Skip to main content

Ik heb sinds enkele dagen problemen met het wifi hier in huis. Vreemde is dat er in eerste instantie wel een wifi verbinding is, alleen geen internet. Waarna soms wifi volledig weg valt en het dan weer terug komt.

Ik heb de KPN Box 12 nu twee keer een reset gegeven zonder succes. Ook het zwarte kastje aan de muur even van het stroom gehaald samen met de modem, ook dit levert geen resultaat op.

Vreemde is dat bekabeld internet gewoon werkt en geen problemen heeft. Alleen wifi geeft problemen. Er is niks veranderd in de afgelopen dagen anders (zo vermoed ik) dat de modem een nieuwe firmware heeft gehad.

De snelheid van wifi is ook super traag (10/50Mbps).

Toevoeging; ik heb hier ook twee SuperWifi 1 schotels staan.

Toevoeging 2; alle lampjes branden groen van de modem en zwarte kast aan de muur.

Iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn

Gezien het ontbreken van reacties en de problemen erger leken te worden toch maar even telefonisch contact gehad. Vermoedelijk ligt het probleem bij de twee SW1 schotels en de nieuwe modem updates.

Voor nu de SW1 schotels offline gehaald en hiermee lijkt het probleem opgelost te zijn. Ook zullen we de nieuwe zwarte schotels toegestuurd krijgen.