Skip to main content

Meer dan een jaar geleden verhuisd en tot voor kort nauwelijks problemen gehad met internet. Sinds een week is dit opeens veranderd. Er zijn geen problemen met de tv, maar andereĀ  apparatuur die bekabeld of via Wi-Fi verbonden zijnĀ met het internet, geven geregeld aan dat er wel verbinding is met het netwerk, maar de toegang tot het internet is er niet. De router 10 seconden van de stroom afhalen herstelt dit, maar dit is uiteraardĀ geen langdurige oplossing, aangezien het de afgelopen al zeker 3 keer is voorgevallen. Ligt het aan de router? In de buurt zijn ze glasvezel aan het aanleggen, kan dat invloed hebben? Is er een oplossing?

@WimVdHofĀ 

Wat heeft U voor modem ?


Een Experia Box v10A


@WimVdHof

Maakt U gebruik van wifi versterkers of draadloze verbindingssets ?

Kunt U wel inloggen in uw modem ?

https://www.kpn.com/service/storingen.htm?campaignid=ps:s=go:t=KPN-Service-KPN:c=08.+service+-+problemen+%26+storingen+-+algemeen+-+nieuwe+klant:d=brd+-+algemeen+actueel:co=kpn%20storingen%20actueel:f1=kpn+storingen+actueel:f2=e&&campaignid=ps:s=google:c=serviceproblemenstoringenalgemeen&gclid=CjwKCAiAg8OBBhA8EiwAlKw3krRinCgXCrbNoK1LfSFDzCmm6h7c4BrF5O6nEHScK82g_Fhk075OcBoCkRsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds


Ik maak gebruik van draadloze verbindingssetsĀ (devolo) en een Wi-Fi versterker (via kpn aangeschaft). Tot vorige week nooit problemen mee gehad. Wanneer internet werkt, dan is alles prima en komt er ook niks uit de online analyse. Als internet niet werkt kan ik uiteraard de online analyse niet uitvoeren. Ik weet niet hoe ik moet inloggen op mijn modem, dus dat heb ik niet geprobeerd. Als ik weet hoe dat moet, kan ik dat bij de volgende storing proberen. De tv blijft wel gewoon werken tijdens zo'n storing.


En meteen is duidelijk waar je probleem vandaan komt. De draadloze verbindingsets!!! Ga eens testen zonder. Verwijder ze, reset het modem en kijk een uurtje aan wat er gebeurt.


Beste Joep1965,Ā 

Het zou kunnen dat deze het probleem veroorzaken, maar deze gebruik ik al maanden zonder problemen. Lijkt me dus eigenlijk sterk dat deze dit euvel veroorzaken aangezien er voor de rest niks gewijzigd is de afgelopen maanden. Ook is de verbinding met het internet niet de gehele tijd weg, dit is soms plotseling zo, de afgelopen week al 3 keer. Na resetten van de modem werkt alles weer.Ā 


Dat kan heel goed kloppen. Zodra er een niet goedwerkende ledlamp, dimmer of telefoonoplader in de buurt komt heb je problemen. Maar als je het resetten verder geen punt vind dan is het toch prima zo?!


Zijn ze daar dan inderdaad zo gevoelig voor? En hoe bedoel je "in de buurt komen"? Een 'niet goed werkend' apparaat ingestoken in het stopcontact van de draadloze verbindingsset zelf of het stopcontact ernaast? Of zelfs een 'niet goed werkend' apparaat in dezelfde ruimte of binnen het bereik van de verbindingsset? En wat 'werkt dan niet goed' als deze stoort? De verbindingsset is namelijk wel erg fijn om de tv boven aan te sluiten.


Hallo @WimVdHofĀ , Ik zie dat je al veel hulp van de community hebt gekregen om de verstoringen in je netwerk te verhelpen. Je kan gemakkelijk checken of je Draadloze Verbindingsset Ā wel of niet goed werkt.Ā  Als het lampje op de DVS rood brandt dan is er een probleem met de verbinding. We hebben op de site een handleiding van de DVS en diverse tips staan. met deze tips kun je nagaan of je de DVS optimaal gebruikt en eventueel resetten en opnieuw koppelen. Laat je even weten of het gelukt is?


Beste @Rob,

Het heeft even geduurd, maar ik heb de afgelopen dagen het probleem beter in kaart proberen te brengen. De storing komt nog steeds bijna dagelijks voor en alleen opnieuw opstarten van de Experia box werkt. De DVS blijven gewoon verbonden en alle lampjes blijven wit branden. Het vervelendste probleem is dat mijn alarmsysteem een foutmelding geeft en dan niet meer bereikbaar is via het internet. Ook de HueBridge is niet bereikbaar tijdens zo'n storing. Beiden zijn met een kabel verbonden met de Experia box. Ik heb een paar keer een analyse gedaan van de Wi-FiĀ met SpeedTest. Tijdens een storing is er dus wel nog verbinding met het netwerk, maar de snelheid is dan lager dan 1 Mbs, soms zelfs 0,04 Mbs. Ook wordt er dan geen inernal en external IP adres gevonden.

Ik weet niet of dit verhaal de storing beter uitlegt en of iemand hier wellicht een idee heeft voor een betere oplossing dan iedere dag resetten.

Alvast bedankt!


HalloĀ @WimVdHof, Bedankt voor je uitleg. In een eerdere reactie van je geef je aan dat ā€œapparatuur die bekabeld of via Wi-Fi verbonden zijnĀ met het internet, geven geregeld aan dat er wel verbinding is met het netwerk, maar de toegang tot het internet is er niet.ā€ Maak je gebruik van de witte KPN dual band WiFi versterker en is deze draadloos gekoppeld aan de Experiabox en heb je op de wifi versterker misschien apparatuur bekabeld aangesloten? Dan zou je kunnen nagaan of de versterker op je juiste manier verbonden is met de Experiabox en/of deze wellicht eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

ps.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? WellichtĀ kan ik in de techniek een oorzaak vinden.


Hallo @RobĀ ,

Bedankt dat je mee wil denken. Ik heb mijn profiel aangevuld, al staat hier nu denk ik niet meer informatie dan al gemeld in dit topic. Wij gebruiken geen witte versterkers, maar hebben 1 zwarte Experia WiFi op zolder staan die bedraad is aangesloten. Daarnaast hebben we in de meterkast en een slaapkamer een draadloze verbindingsset (devolo) voor interactieve tv op de slaapkamer.

Zoals eerder gezegd, aan de opstelling zoals deze nu is, is de laatste tijd niks veranderd. Echter is er sinds een paar weken geregeld (1 keer per dag) een storing. Dit merken wij vooral omdat het alarmsysteem (woonveilig) dan een melding geeft dat deze niet meer verbonden is met het internet. Ook de philips Hue Bridge is niet meer te bereiken. Beiden zijn bedraad aangesloten aan de router.Ā 

Mobiele telefoon en laptop aangesloten aan de wifi hebbenĀ tijdens zo'n storing ook problemen. Er is wel een verbinding, maar internet werkt niet of heel langzaam. Wifi scanner geeft zeer lage snelheid aan en geeft geen IP adres weer.

Voor mij een raadsel in ieder geval!


Ik heb een nieuw topic gestart aangezien ik hier ergens op een verkeerde knop heb geduwd en nu staat deze vraag als beantwoord, maar ik heb nog steeds geen oplossing.


hallo @WimVdHofĀ , je had een eerder antwoord als beste antwoord gemarkeerd, dat heb ik nu voor je aangepast. en tja je storing is wel een lastige. EenĀ alarminstallatie met netwerkaansluiting of IoT-apparaten kunnen een oorzaak zijn die je zou kunnen onderzoeken door ze los te koppelen. Je zouĀ dan bv een dag zonder Hue kunnen kijken of de verstoring dan ook optreed of het alarm loskoppelen (als je thuis bent uiteraard) Ik ben benieuwd of je het kan achterhalen