Skip to main content

Hoi,

Heb vandaag mijn glasvezel kastje + KPN Box 12 aangesloten. Echter maakt hij nog geen verbinding met het internet.

Lampjes router

- internet: knippert groen

- wifi: vast groen

 

Levering zou vandaag zijn. Iemand enig idee?

Hoi @Daryllevyan . Welke lampjes branden er op het glasvezelkastje? Heb je desnoods een foto?


Hoi @Daryllevyan . Welke lampjes branden er op het glasvezelkastje? Heb je desnoods een foto?

Hoi @Erwin_ 

Op het glasvezelkastje branden ze allemaal.

 

 

En dit is de modem. Maar internet lampje knippert dus

 

Vanochtend ook smsje gehad dat ik gebruik kan maken van de diensten.


Dat knipperen zegt niet zoveel. Hoe komt u tot de conclusie dat er geen verbinding is?


Alle lampjes lijken in orde.  Dat rode kabeltje gaat in de WAN poort neem ik aan?

Zou je die box12 nog eens een reset willen geven? (10 seconden reset gaatje indrukken)

 


Dat knipperen zegt niet zoveel. Hoe komt u tot de conclusie dat er geen verbinding is?

@Nick83 omdat mijn apparaten wel verbinding maken met de wifi, maar de melding geeft "connected without internet".

Plus mijn laptop hangt aan het netwerk via een LAN kabel en ook die geeft aan geen internet.


Alle lampjes lijken in orde.  Dat rode kabeltje gaat in de WAN poort neem ik aan?

Zou je die box12 nog eens een reset willen geven? (10 seconden reset gaatje indrukken)

 

Rode kabel zit in de WAN poort inderdaad.

Ik heb zojuist weer even een reset gegeven. Maar probleem doet zich nog voor.

even ter info. Ik heb vandaag de modem al 4x een reset gegeven. Waarvan 1 keer via de admin settings van de router zelf die wel te benaderen is (via ip 192.168.2.254) ook daar geeft hij aan 'disconnected' bij het kopje Internet.

ook heb ik het glasvezelkastje een paar minuten van het stroom af gehaald om vervolgens de modem een rest te geven en alles weer aan te sluiten.


Vul dat uw forumprofiel in. Dan kan @Erwin_ uw gegevens nakijken.


Vul dat uw forumprofiel in. Dan kan @Erwin_ uw gegevens nakijken.

Mijn profiel is ingevuld :)


Ik zie een monteursafspraak voor 8-8. Zo te  zien heb je ook via de telefonische helpdesk contact gehad.  

Dit is ook ongeveer waar ik op uit kom.  Ik heb er geen verklaring voor. . Misschien zit de patch in de wijkcentrale niet goed. Dat is giswerk en ik heb er vertrouwen in dat de monteur dit kan oplossen.Â