (maar op halve snelheid). Wel rood servicelampje en nog steeds geen telefoon. Telefoonnummer stond ook niet geregistreerd.

vanochtend om kwart over 8 kwam een vriendelijke monteur. Ik heb alles uitgelegd en laten zien. Uiteraard heeft hij de noodzakelijke standaard-testen gedaan. 
 

Het rare is dat de actual en attainable rate waarden normale waarden aangaven. 
 

Monteur heeft uiteindelijk modem meegenomen naar de wijkcentrale die aan het eind van de straat toevallig staat. Ook hier zelfde probleem. 
nu begon het probleem. Monteur liep tegen een muur aan binnen de eigen organisatie. Omdat de Rate-waarden goed waren mocht hij geen andere poorten testen, want ja daar kon het toch  niet aan liggen! Uiteindelijk na heel veel gebel en communicatie, toch toestemming gekregen om andere poorten te mogen testen. Dit was das dan ook gelijk de oplossing om weer werkend internet te krijgen!

Daarna is hij teruggekomen met het modem, weer aangesloten in mijn Meterkast en internet werkte weer: 99 Mbps/19Mbps!

telefoonnummer was ook weer geregistreerd en werkte ook weer. Net als de TV.

 

Na ruim 2 dagen en bijna 3 uur werk van monteur (die mij overigens netjes ieder half uur vanuit de wijkcentrale op de hoogte hield) was het mysterie opgelost!

2 dagen zonder internet en TV is voor een gezin met 2 pubers (ja natuurlijk met 4G-abo’s, maar dat gaat er wel snel doorheen) toch wel wennen. Voor schrik maar Monopoly gespeeld gisteravond :-)

 

Ik ben nu erg benieuwd of ik voor de twee dagen zonder internet nog een tegemoetkoming van het abonnement krijg van KPN? Het was tenslotte een fout/storing van KPN.

 

 


Bedankt voor jouw samenvatting!

Voor schrik maar Monopoly gespeeld gisteravond :-)

 

Ook weer eens leuk! Hopelijk was het geen lange sessie! :wink: Blij om te lezen dat de monteur het uiteindelijk heeft kunnen oplossen.
 

Ik ben nu erg benieuwd of ik voor de twee dagen zonder internet nog een tegemoetkoming van het abonnement krijg van KPN? Het was tenslotte een fout/storing van KPN.

Ja, hoor dat kun je zeker krijgen: een creditering voor 2 dagen geen diensten. Om dit in orde te kunnen maken, heb ik wel jouw klantgegevens nodig. Wil jij jouw Forum profiel aanvullen met de volgende gegevens: naam contractant, klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!


Hoi Shyrin,

Alles aangevuld in profiel. Ik zie alleen geen mogelijkheid om rekeningnummer op te geven. 
 

 


Dat had gekund in het vakje “Persoonlijke opmerkingen”, maar ik heb jouw gegevens gevonden. Vergoeding voor 2 dagen geen diensten heb ik bij deze verwerkt en het zal automatisch verrekend worden met de volgende factuur.
 

2 dagen zonder internet en TV is voor een gezin met 2 pubers (ja natuurlijk met 4G-abo’s, maar dat gaat er wel snel doorheen) toch wel wennen.

Deze 4G abonnementen lopen niet via ons, klopt dat? Nu hoop ik zeker niet dat jullie vaker te maken krijgen met een storing, maar als je een KPN mobiel abonnement combineert het Internet en TV pakket, dan activeren wij bij een storing een bundel van 100GB (per mobiel abonnement), zodat je kunt blijven internetten op de plek waar jij dat wilt. En het kan de moeite waard zijn om te checken of het omzetten van het huidige abonnement naar één van onze vernieuwde abonnementen, jullie voordelen oplevert. Maken jullie nu ook gebruik van het vaste telefoonnummer en Spotify Premium?
Geheel vrijblijvende tip om alles op een rij te zetten en eventueel te bespreken met onze klantenservice! :relaxed: