Skip to main content
Antwoord

Wel wifi maar geen internet

• February 16, 2025
  • 18 reacties
  • 236 keer bekeken

Goeiemorgen,

Wij hebben vrijdag avond gebeld naar de klantenservice voor ons internet,tv en WiFi.

Na alles uitgelegd te hebben komt het eigenlijk er op neer dat het onze schuld is dat het internet niet geleverd word ?.

Wij zijn wel verbonden met de WiFi op onze telefoons en tablet maar zonder internet. Onze telefoon springt dan automatisch over naar 5G.

Gaan jullie ons nu serieus vertellen dat dit onze fout is terwijl wij hier helemaal niks aan kunnen doen ?.

Er zijn geen storingen o.i.d dus dat is het ook niet.

Kpn levert geen internet dus het is de fout van kpn en niet van ons.

Voor nu zetten wij de modem maar telkens aan en uit maar overstappen gaan we hoogstwaarschijnlijk wel doen want hier zijn wij onderhand wel een beetje klaar mee aan het worden, zijn nog geen week verder sinds dat de monteur is geweest afgelopen maandag.

De volgende keer als wij bellen hier over verwacht ik ook echt wel dat de monteur langs komt in plaats van iets anders aan te bieden wat ons ook nog eens extra geld gaat kosten na 4 maand. Nogal geld klopperij als je het mij vraagt voor een verbinding die niet eens internet levert.

Hoe gaan we voor nu dit oplossen want ik wil geen afkoopsom van jullie hebben gezien het contract tot juni volgend jaar duurt. En eerlijk gezegd ben ik niet bepaald van plan om zolang bij jullie te blijven zitten met deze problemen.

Beste antwoord door Ashleykoops

Hoi ​@Ashleykoops. Welkom op de community!

Ik moet morgen naar de monteur bellen en een code invoeren. Ik had al iemand aan de telefoon er voor. 

Heb je inmiddels al gebeld met onze monteur? Ik ben erg benieuwd of er inmiddels aan gewerkt wordt of dat het probleem inmiddels al is verholpen.

Alles doet het weer, monteur niet meer nodig.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

• February 16, 2025

Welk modem heb je? Doet de tv het ook niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Een zwarte modem alles loopt vast enorm hinderlijk.

• February 16, 2025

Doet de tv ontvanger het ook niet?

Hoe is de tv ontvanger aangesloten? Met een kabel op het modem? 

Heb je WiFi versterkers? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2025

Welke lichtjes branden op het modem ​@Ashleykoops ?

En beantwoord de belangrijke vraag van ​@Marlon92 ook even of je tv het wel doet.
Hoe meer je verteld hoe beter we je kunnen helpen, wij zien n.l. niet wat jij ziet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Nou alle lampjes branden gewoon. Kabel is verbonden met modem. Zoals nu ben ik verbonden met de WiFi op mijn telefoon maar ik gebruik gewoon mijn mb's. De televisie kan niet eens verbinden met het internet. Op de televisie geeft hij aan de hij verbonden is met de ethernet dan had ik nu wel gewoon tv moeten hebben lijkt mij maar zelfs dat is niet eens aan de orde.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Dit is wat ik nu heb beetje raar als hij wel gewoon er tussen staat

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2025

Heb je glasvezel? of DSL (koper)?
En zit de hoofdkabel vanaf de glasvezelunit wel in de WAN-poort (Rode poort) van het modem?
Branden daar ook twee lichtjes bij die WAN poort?
Zit de TV-ontvanger wel rechtstreeks met een UTP kabel in een van de gele UTP poorten in het modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Alles zit zoals het hoort. En glasvezel hebben we. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2025

De glasvezel unit branden ook lichtjes op, allemaal groen? of is er ook een rood lichtje op?

Zo ja welke?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Nee geen rode lampjes, alles is groen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Er knippert ook geen enkel lampje trouwens

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2025

Dan klopt er iets niet, Ik zou nogmaals bellen als ik je was en spreek in Ik heb geen diensten.
Het lijkt me het beste dat er een monteur langs komt, die is gratis als je nog pas bij de KPN bent.
Anders is hij ook gratis als de fout bij de KPN zit (en dat lijkt er wel op) anders moet je wel de monteur betalen.

• February 16, 2025

De televisie kan niet eens verbinden met het internet. Op de televisie geeft hij aan de hij verbonden is met de ethernet dan had ik nu wel gewoon tv moeten hebben lijkt mij maar zelfs dat is niet eens aan de orde.

Gebruik je de tv+ ontvanger van KPN? Met witte KPN afstandsbediening met zwarte achterkant? 

Zit deze ontvanger daadwerkelijk met een kabel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Kan je de kabel volgen?

Zitten er nog meer apparaten bekabeld op de KPN Box aangesloten? 

Heb je extra WiFi punten in huis? Misschien nog oude WiFi punten van de vorige provider? Heb je een extra router ofzo?

Gebruik je een draadloze verbindingset mischien?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Ik moet morgen naar de monteur bellen en een code invoeren. Ik had al iemand aan de telefoon er voor. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2025

Goed geregeld ​@Ashleykoops 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je inmiddels al gebeld met onze monteur? Ik ben erg benieuwd of er inmiddels aan gewerkt wordt of dat het probleem inmiddels al is verholpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Alles doet het weer, monteur niet meer nodig.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@Ashleykoops Fijn dat alles weer werkt! Mag ik vragen wat uiteindelijk de oplossing was? Dat kan misschien anderen met hetzelfde probleem helpen. 😊