Skip to main content

Mijn laptop heeft wel een wifi verbinding met de Experiabox, maar geen internet. Ik heb al verschillende topics over soortgelijke problemen gelezen, maar het antwoord nog niet gevonden. 

Hallo @Remco1972forum als je de laptop bekabeld aansluit op de modem, werkt het dan wèl?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Als je Windows 10/11 op je laptop hebt staan zou je de netwerkinstellingen op de laptop eens kunnen resetten, dan worden de wifi, Bluetooth en bekabelde verbinding teruggezet naar fabriekswaarden als nieuw uit de doos.

 

 


Hallo JanD,

 

Bedankt voor je reactie. Met kabel werkt het wel. Ik heb KPN Box 12 van Sagemcom. De laptop is van mijn werk, deze heb ik net nieuw gekregen vorige week. Mijn vorige werklaptop had geen problemen met de Wifi. Om bepaalde instellingen te wijzigen, heb ik wel IT nodig. 


Probeer eens WiFi 6 uit te zetten in de KPN Box. Inloggen op http://mijnmodem.kpn, lukt dat?


Ja, dat is gelukt. Dit maakt geen verschil. Ik zie onder Eigenschappen van de verbinding, dat er bij de laptop Wifi - 6 blijft staan. Ook na herstarten van de laptop. 


Hallo @Remco1972forum dan zou je binnen je laptop voor wifi5 (AC) kunnen kiezen of de netwerkinstellingen op je laptop resetten zodat je met een schone lei weer verbinding kan proberen te maken.

Als je de laptop beroepsmatig gebruikt zou ik omwille van de veiligheid, stabiliteit en snelheid gebruik maken van een bekabelde verbinding en nooit van wifi.

Moet je ook gebruik maken van een VPN-verbinding naar je werk toe?

 


Dankjewel JanD, ik ga het proberen. Ja, voor mijn werk maak ik gebruik van een VPN verbinding.

 


Hallo @Remco1972forum Graag gedaan.

 


Hoi @Remco1972forum ,

Ik had vorige week hetzelfde probleem met mijn laptop (Lenovo met intel wifi modem).

Zodra ik verbinding kreeg met WiFi kreeg ik de melding dat internet niet beschikbaar is.
Overigens alle andere devices in huis werken wel prima.


In tracefiles die ik had gemaakt zag ik dat mijn laptop ook geen data verstuurde naar de default gateway (router). Terwijl de laptop via DHCP wel een IP en default gateway + DNS had verkregen. Toevallig kwam ik er achter dat als ik mijn WiFi verbinding via een superwifi AP verkreeg mijn laptop wel gewoon internetverbinding heeft.

Ik heb het opgelost door op de KPN box 12 het WiFi uit te zetten waardoor ik alleen nog maar verbinding via een van de AP's kan maken. Wat nu alleen exact het probleem is weet ik niet.

Voorheen had ik het issue niet, dus lijkt te zijn gekomen na een modem upate o.i.d.