Skip to main content

Goedeavond allen,

Sinds deze middag geen internet meer via de wifi. Er is wel wifi verbinding maar er staat bij "verbonden zonder internet". Ik heb glasvezel via de experiabox v10 naar een switch en 3 ubiquiti access points (1 op iedere verdieping).

Ik heb het kastje van het glasvezel al van de stroom gehad en de experiabox van de stroom gehad en gereset.

De IPtv hapert ook en de guide laad niet.

Wat kan het zijn? Ik zie een hoop topics met hetzelfde probleem maar allemaal zonder oplossing.

Die switch, welk merk en type is dat? Zit hier ook de tv-ontvanger op aangesloten? Wat doen de lampjes op de V10? Welke lampjes branden er wel en welke eventueel niet op de glasvezelaansluiting?


De switch is de Ubiquiti Unifi US-8-60W. Daar zit ook de tv ontvanger op. Die loopt via die switch naar een unifi access point en dan door naar de tv ontvanger.

Op de V10 branden Services, internet en power groen. Eco is uit en Wireless is uit omdat wireless via de access points gaat. Op het glasvezelkastje brand power en glas en ethernet knipperen heel snel.


Klinkt allemaal goed en de LEDjes op KPN-apparatuur branden zoals het hoort dus dat is in ieder geval positief. Op die switch, staat IGMP snooping ingeschakeld?


Ja, anders werkt iptv niet. Setup heeft jaren zonder problemen gewerkt tot vanmiddag.


Dan moeten we toch verder gaan kijken naar waar het mis kan gaan. Als je de wifi van de Experiabox tijdelijk aanzet en alle bekabelde apparatuur uit de Experiabox haalt. Heb je dan wel internet? Op die manier kunnen we gemakkelijk zaken uitsluiten. Vervolgens kan hetzelfde met de switch gedaan worden en alle andere bekabelde apparatuur, een voor een dingen terug prikken tot het stopt met werken, dan ontdek je erg snel of er ergens iets mis is en wát er mis is.

Als de directe verbinding met de Experiabox al niet werkt dan gaat er toch waarschijnlijk iets in het KPN-domein niet goed.


Als ik de wifi van de experiabox aan zet (heb hem volledig moeten resetten want ik wist het wachtwoord niet meer) dan heb ik wel internet. Maar er lijkt ook maar 1 utp poort te werken op de experiabox, met de rest kan ik niet inloggen op het modem.


Nu hetzelfde probleem met de wifi van de experiabox. Ook verbinding zonder internet.


Ook de iptv hapert, zowel beeld als geluid.

Iemand nog ideeën?


En nu werkt iptv helemaal niet meer.

Wat kan het zijn? Ik wil dit graag zsm geregelt hebben, tegenwoordig draait heel het huis op internet en wifi dus dan moet het wel werken.


Goedemorgen @Verboven, welkom op ons forum!
Zoals je het beschrijft lijkt er wel ergens op het netwerk iets helemaal lekker te zitten. Dit soort problemen, specifiek met IGMP snooping lijken toch vaak ineens uit het niets op te duiken.
We hebben hier ook een paar handige topics over:

Mijn advies is alles te ontkoppelen en stuk voor stuk aan te sluiten tot je problemen ervaart, en vervolgens het probleem met dat apparaat op te lossen.

Als je hierover liever direct met de klantenservice spreekt kun je ook met ons bellen op 0800-0402


Het heeft al jaren gewerkt met snooping en ik heb geen router achter de experiabox.


Ik kan mijn switch niet eens verbinden. Die krijg ik al niet meer verbonden met de unifi controller.

Voor de zekerheid zelfs een nieuwe gekocht vandaag maar dit heeft hetzelfde probleem.

Ik denk dat het eerder in de poorten van de experiabox zit. Naar mijn idee deed het er sws maar 1 maar nu dus geen een meer.


Hoe branden de lampjes bij je netwerkpoorten achterop als je er iets op aangesloten hebt zitten? Kun je het toch eens proberen met alles ontkoppeld behalve 1 bekabelde PC?


Op de poort waar een utp kabel aangesloten is knippert het groene lampje bij de poort. 

Als ik alleen mijn laptop aansluit via de kabel op de experiabox kan ik inloggen op de experiabox maar heb alleen internet via de wifi van de experiabox.


Het klinkt toch een beetje alsof er ergens op het netwerk iets niet helemaal lekker zit, ik denk dat je het beste even kunt bellen @Verboven, mijn collega's kunnen meteen meekijken en als het nodig is je V10 omruilen voor een nieuwe of een ticket aanmaken!


Op de poort waar een utp kabel aangesloten is knippert het groene lampje bij de poort. 

Dat is precies zoals het hoort. Het knipperende lampje laat zien dat er activiteit is op de desbetreffende poort. Wat voor activiteit precies is niet af te lezen maar er gaat in ieder geval data overheen.


@Verboven heb je nog een oplossing gevonden?