Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag over mijn huidige KPN alles in 1 pakket. Ik heb al een tijdje problemen met de wifi in huis. Deze werkt af en toe wel, maar steeds vaker niet. Verschillende mobiele apparaten ( Iphone telefoon, Samsung tablet ) in huis zijn verbonden met de wifi, gezien het aantal '’streepjes'’ bij de verbinding. Maar als je op het mobiele apparaat een willekeurige app wil openen, krijg je de foutmelding '’niet verbonden met internet'’. Het komt ook steeds vaker voor dat het mobiele apparaat geen verbinding kan maken met het wifi netwerk. Het wifi netwerk wordt herkend maar verbinding maken is niet mogelijk. Modem en router moeten dan opnieuw worden opgestart. Maar dit moet minimaal 1/2x per dag. Als de wifi wordt uitgezet, worden programma's direct en zonder probleem geopend op de 4G.

 

Kan het zijn dat de Experia box defect is? Ik heb nu een V10. Het maakt ook niet zoveel uit waar in huis ik sta. ( zelfs niet als ik in de hal sta naast de experia box )

 

Alvast hartelijk dank voor het meekijken/meedenken.

Mocht ik meer informatie moeten doorgeven hoor ik dit graag.

 

Alex

Heb jij IPv6 actief staan op jouw V10?

Zo ja, zet die eens uit en herstart de V10.

Ervaar je dan nog steeds dit probleem?


Beste WJB,

Dank je wel.

Bovenstaande ga ik proberen. Laat ik de IPv6 uitstaan of zet ik deze weer '’aan'’ na het herstarten?


Bovenstaande ga ik proberen. Laat ik de IPv6 uitstaan of zet ik deze weer '’aan'’ na het herstarten?

Dan laat je hem in eerste instantie uit staan om te zien of het probleem dan nog steeds ervaart.


@wjb 

wat heeft dit met wifi te maken als ik vragen mag

ik heb dit ook uit staan op mijn fritzbox 7590 IPv6-ondersteuning actief  uit gevinkt

mijn public ip is een ip4 adres

xx.xx.xxx.xxx

ik ben benieuwd

 

 


wat heeft dit met wifi te maken als ik vragen mag

Dit heeft niet zozeer iets met wifi te maken maar met het fenomeen dat apparaten soms de weg kwijtraken als IPv6 aan staat. Met name apparaten die IPv6 prefereren boven IPv4 hebben hier last van.


 

wat heeft dit met wifi te maken als ik vragen mag

Dit heeft niet zozeer iets met wifi te maken maar met het fenomeen dat apparaten soms de weg kwijtraken als IPv6 aan staat. Met name apparaten die IPv6 prefereren boven IPv4 hebben hier last van.


Wat is je advies

Uit laten of kan ik deze beter aanzetten

op de fritzbox



Wat is je advies

Uit laten of kan ik deze beter aanzetten

op de fritzbox

Als je geen problemen ondervindt dan kan je IPv6 het beste aan laten staan.


Hallo @AlexvS68 Heeft de tip van Wjb je geholpen? Of speelt het probleem nog steeds? Laat het gerust weten! 


Beste Bart,

volgens mij werkt dit al stukken beter. Ik ga het de komende dagen in de gatenhouden of dit zo blijft!👍


Reageer