Skip to main content

Ik sinds 2 maanden een nieuwe v12 modem de wifi geïnstalleerd met nieuwe  wifi wachtwoord. Maar het oude wifi kwam weer tevoorschijn dit is nu na een aantal keren bellen goed. Smart tv doet het redelijk alhoewel ik regelmatig een melding krijg niet verboden met internet. Het grootse problemen is de laptop deze staat op wifi en geeft aan verbonden met internet maar als ik het internet op wil geeft deze aan of DNS server niet gevonden  of problemen met netwerk probleem met breedbandmodem. Ik heb de laptop voor school nodig maar kan nu helemaal niets heeft iemand een oplossing. De zoekfunctie op de laptop is van Bing die wil ik er af maar ik kom niet eens op de site groet Mirjam

Welk merk en model laptop heeft u? De box12 heeft standaard wifi6 (802.11ax) aan staan. Sommige laptops kunnen hier niet goed mee overweg. 


Ik heb een HP laptop tablet in 1


Het is een HP paviljoen x 360 convertible 

Gr Mirjam


@DUSSIE Hoi Mirjam, we denken hier graag met je mee! Ben je intussen verder gekomen? Anders heb ik ook een paar vragen voor je:

  • Hoe gaat het met de internetverbinding op andere apparaten?
  • Is de betreffende laptop van jezelf of heb je die in gebruik vanuit school? 
  • Heb je onze Wifi Manager al eens gevolgd? Deze handige servicetool helpt je om jouw verbinding te controleren en verbeteren.
  • Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst van de Wifi Manager, er komt altijd een uitkomst of advies uit.

Hallo Alexandra ik heb nog steeds geen internet op beide laptops. Ik heb een smart tv daar popt  regelmatig geen internet op, en dan is het ineens terug. Op beide laptops de een is een Chromebook de ander een HP pavillion geven beide steeds aan of dns server not found. Of probleem met breedband modem. In de eerste week dat we de nieuwe modem hadden deed alles het prima en zeer snel na die week was het over en alleen maar problemen. Meerdere keren de wifimanager geprobeerd maar gaf geen oplossing laatse keer liep de kpn site vast. Ik ben nu bijna op het moment om over te gaan naar andere provider, ik heb nog bijna een week om een presentatie te maken voor het examen Engels spreken maar dit worst via teams gedaan thuis. Dit kan niet zonder internet. Dus ik moet het examen zien te verplaatsen. Sowieso heb ik de laptop voor schoolopdrachten nodig maar ik kan niets . De wifi doet het ook niet  goed op de mobiel heel erg langzaam en sites worden niet geladen. Dus ik zit veel op mijn abonnement van 't mobile wat veel bytes kost.


Hallo @DUSSIE 

 

Sommige apparaten werken niet goed samen met de standaard instellingen van de Box 12.

Hier 2 mogelijke oplossingen voor dit probleem:

1)

Het probleem kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz en bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet.

Voornamelijk zie je dat Intel netwerkkaarten hier last van hebben.

Als dat het geval is, ga dan eens naar de WiFi-instellingen in de Box 12 en controleer of de 5Ghz wel staat ingesteld op ‘80Mhz’.

 

Dit doe je door in te loggen op de Box 12 via http://mijnmodem.kpn 

Soms werkt inloggen via die link niet maar wel met deze link https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ of dezelfde link zonder https http://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

Als je nog geen eigen wachtwoord had ingesteld dan inloggen met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt).

Na inloggen ga je naar de WiFi-instellingen, daar kan je bij de 5Ghz de kanaalbreedte (zou ook net iets anders kunnen heten) aanpassen.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan maar die bij de 5Ghz indien nodig aanpassen naar 80Mhz.

In sommige gevallen (meestal als je voor de 1ste keer inlogt in de Box 12) moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de WiFi wijzigen, je kan er dan bij beide een ‘1’ achter zetten en alles aanpassen, vervolgens verbind je met dat nieuwe netwerk en haal je de ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.

 

2)

Je kan proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kunnen jouw laptops daarna wel weer verbinden met je WiFi netwerk.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Hallo GesP,

Ik heb alle aanpassingen gedaan maar ik heb nog steeds geen internet via de laptops. Bij het zoeken naar een pagina krijg ik DNS server not found. Dan krijg ik Windows netwerk controleren. Na controle geeft de laptop aan kan geen verbinding maken met DNS server neem contact op met uw netwerkbeheerder. Of ik krijg de melding fout in breedbandmodem

Groet Dussie


Hallo @DUSSIE 

 

Heb je de Box 12 ook al eens herstart na de aanpassingen?

Je kan dat ook doen door hem uit te zetten, dan 1 minuut wachten en weer aanzetten.