Skip to main content

Binnenkort eindigt mijn abonnement. Uiteraard moet ik dan mijn tv ontvanger en modem terugsturen.  Nou heb ik hier twee Expedia V10’s en ik zou echt niet meer weten welke van de twee oorspronkelijk van KPN is. 

Kan ik er gewoon een op de gok in de doos doen of is dit serienummer gebonden?

Hallo @Nitramartin , gewoon beide retour sturen, zit je altijd goed, want ze zijn toch niet je eigendom, maar van de provider.


Een ervan is niet van KPN maar van een andere provider, hoort ook niet bij een aansluiting hier maar elders waar hij is vervangen door een Fritzbox. 


Hallo @Nitramartin ,

Hier een voorbeeld van het stickertje van een door KPN geleverde V10.  Heb je daar wat aan? 

bron : 

 


Bedankt. Helaas helpt dat niet, de andere is eigendom van NLEX of Budget, dus ook KPN geleverd. 


Hallo @Nitramartin , dan stuur je alleen dan modem terug, waarvan je weet dat die van KPN is en dat is dus het modem dat je het laatst in gebruik had.


Ja, als ik wist welke van wie was zou ik dat doen. Vandaar de vraag aan KPN of ze serienummers registreren. 
In gebruik zijn ze geen van beiden, te beperkt in functie voor mijn gebruik. 


Ja, als ik wist welke van wie was zou ik dat doen. Vandaar de vraag aan KPN of ze serienummers registreren. 

Ja, gewoon even bellen en de serienummers controleren, 0800 0402.

 


Ja, als ik wist welke van wie was zou ik dat doen. Vandaar de vraag aan KPN of ze serienummers registreren. 

Nee. Dus stuur er gewoon 1 terug, welke maakt niet uit.


Gewoon beide retour sturen. Aan die andere V10 heb je toch niets als je geen KPN of Budget Thuis (vh NLEx) hebt.

Verkopen is ook illegaal: modems worden gratis in bruikleen geleverd bij een abonnement. Zeker ook bij Budget Thuis.

Een V10 met een Budget Thuis profiel kan alleen voor die provider gebruikt. (KPN reset ze naar hun eigen profiel als ze voor hen weer ingezet worden, maar dat kan niet op afstand).


Dat andere modem komt van een ander adres, andere aansluiting die nog doorloopt. Die kan niet terug dus en is geen eigendom van KPN.

Ik bel wel morgen, dat lijkt me sneller.


Oh, dan is de hele vraag niet opportuun.

Je hoeft uiteraard geen modem terug te sturen van een abonnement wat nog blijft lopen.


Oh, dan is de hele vraag niet opportuun.

Je hoeft uiteraard geen modem terug te sturen van een abonnement wat nog blijft lopen.

De vraag is zeker wel relevant.

Want, nogmaals, ik heb hier twee modems in de kast (want op twee aparte aansluitingen zijn ze vervangen door Fritzen) waarvan er één binnenkort terug zal moeten. Achteraf gezien had ik ze beter even kunnen labelen, maar ja, dat is achteraf.

 

 


@Nitramartin Kijk even in de modems, even aansluiten via een kabel op je PC of laptop en inloggen welke firmware er in zit, als dat hetzelfde is heb je idd een probleem om uit te vinden welke via KPN en welke via Budget is gekomen, dan zou je moeten tossen.

Je hoeft ze niet aan het internet te hangen, alleen even power er op.


Opgelost, heb een doos met het mac adres van het modem gevonden. Nu weet ik welke terug kan.

 

Firmware was een goede tip, maar helaas identiek. Bedankt voor het meedenken allemaal.