Skip to main content

Ik heb een alles in 1 abonnement van kpn. Deze zou gisteren 17-03-20 ingaan en er zou een monteur langskomen. Ivm het corona virus is dit geannuleerd echter kan in het zelf ook wel installeren. Nu heb ik dit gedaan maar ik heb momenteel alleen tv maar geen internet. Het modem (experia v10a) blijft rood branden. Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan oplossen? 

Hey @Sanderkroes, welkom op het KPN forum. Dank voor je begrip, en zeer goed dat je de installatie zelf hebt uitgevoerd :muscle_tone2:  

Maar, nu heb je wel tv-signaal en géén internet. Dat is zeer onhandig, vooral nu we in deze tijden er zo afhankelijk van zijn. Dat moet snel worden opgelost. Over het algemeen geldt: Heb je een probleem met tv, bellen, internet of wifi? Los dit op door KPN Box (modem) te herstarten of te resetten:

Probeer altijd eerst je modem (Experia Box) opnieuw op te starten. Bij resetten vervallen alle persoonlijke instellingen. Op deze pagina: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)? leggen we je uit hoe je dat doet. 

Laat je ons hier weten of het gelukt is? 


Hoi Nadia, bedankt voor je reactie. Deze stappen heb ik ook allemaal al doorlopen en werkte allebei niet. Het gekste vind ik dat ik dus wel tv heb maar geen internet. Tv doet het ook alleen maar als ik de kabel in de eerste internet poort zit.  


Tv doet het ook alleen maar als ik de kabel in de eerste internet poort zit.  

Dat is gek. En als je die kabel in je laptop / computer aansluit, dan heb je ook internet?

Helaas zijn je gegevens niet opgeslagen in je forumprofiel. Zou je dat nog eens willen proberen? Vergeet niet op ‘Opslaan’ te drukken :)


Euh.... het tv signaal gaat over internet. Dus je kunt geen tv hebben zonder internet.

U heeft een DSL verbinding? 


Ja ik heb ondertussen al contact gehad met de kpn. Ze zeggen dat ik nog gebeld wordt vandaag of morgen wat betreft de geannuleerde afspraak. Ik vind het ook vreemd maar de tv doet het gewoon. Ik denk dat het voor nu een kwestie van afwachten is helaas 


Heel vreemd! Als interactieve tv het doet, zou internet het ook moeten doen. Mocht je toch nog willen dat we meekijken, vul dan gerust alsnog je profiel aan 🙂.


Met wat voor apparaat test je de internetverbinding  Kan het zijn dat je op je PC/Laptop wellicht vaste netwerkinstellingen hebt staan in plaats van DHCP? In een dergelijk geval verwachten deze apparaten nog steeds je oude netwerk en zullen ze de nieuwe KPN gegevens niet overnemen.


Kan je programma's uit de gids terug kijken? Van gisteren bijvoorbeeld...


Hey @Sanderkroes, ik verwacht dat je door de community sneller bent geholpen. Heb je de vragen van Nick en TFHFony nog gelezen? 


Hoi Nadia, ik heb alle bovenstaande reacties al gelezen en hier ligt het helaas niet aan. Ook kan ik gewoon terugkijken via de tv ontvanger. Ik heb mijn oude router van telfort (experiabox v8) weer even aangesloten en die doet het nog wel. Vreemd blijft echter dat als ik de nieuwe router aansluit van kpn de tv ontvanger het wel doet maar de router geen internet geeft als ik hiermee verbonden ben. (via zowel de telefoon als laptop niet)


Ik heb trouwens gewoon een glasvezel verbinding via de rode kabel


En de oude router sluit je ook aan op glasvezel?


Je order is niet gereed en dat is nu in beheer bij een achterliggende afdeling. Blijkbaar werkt je telfort aansluiting nog wel? Dat zou een meevaller zijn. 

De achterliggende afdeling gaat nog contact zoeken. 


Ja inderdaad dat kreeg in daarstraks weer te horen aan de telefoon. Ja mijn telfort doet het nog wel voor zo lang het duurt. Hopen dat er snel contact wordt opgen


Hoi Sander. Ik begrijp dat er nog geen contact gezocht is? Belangrijkste lijkt me dat jouw verbinding het nog doet (van telfort). Is dat het geval?


Nee dit klopt er is nog contact opgenomen helaas. Ja mijn telfort router doet het nog wel echter moet ik deze van de week terug sturen. En ik had mij juist zo verheugd om met het kpn netwerk aan de slag te kunnen (ga van 50mb/s naar 500mb/s). Dus zou graag willen weten wanneer ik dit zou kunnen verwachten


Er is nog steeds geen contact opgenomen. Inmiddels is mijn telfort ook niet actief ik zou graag willen weten hoe dit opgelost kan worden aangezien ik nu helemaal geen internet heb en vanuit huis werk. 


Het lijkt er op dat er een monteur jouw kant op moet. Wat ellendig dat het zo stil blijft. Ik begrijp dat telfort nu ook is opgehouden?

Ik heb een nieuwe melding naar de backoffice gemaakt met het verzoek contact met jou te leggen.


Dag Erwin, dit klopt telfort is er mee opgehouden sinds vandaag. Het punt is dat de orderstatus nog steeds op monteur staat en niet doorgezet wordt. Het glasvezel kastje doet het gewoon naar behoren. Is het niet gewoon mogelijk dat ze de bestelstatus doorzetten ipv dat ik moet wachten totdat ik een monteur krijg. Het blijft ook vreemd dat interactieve tv het wel doet dit zou moeten duiden op een actief abonnement lijkt me?  


Het feit dat jouw itv het wel doet is een beetje een wonder, @Sanderkroes . Dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien als er geen internet is. 

Dat is ook de reden waarom ik hier geen zinnig woord over kan zeggen. Deze order is van de lopende band gevallen en dan komt onze backoffice in beeld. Ik durf het gewoon niet te zeggen en we zullen hun reactie moeten afwachten. 


Voor mijn beeldvorming: je hebt een experiabox op het glasvezel kastje aangesloten en internet blijft rood. Je hebt hier ook een itv tuner op aangesloten en die geeft beeld.

Dat heb ik toch goed begrepen?


Dat klopt @Erwin_ . De router geeft rood licht aan en de itv tuner is aangesloten op de router en geeft gewoon beeld en kan er alles mee doen. Kan het eventueel zijn dat de router in de modus staat dat die alleen dient als modem en niet als router? (Reset al meerder keren geprobeerd)


@Erwin_  Heeft het wellicht te maken met mijn huidige glasvezel aansluit punt? Heb het een en ander onderzocht en wellicht moet er een nieuwe/andere geplaatst worden? Zie afbeelding 

 


Jouw KPN order is nog helemaal niet actief. Soms staat er op de glasvezellijn een basissignaal. Ik denk dat dit een restant van telfort is maar kan dat niet hard maken.

Dat jij tv kunt kijken is voor mij een volkomen raadsel. 

Al met al heeft het niet zoveel zin om er over te speculeren. Het is, gezien de huidige situatie, mooi meegenomen want anders had je helemaal niks. Nu is het wachten op de backoffice. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.