Skip to main content
Beantwoord

Wel verbonden maar geen internet

• February 12, 2025
  • 8 reacties
  • 531 keer bekeken

Beste,

Sinds 2 dagen heb ik last van het probleem dat ik verbonden ben zonder internet, dit geld zowel voor de wifi als de bekabelde internet.

Ik heb alles geprobeerd wat ik zelf kan doen. ( Stekker uit de router en na 60 sec weer terug erin, stekker uit het glasvezel kasje en na 60 sec terug erin, modem terug naar fabrieksinstellingen, reset, set up opnieuw aangelegd). Nadat ik dit heb gedaan heb ik weer even internet en daarna valt het weer weg.

De help guide via Mijn KPN geeft aan dat het internet gewoon goed is, maar toch heb ik geen internet en als ik aangeef dat het probleem niet verholpen is, moet ik op eigen kosten een monteur laten langskomen, wat ik ergens toch raar vind.

Ik heb de KPN box 12.

Is er iemand met de gouden tip wat ik kan doen om dit op te lossen? 

Met vriendelijke groet,

1. van Vliet

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@M. van Vliet 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt eigelijk alles al gedaan, wat je als klant kunt doen.
Het zit hoogstwaarschijnlijk in je glasvezelverbinding of de KPN Box 12.

Bel met de storingsdienst van KPN, via telefoonnummer 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik heb geen internet

De medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het eventueel fout gaat.
Daarnaast kan de medewerker tevens de KPN Box 12 uitlezen.

Op basis wat daaruit naar voren gaat komen, zal er verdere actie ondernomen gaan worden in samenspraak met jouw.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of technische problemen, dus het maakt niet uit wanneer je belt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@M. van Vliet 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt eigelijk alles al gedaan, wat je als klant kunt doen.
Het zit hoogstwaarschijnlijk in je glasvezelverbinding of de KPN Box 12.

Bel met de storingsdienst van KPN, via telefoonnummer 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik heb geen internet

De medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het eventueel fout gaat.
Daarnaast kan de medewerker tevens de KPN Box 12 uitlezen.

Op basis wat daaruit naar voren gaat komen, zal er verdere actie ondernomen gaan worden in samenspraak met jouw.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of technische problemen, dus het maakt niet uit wanneer je belt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 17, 2025

Goedemiddag ​@M. van Vliet , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

In dit soort gevallen kun je altijd het beste even bellen met onze helpdesk zodat je verbinding direct kan worden doorgemeten. Hopelijk heb je dat inmiddels gedaan en kun je weer gebruik maken van je aansluiting! Mocht het probleem nog steeds bestaan dan horen we dat natuurlijk ook graag!

• Nieuwkomer
  • February 17, 2025

Mijn internet val regelmatig uit .gebelt naar kpn . En op eigen kosten een monteur laten langskomen,  voor een probleem dat  KPN zelf veroorzaakt.vindt het vreemdt omdat het probleem niet  aan het modem of glasvezel kastje is maar bij KPN zelf is. kpn zorgt voor een probleem maar op eigen kosten een monteur laten langskomen, wat ik ergens toch raar vind.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 17, 2025

Beste ​@Loba 1234 , als de storing aan de KPN kant ligt, kost het je niets.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 18, 2025

Goedemorgen ​@Loba 1234 en bedankt voor je terugkoppeling.

Zoals ​@JanD hierboven al aangeeft, zullen er geen kosten in rekening worden gebracht wanner het probleem aan de kant van KPN blijkt te liggen! Deel je de uitkomst van het monteursbezoek hier ook nog even zodra hij is geweest?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Bedankt voor de tip ​@Michel.uit.Arnhem .

Ik heb het storingsnummer gebeld en de monteur is langsgeweest, na onderzoek bleek het glasvezel kastje kapot te zijn en is dit kosteloos vervangen door de KPN monteur! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2025

Goed om te lezen dat er inmiddels een monteur langs is geweest en dat deze het glasvezelkastje kosteloos heeft vervangen ​@M. van Vliet. En bedankt ook dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, dat wordt ten zeerste gewaardeerd! 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor de tip ​@Michel.uit.Arnhem .

Ik heb het storingsnummer gebeld en de monteur is langsgeweest, na onderzoek bleek het glasvezel kastje kapot te zijn en is dit kosteloos vervangen door de KPN monteur! 

Hoi ​@M. van Vliet 

Ik sluit mij aan bij de woorden van moderator ​@Jan van KPN.
Fijn dat het glasvezelmodem in je meterkast, kosteloos is vervangen voor een nieuw exemplaar.