Skip to main content

Nadat er een 1GB glasvezel kastje is aangesloten is de WIFI onbetrouwbaar: Wel een WIFI signaal maar geen internet. Telefoons schakelen om naar 4G (Dataverbruik) maar de rest niet.

Experiabox v12: SW SGEJ1000060E.

Geen wijzigingen aangebracht in de Box 12 setting.

Het probleem doet zich voor met iOS, Android, en Windows.

Op het device WIFI uit en weer aan zetten helpt maar het is niet te voorspellen wanneer het weer de internet toegang weg valt.

Power cycle van Box 12 en glasvezel modem geprobeerd , helpt maar tijdelijk.

Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Wegvallen van verbinding is meerdere keren per dag. Soms helpt netwerk uit zetten, soms is een herstart nodig (Windows 11).

@KPN: snelle oplossing gewenst


Hi @spook68! Hoe staat het er op dit moment voor met de storing? Als je een harde reset van je modem doet, blijft de wifi dan wel goed? En geeft de Wifi Manager nog iets aan als je die volgt?


Dag Bram_
Vandaag gebeld omdat we helemaal geen werkend internet hadden. de helpdesk melde al dat er een harde reset nodig is.

ik vind het wel gek dat er pas zo laat wordt gereageerd. Deze grap heeft 2 databundels gekost. Als we eerder een reactie hadden gehad hadden we niet van de databundels gebruik hoeven maken.


@spook68 ik ga er in de eerste instantie vanuit dat dit niet weer gaat gebeuren natuurlijk. Maar mocht dat wel zo zijn, bel dan voor dingen waarbij gelijk hulp nodig is 0800-0402. Op het forum kan je in principe voor alle problemen terecht. Alleen is het forum in de eerste instantie een plek waar klanten elkaar helpen. Hierdoor duurt het wat langer voordat je reactie krijgt van een moderator.

Ik kan helaas geen vergoeding indienen voor eventuele gekochte extra bundels. Wel zie ik dat het bijschrijven van de nieuwe bundel nog even duurt. Om die reden heb ik op al je mobiele abonnementen een gratis extra bundel toegeschreven. Op die manier kan je in ieder geval gebruik blijven maken van mobiele data zonder dat het verder iets kost. 

Als je nog verdere vragen hebt, laat je het dan hier weten?