Skip to main content

Goedemorgen Forumleden!

Eigenlijk kampen wij sinds onze overstap naar KPN (circa een jaar) met matige wifi op onze telefoons, waarbij het zeer regelmatig voorkomt dat we wel een wifi signaal (2-3 streepjes op iPhone) ontvangen, maar dat we geen internetverbinding hebben (internet e.d. Laadt niet). Voorheen weinig aandacht aan besteed omdat eigenlijk al onze overige apparaten bekabeld aangesloten zijn en daar nooit een probleem bij aanwezig is, en ik zelf onbeperkte data had. 
Sinds gister lukt het ons echter helemaal niet meer om via wifi op internet te komen, ook niet na het resetten van het modem. 
 

heeft iemand nog een idee / oplossing?

 

alvast bedankt! 

Hoi @TomPLZ, welkom op ons forum!
Wifi hoort natuurlijk gewoon goed te werken.

“Wel verbinding maar geen internet” is iets wat we vaak voor zien komen als er ergens tussen een wifiversterker, router of switch en de experiabox niet goed gaat.
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

 

We hebben hier ook een handig topic over!


Hoi @TomPLZ, welkom op ons forum!
Wifi hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

We hebben hier ook een handig topic over!

Hi Thomas, inmiddels heb ik wel weer internet via wifi, al valt het wel vaak weg, ook al heb ik wel verbinding met het wifipunt. 
 

als antwoord op je vraag: ik heb naast de experiabox 12 verder geen netwerkapparatuur aangesloten voor wifi. De experiabox zit aangesloten op het glasvezelkastje, en verder zitten alle devices (al dan niet via een switch) verbonden via kabel. Wifi wordt eigenlijk uitzonderlijk gebruikt voor een tweetal iPhones, een iPad en een windows laptop. 


Ah top, dat sluit wel n hoop uit. Wat voor switch gebruik je precies? 
Ik heb de lijn nog even uitgelezen op basis van de gegevens uit je profiel, die ziet er op dit moment goed uit maar was zondag/maandag niet stabiel.
Als de hele verbinding zo wegvalt, kun je hierover dan eens met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat de storing zich voor doet of kort daarna? Mijn collega's kunnen dan direct even meekijken


Ah top, dat sluit wel n hoop uit. Wat voor switch gebruik je precies? 
Ik heb de lijn nog even uitgelezen op basis van de gegevens uit je profiel, die ziet er op dit moment goed uit maar was zondag/maandag niet stabiel.
Als de hele verbinding zo wegvalt, kun je hierover dan eens met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat de storing zich voor doet of kort daarna? Mijn collega's kunnen dan direct even meekijken

Ik zal even moeten opzoeken welke switch het is. Ik denk niet dat dit het probleem zal zijn overigens, daar de bekabelde verbinding niet wegviel, en het wegvallen van de internetverbinding alleen toezag op de verbinding via wifi (dus wel verbinding met de router, maar niet met het internet). Via een bekabelde verbinding was wel internettoegang mogelijk. 
 

ik zal het nummer opslaan voor als het weer voordoet! 


Heb al een weekje het probleem dat ik wel WiFi heb maar geen bekabeld internet. Heb net de 0800 lijn gebeld en word dinsdag gebeld door een expert. Ik denk zelf dat het door de modem komt aangezien deze al 13 jaar niet vervangen is. Heb nu experia box v10. update’s volgen 

28-5-2023


De v10 is nog steeds een uitstekend modem. Natuurlijk kan het zijn dat ie kapot is. Heb je al een andere poort geprobeerd?


De v10 is nog steeds een uitstekend modem. Natuurlijk kan het zijn dat ie kapot is. Heb je al een andere poort geprobeerd?

Natuurlijk ik heb dit herhaaldelijk gedaan ook de modem ge reset. Ben nog steeds opzoek naar DE oplossing