Skip to main content

Beste lezers,

We hebben nu diverse malen contact gehad met kpn over de wifi verbinding en 1 tv ontvanger welke regelmatig opnieuw opgestart moet worden ivm wegvallend beeld.Voor dit probleem een nieuwe ontvanger gekregen en nieuwe hdmi kabel echter geen resultaat.

Vervolgens na veel moeite een medewerker te pakken te krijgen zeggen ze dat er niks aan de hand is volgens hen.

Ook opnieuw opstarten heeft geen verschil uitgemaakt.

Want zij hebben de router doorgemeten en er zijn geen foutcodes dus alles is goed volgens KPN. Daarbij geven ze aan geen monteur te kunnen sturen want immers alles is goed?!

Mijn gevoel is dat de router V10 af en toe niet goed werkt. 

Nu een paar weken verder krijgen we de melding op diverse apparaten dat er wel verbinding is maar geen internet? En dat terwijl de tv dan wel gewoon werkt.

Ook de super wifi manager gebruikt en deze loopt ook vast, deze geeft socketfout aan?

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken aangezien kpn verstek laat gaan?

 

 

 

 

De dualband is ingehaald door de moderne technologie.  De huidige generatie heeft fast raming. Dat betekent dat je in huis één groot WiFi netwerk creëert.  Je kan dan door het hele huis lopen en automatisch wordt je mobiel verbonden met het beste wifipunt. De dualband heeft dat niet. Dat betekent dat je handmatig moet kiezen tussen het modem of de dualband.  Het kan dus zijn dat jij in de woonkamer zit maar nog verbinding hebt met de dualband of andersom.  Ik heb de dualband omgeruild voor de nieuwe variant.  Via  Wifimanager krijg je een mooi aanbod als de super wifi's koopt. Voor die tijd raad ik je aan om een dag te testen zonder aangesloten dualband. Ik ben er eigenlijk zeker van dat die het probleem veroorzaakt. 


Maar dit heeft toch geen invloed op de tv problematiek beneden toch?

Dit zijn 2 losse dingen zeker?


Ondersteund mijn oude v10 wel deze wifipunten?


Maar dit heeft toch geen invloed op de tv problematiek beneden toch?

Dit zijn 2 losse dingen zeker?

Dat zou je zeggen ja maar ga het proberen.  Dualband los en kijk het vanavond even aan wat er gebeurt met de tv. 


Ondersteund mijn oude v10 wel deze wifipunten?

Ja bij mij werkt die combi perfect. 


Als je de nieuwe super wifi's hebt zet je er één bij de tv ontvanger beneden en één bij de tv boven. Ze hebben twee poorten dus zijn ze allebei bekabeld aangesloten.  Mooier kan bijna niet.


Ik ga het proberen. Bedankt voor het actief meedenken. Jammer dat kpn zelf niks doet.

Je kan een monteur langs laten komen voor 75 euro.

Ze stoppen met meedenken als er volgens hun meting geen storing is. Ik heb zo'n nare ervaring met een vrouwelijke medewerker ,deze was echt niet klantvriendelijkheid en gewoonweg kortaf.

Ik heb echt overwogen om de hele boel te beëindigen en over te stappen naar de concurrent.

Nogmaals bedankt


Laat even weten hoe het afloopt.  


Doe ik


Het is echt niet verbetert 


Ik ga kpn maar vragen alles op te halen.

Bedankt voor de inzet van jullie kant


Hallo @De Raad. Ik zie dat @Joep1965 je al aardig goed geholpen heeft. Helaas zijn jullie er nog niet helemaal uitgekomen. Ik ga kijken of ik nog kan helpen.

Er spelen dus eigenlijk twee dingen:

  1. Je hebt problemen met haperingen op de tv-ontvanger beneden.
  2. Je hebt problemen met jouw wifi verbinding.

Hoewel het lijkt alsof deze twee problemen met elkaar te maken hebben, is dat niet het geval. Je zegt namelijk dat jouw internet verbinding het verder prima doet. Ook wanneer je problemen met de wifi verbinding ervaart. Het probleem zit hem dus niet in het KPN netwerk. Maar we gaan natuurlijk wel kijken of we het kunnen oplossen.

 

Laten we beginnen met de wegvallende wifi verbinding.

Je zegt een Arcadyan Dual Band wifi versterker in huis te hebben. In combinatie met een Experia Box V10. Het netwerk heeft op beide apparaten dezelfde naam. Ik denk dat het hierin moeten zoeken.

De Experia Box V10 en de Arcadyan wifi versterker werken namelijk niet naadloos samen. Daarnaast zorgen ze er niet automatisch voor dat jij met het beste wifi punt verbonden bent. Hierdoor kan het zijn dat je nog verbonden bent met 1 wifi punt (bijvoorbeeld de Experia Box) terwijl je te ver bent om internet te hebben. Je hebt dan even geen internetverbinding tot jouw apparaat verbindt met het andere wifi punt.

De oplossing hiervoor? Mijn advies zou zijn de SuperWifi punten. Deze SuperWifi punten meshen namelijk met elkaar. Ze werken niet samen met de Experia Box V10. Maar daarom zetten ze het wifi signaal op de Experia Box V10 uit. Zo heb je toch 1 netwerk in huis.

Je hebt er minimaal 2 nodig. Je kunt de SuperWifi aanschaffen via onze webshop of via de Wifi Manager. Als je de Wifi Manager doorloopt, zou ik aanraden de Arcadyan even los te koppelen.

 

Dan de haperende tv-ontvanger.

Je zegt de tv-ontvanger aangesloten te hebben op een switch. De tv-ontvanger boven heeft geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem in de switch zit.

Nu lees ik dat je zegt dat de andere apparaten goed blijven werken. Maar dit kan je eigenlijk niet vergelijken. Al weet ik natuurlijk niet wat je met de andere apparaten doet.

Maar goed, tv-ontvangers zijn heel gevoelig. Een kleine verstoring kan al voor problemen zorgen, omdat ze een hele kleine buffer hebben. Dit is nodig voor live televisie. Anders zou je al snel te ver achterlopen. En dat wil je niet.

Ik zou je daarom toch willen vragen om de tv-ontvanger eens direct op de Experia Box V10 aan te sluiten. Ervaar je dan nog steeds dezelfde haperingen?


Beste Denise,

Zie mijn reacties in het rood.


Hallo @De Raad. Ik zie dat @Joep1965 je al aardig goed geholpen heeft. Helaas zijn jullie er nog niet helemaal uitgekomen. Ik ga kijken of ik nog kan helpen.

Er spelen dus eigenlijk twee dingen:

Je hebt problemen met haperingen op de tv-ontvanger beneden.Je hebt problemen met jouw wifi verbinding.

Hoewel het lijkt alsof deze twee problemen met elkaar te maken hebben, is dat niet het geval. Je zegt namelijk dat jouw internet verbinding het verder prima doet. Klopt maar ik doelde op bedrade applicaties Ook wanneer je problemen met de wifi verbinding ervaart. Het probleem zit hem dus niet in het KPN netwerk Nee mijn vermoeden zit in de software van 1 van de apparaten.Maar we gaan natuurlijk wel kijken of we het kunnen oplossen.

 

Laten we beginnen met de wegvallende wifi verbinding.

Je zegt een Arcadyan Dual Band wifi versterker in huis te hebben. In combinatie met een Experia Box V10. Het netwerk heeft op beide apparaten dezelfde naam. Ik denk dat het hierin moeten zoeken.

De Experia Box V10 en de Arcadyan wifi versterker werken namelijk niet naadloos samen. Deze hebben wel altijd goed samengewerkt.Daarnaast zorgen ze er niet automatisch voor dat jij met het beste wifi punt verbonden bent.Klopt inderdaad maar dat weet ik ook,als ik van verdieping wissel zet ik wifi uit/aan zodat hij de sterkste pakt.Hierdoor kan het zijn dat je nog verbonden bent met 1 wifi punt (bijvoorbeeld de Experia Box) terwijl je te ver bent om internet te hebben. Je hebt dan even geen internetverbinding tot jouw apparaat verbindt met het andere wifi punt.

De oplossing hiervoor? Mijn advies zou zijn de SuperWifi punten. Deze SuperWifi punten meshen namelijk met elkaar. Ze werken niet samen met de Experia Box V10. Maar daarom zetten ze het wifi signaal op de Experia Box V10 uit. Zo heb je toch 1 netwerk in huis.Daar ben ik voorstander voor echter niet voor 79,-euro zonder te weten dat dit de oplossing is.

Je hebt er minimaal 2 nodig. Je kunt de SuperWifi aanschaffen via onze webshop of via de Wifi Manager. Als je de Wifi Manager doorloopt, zou ik aanraden de Arcadyan even los te koppelen.Het is toch raar dat het altijd gewerkt heeft en ik nu iets moet gaan kopen omdat de geleverde spullen van kpn niet meer met elkaar kunnen praten.Bij mij komt dat over zo van......, leg het probleem bij de klant neer en laat die maar nieuwe spullen kopen.

 

Dan de haperende tv-ontvanger.

Je zegt de tv-ontvanger aangesloten te hebben op een switch. De tv-ontvanger boven heeft geen problemen.Deze zit op de arcadyan switch.Ik denk daarom dat het probleem in de switch zit.De switch beneden heb ik nu ( iom kpn technische dienst)gedeeltelijk losgekoppeld om dit uit te sluiten.

Nu lees ik dat je zegt dat de andere apparaten goed blijven werken. Maar dit kan je eigenlijk niet vergelijken. Al weet ik natuurlijk niet wat je met de andere apparaten doet.Dit betreft via switch bedrade versterker,Lg tv en een smart home module(octopus)

Maar goed, tv-ontvangers zijn heel gevoelig. Een kleine verstoring kan al voor problemen zorgen, omdat ze een hele kleine buffer hebben. Dit is nodig voor live televisie. Anders zou je al snel te ver achterlopen. En dat wil je niet.Technische dienst vertelde dat hij zag dat bepaalde data pakketjes niet aankwamen.

Ik zou je daarom toch willen vragen om de tv-ontvanger eens direct op de Experia Box V10 aan te sluiten. Ervaar je dan nog steeds dezelfde haperingen?

Dat gaan we deze week proberen te tackelen.


Het is natuurlijk niet mijn intentie om je het gevoel te geven dat ik het probleem bij jou leg. Het feit is alleen wel dat de Arcadyan wifi versterkers sterk verouderd zijn. Apparatuur kan kapot gaan. Daarom mijn advies toch om de nieuwe SuperWifi te proberen. Bevallen de nieuwe SuperWifi punten niet, dan kun je deze binnen 14 dagen terugsturen. Je krijgt dan je geld terug.

 

Fijn om te lezen dat je voor de televisie problemen in gesprek bent met onze technische dienst. Hopelijk komen jullie snel tot de oorzaak van de problemen. En dat er maar snel een oplossing mag komen.


Beste Denise,

Als apparatuur verouderd en software niet meer compatible is met huidige apparatuur, dan is het toch aan diegene van wie we de apparatuur in bruikleen hebben om te zorgen voor kosteloze vervanging ervan. Want je betaald voor beloofde diensten die door huidige apparatuur /software niet 100% functioneren.

Lijkt mij dat er geregeld word dat deze apparatuur vervangen word.

 

 


De dualband heb je nooit in bruikleen gekregen. Due zal je ooit gekocht hebben en zijn dus jouw eigendom. 


Nope, 100% heeft een van jullie monteurs afgegeven. En de switch is ook via kpn gekomen dus mijn inziens bruikleen. Maar dit was geen antwoord op mijn vraag, dit is een verdediging ten goede van kpn.


Dan heb je geluk gehad en een gulle monteur want zowel de dualband als de switch heeft nooit in een pakket gezeten. Is een kadootje geweest dan. Ik moest ze kopen:grin:. Ik ben geen moderater hoor :wink:


Nee oké,  maar zowel switch als Arcadyan toen gekregen ( mijn idee bruikleen)toen service iets inhield.


Als je apparatuur van ons in bruikleen hebt, dan vervangen wij deze indien nodig. De Dual Band versterker en de netwerkswitch zijn echter jouw eigendom. Als hier iets aan mankeert, dan is het aan jou om deze te vervangen. Het aanschaffen van de SuperWifi 2 is dan ook voor eigen rekening. Ik kan deze niet kosteloos toesturen.