Skip to main content

Per januari krijg ik KPN glasvezel. Met mijn experia box V10A heb ik dan alleen een ingang te weinig voor zowel mijn kpn-wifi-versterker als de kabbel naar mijn computer. 

Welke splitter of iets anders kan ik aanschaffen zodat ik beide wel kan aansluiten? En zowel de wifi-versterkers als de kabel naar mijn internet kan gebruiken?

Gebruik alstublieft geen UTP splitters dit is echt het slechtste wat je kan doen.
Als je een aansluiting te kort komt koop dan bijvoorbeeld deze switch https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=1428
Sluit 1 kabel aan op de experiabox naar de switch en sluit vervolgens op de switch het apparaat dat u bekabeld wilt aansluiten aan.


Hallo @Bianca de Bruin 

Dat kan met een switch zoals deze:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/


Wat heeft de komst van glasvezel te maken met het aantal poorten wat u beschikbaar heeft op de v10a voor apparaten? Zonder glasvezel heeft u 3 poorten beschikbaar. Met glasvezel ook. Dat blijft gewoon hetzelfde. 


Top, heb ik dan nog een losse kabel nodig van de box naar de switch?


Top, heb ik dan nog een losse kabel nodig van de box naar de switch?

Ja er moet een kabel van de box naar de switch


Beste Nick,

klopt alleen met 3 poorten kom ik dan één te weinig.

Groet Bianca


Thnx, Brian, dan schaf ik nog een kabel aan


Beste Nick,

klopt alleen met 3 poorten kom ik dan één te weinig.

Groet Bianca

Dat kan. Maar dat komt dan niet door de komst van glasvezel.


Hai Nick,

Vrees het wel, de glasvezelkabel gaat in een andere poort dan de huidige kabel. De stekker is anders.

 

Groet Bianca


Hai Nick,

Vrees het wel, de glasvezelkabel gaat in een andere poort dan de huidige kabel. De stekker is anders.

 

Groet Bianca

Ja klopt.

Je gebruikt nu een stekker die in de linkse grijze poort zit. Bij glasvezel gaat de stekker in de rechtse gele poort. Onder "WAN". Die is nu buiten gebruik en er zit standaard een zwart plugje in. Dat moet er uit. 


Top, thnx. De monteur had de kabel in een andere poort gestopt. Mijn superwifi weer kunnen aansluiten 


Top, thnx. De monteur had de kabel in een andere poort gestopt. Mijn superwifi weer kunnen aansluiten 

Bijzonder. Een monteur zou beter moeten weten.