Skip to main content

Wij gaan een overstap maken van Ziggo naar KPN vanwege een mooie aanbieding. We hebben gekozen voor KPN Supersnel internet 200mb. Inmiddels hebben we bericht gekregen dat er een monteur langs moet komen om onze aansluiting te vernieuwen of aan te passen. Dat doet mij vermoeden dat we pair bonding gaan krijgen ipv vplus (super vectoring). Is er een KPN medewerker die ons kan bevestigen wat voor type aansluiting wij gaan krijgen? Want als het pair bonding wordt dan kunnen we niet ons huidige Fritzbox modem 7590 gebruiken.

Dan hang je de fritz toch achter het kpn-modem als router. Ik zie trouwens nergens dat hij niet zou werken met pair-bounding. 


Fritzbox 7583 kan wel Pairbonding aan weet ik toevallig heb deze zelf met Pairbonding


Fritzbox 7583 kan wel Pairbonding aan weet ik toevallig heb deze zelf met Pairbonding

Klopt, maar voordat ik dat modem ga aanschaffen wil ik het natuurlijk wel zeker weten of ik via vplus aangesloten wordt, of via pair bonding.

Is er nog een KPN medewerker die die info kan geven aan de hand van mijn gegevens in mijn profiel?


het duurt een paar dagen voordat de kpn medewerkers hier langskomen in de topics 


Je kan het ook even afwachten. Je krijgt bij kpn sowieso een huur modem. De experia v10 bij bonding of de Box12. 

Je kunt ook bij kpn een Fritzbox huren. Dat kost 7,49 per maand extra inclusief extra service. 

Bij pair bonding wordt het dan de 7583 inderdaad. De experia box zit er ook bij; die kan als reserve in de kast. 

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm .


Zorg ervoor dat je je forumprofiel hebt ingevuld, een moderator komt dan binnen 1 a 3 dagen bij u in de lucht. Verreweg de meeste 200mb lijnen zijn overigens pairbonding, maar als je dicht bij een actieve kabelverdeler woont zou het ook vplus kunnen zijn.


Bedankt voor jullie reacties. Afwachten vind ik een beetje tricky, omdat onze meterkast geen stopcontact heeft. Ik wil dus eigenlijk de boel al zo voorbereiden dat de monteur alleen nog het isra punt hoeft te vervangen / aan te passen. 
 

Maar ik las ook op dit forum dat er bij pairbonding een y kabel wordt meegeleverd van maar 1,5m.  Dat gaat hem dus nooit worden , want ik moet minstens 7m overbruggen. Ik begin me een beetje zorgen te maken dat dit niet gaat werken.


Bedankt voor jullie reacties. Afwachten vind ik een beetje tricky, omdat onze meterkast geen stopcontact heeft. Ik wil dus eigenlijk de boel al zo voorbereiden dat de monteur alleen nog het isra punt hoeft te vervangen / aan te passen. 
 

Maar ik las ook op dit forum dat er bij pairbonding een y kabel wordt meegeleverd van maar 1,5m.  Dat gaat hem dus nooit worden , want ik moet minstens 7m overbruggen. Ik begin me een beetje zorgen te maken dat dit niet gaat werken.

Een monteur kan een pairbonding kabel op lengte maken, dus dat is geen probleem. Verder -mocht het nodig zijn- is de monteur bevoegd om een stopcontact aan te leggen in de meterkast, houdt rekening met kosten van zo'n €40 als je dit wilt doen.


 Een monteur kan een pairbonding kabel op lengte maken, dus dat is geen probleem. Verder -mocht het nodig zijn- is de monteur bevoegd om een stopcontact aan te leggen in de meterkast, houdt rekening met kosten van zo'n €40 als je dit wilt doen.

 

Je maakt me blij 😉 dank u!


Maar ik las ook op dit forum dat er bij pairbonding een y kabel wordt meegeleverd van maar 1,5m.  Dat gaat hem dus nooit worden , want ik moet minstens 7m overbruggen. Ik begin me een beetje zorgen te maken dat dit niet gaat werken.

Langer dan 1,5 meter wordt niet ondersteund door KPN bij storingen @RTD78 

 


Dat is wel heel erg kort door de bocht @JanD, de werking van een kabel afgewerkt door een monteur wordt beïnvloed door verschillende factoren welke de monteur allemaal mee neemt in de keuze of het kan. Zoals de lengte van de Y-kabel, de lengte’s van de koper kabel buiten en hoe goed deze meet. 
Als een monteur deze kabel aanlegt mag je er vanuit gaan dat hij dat allemaal heeft gecontroleerd en er dan vertrouwen in heeft dat het werkt. Daar krijg je zelfs twee weken garantie op. In principe is een dsl of Y-kabel niet anders dan een kabel die onder de grond zit, en KPN geeft ons niet speciaal de hardware voor zelfgemaakte Y-kabels als het niet wordt ondersteund.


Hi @RTD78, welkom hier. 

  

Is er nog een KPN medewerker die die info kan geven aan de hand van mijn gegevens in mijn profiel?

Dit doe ik graag, op basis van jouw gegevens kan ik bevestigen dat het hier om pairbonding gaat. Hopelijk weet je zo voldoende. 


Ik geef slechts de richtlijnen van KPN weer @Ik_Combineer , don't shoot the messenger.😎

 

 


Hi @RTD78, welkom hier. 

Dit doe ik graag, op basis van jouw gegevens kan ik bevestigen dat het hier om pairbonding gaat. Hopelijk weet je zo voldoende. 

 

Hartelijk dank!! Beetje jammer dat het geen vplus is, maar ik snap dat dat gewoon netwerkafhankelijk is. Bedankt voor het controleren.