Skip to main content

Heeft het zin om de internet snelheid te verhogen van 200 mbit naar 500 mbit ?

Hallo @Uitlaat 

Voor een gezin van vier personen die allemaal tegelijk gamen of netflixen is 200Mbit/s voldoende. 

KPN schrijft : 

Welke internetsnelheid past bij jou?

Het internetpakket dat bij jou past hangt af van hoeveel internet jij nodig hebt. Gebruik je internet puur voor het opzoeken van informatie? Dan heb je minder Mbit/s nodig dan wanneer je video’s of andere bestanden gaat downloaden.

Tot 50 Mbit/s: degelijke snelheid voor beperkte gebruiker

Woon je alleen of met z’n tweeën en gebruiken jullie de internetverbinding maar beperkt? Dan is deze internetsnelheid voldoende om te mailen, op social media te kijken en te internetbankieren. Ook kun je hiermee gewoon tv-kijken en met één apparaat een film of serie via Netflix streamen.

Tot 100 Mbit/s: betrouwbare verbinding voor standaard gebruiker

Met deze snelheid kun je tv-kijken op meerdere televisies en tegelijkertijd mailen, downloaden en via Netflix een video streamen. Handig voor gezinnen met kleine kinderen, want gezamenlijk tv-kijken gaat met deze snelheid zonder problemen.

Tot 200 Mbit/s: snel en stabiel internet voor het hele gezin

Zijn je kinderen al wat groter en wil iedereen tegelijk Netflixen en zonder gedoe online gamen? Dan is deze snelheid de juiste keuze. Ideaal om supersnel in 4K tv te kijken, supersnel te gamen en om snel grote bestanden te downloaden.

1 Gbit/s: geen beperkingen voor de heavy user

Voor gebruikers die de allerhoogste eisen stellen aan hun internetverbinding is dit de juiste keuze. Hiermee kun je ongekend snel zeer grote bestanden downloaden en uploaden en tegelijkertijd op meerdere apparaten streamen, gamen en tv-kijken.

 

bron : https://www.kpn.com/beleef/blog/welke-internetsnelheid-thuis-nodig.htm


Ik heb nu een vertraging als ik naar de volgende zender op tv Zapp vraag me af of dat bij 500 mbit ook zo is?


Of als ik een programma terug kijk en verder spoel zit er ook een vertraging in


Ik denk niet dat een intersnelheid van 200Mbit/s de oorzaak is van deze vertraging. 


Hoort dat gewoon bij KPN bij ziggo zat die vertraging er niet in


Ik heb nu een vertraging als ik naar de volgende zender op tv Zapp vraag me af of dat bij 500 mbit ook zo is?

Tv gebruikt maar 12 mbit ofzo. Misschien 15. Maar een 200 mbit abonnement zou ruim voldoende moeten zijn. Verhogen zal geen oplossing zijn voor de vertraging. 

Hoe is de ontvanger op de KPN Box aangesloten? Met een rechtstreekse kabel? Zonder dat daar kastjes of iets dergelijks tussen zit? 


En bij glasvezel gaat de TV stream los van de internet snelheid naar de STB, dus zelfs als je een 1Mb lijn zou hebben krijg je voldoende snelheid voor de TV.

Bij zappen heb je idd een vertaging, naar gelang welke STB je hebt kan dit langer duren.

Motorola’s gelijk omruilen, die zijn uitgerangeerd.


Goedemorgen @Uitlaat en dank voor jouw bericht :)

 

Heb je iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld door onze community? In jouw geval zou ik ook niet adviseren om de snelheid van 200 Mbit/s te verhogen naar 500 Mbit/s. Mocht je nog verdere of aanvullende informatie nodig hebben laat dit dan vooral weten!


Hoe komt het dan dat er een vertraging is als ik een opgenomen programma vooruit of terug spoel ?


Hoe bedoel je dit precies @Uitlaat , hoe uit deze vertraging zich?


Als ik voor uit of terug spoel en ik heb het beeld wat ik wil hebben gaat de opname toch nog een stuk achter uit


Hoe ver gaat de opname op zo'n moment nog achteruit? Ik kan het niet voor je testen op het moment omdat ik het opnemen pakket niet actief heb staan. Wat sowieso geen kwaad kan is om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier (bij stap 2).


Als ik voor uit of terug spoel en ik heb het beeld wat ik wil hebben gaat de opname toch nog een stuk achter uit

Dat lijkt me eerder dat de ontvanger net iets trager reageert en dat komt niet door de internetsnelheid. Welk type tv-ontvanger heb je staan?


Dat hij een stuk achteruit gaat heb ik ook. Dat ligt niet aan je verbinding maar is hoe het iptv platform werkt. Ik vind het persoonlijk handig, met snel spoelen ben je soms net te laat. Maar omdat hij even terugspringt mis je niets.


Ik heb de 4K tv ontvangerÂ