Skip to main content

Vandaag 5 november 2022 brief ontvangen dat Tmobile glasvezel gaat aanleggen in Capelle aan den IJssel. Waarom is er (nog) geen mogelijke aansluiting op KPN glasvezel netwerk in mijn stad? Komt dit en wanneer en of kan ik met mijn KPN abonnement op dit netwerk?

Omdat KPN nog geen glasvezel aangelegen heeft in uw stad. KPN is heel druk bezig met glasvezel aanleggen. Maar kan niet overal tegelijk zijn. Gewoon geduldig afwachten dus.


wel glasvezel wordt aangelegd door ODF en beweert dat andere partijen er ook op mogen / kunnen.

Woon toevallig in dezelfde stad…  ik overweeg glasvezel maar als ik zo de klantenservice van T mobile lees de verhalen wordt ik niet vrolijk om dit avontuur aan te gaan.

 

Klopt de bewering van ODF niet , is het eerste jaar exclusief voor T mobile en waarom zou je 2 x glasvezel aanleggen in een stad als er al infrastructuur ligt….

 

Kortom kan iemand van kpn duidelijkheid geven ?


Kpn levert zelden over het netwerk van anderen. Kijk op kpnnetwerk.nl wat de status is van jouw adres.


Klopt de bewering van ODF niet , is het eerste jaar exclusief voor T mobile...

Het klopt wel. Maar KPN kiest er zelf voor om niet te leveren over netwerken van andere partijen. Op een enkele hoge uitzondering na.

Als KPN zou willen leveren over het netwerk van ODF, dan zou KPN "huur" moeten betalen uiteraard. Want KPN mag daar echt niet gratis over leveren ofzo. Tevens zou KPN apparatuur moeten plaatsen in de wijkcentrales van ODF. Daar heeft KPN allemaal geen zin in. 

en waarom zou je 2 x glasvezel aanleggen in een stad als er al infrastructuur ligt….

Omdat KPN niet wil leveren over het netwerk van ODF. En liever zelf een eigen netwerk in eigen beheer aanlegt. 

Spullen van een ander gebruiken is soms leuk ... maar ... het maakt je heel erg afhankelijk. Het kan zomaar wezen dat diegene volgend jaar een hogere prijs vraagt. Of dat diegene misschien storing heeft en je de spullen tijdelijk niet kunt gebruiken. Dan moet je zomaar afwachten totdat diegene het weer gerepareerd heeft. Meer kan je niet doen. Het heeft zo z'n nadelen.


Hallo @Flowers 32 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van een eventuele glasvezelaansluiting zien en je abonneren op een gratis nieuwsbrief, zodat je als eerste op de hoogte bent van de veranderingen in jouw wijk/straat/huis.

Dat kan ook via onderstaande link, dan zie je onderin staan of er ‘binnenkort’ aanpassingen aan je netwerk aankomen:

 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8