Skip to main content

Ik heb een ethernet kabel op zolder waarmee ik graag verbinding wil maken met mijn laptop.

als ik deze verbinding wil maken dan vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.

waar kan ik deze inloggegevens vinden van KPN (ik heb WiFi via KPN, maar geen verbinding op zolder , vandaar poging via kabel) 

Als je het niet hebt gewijzigd op de achterkant van je experiabox


Via ethernet op je eigen LAN hoef je normaliter helemaal geen wachtwoord/user in te vullen. 
waarheen wil je connecten? Heb je de wifi al uitgezet op de laptop?


Kunt u een schermafdruk plaatsen van het scherm waarin gevraagd word naar een gebruikersnaam en wachtwoord? 


WiFi uitzetten heb ik nog niet geprobeerd , zou ik zo even doen of er dan wat gebeurd 

hierbij een screenshot , ik kies dan voor nieuwe verbinding maken bij instellingen.

 

 


Hallo @Mmars Is die netwerkkabel tussen pc en modem rechtstreeks op een gele poort in het modem gestoken en welk merk en type modem is het?

Om via een bekabelde verbinding te internetten hoef je bij KPN niet in te loggen. De enigste mogelijkheid is dat je in je pc in moet loggen om verbinding te kunnen maken.

Bij een Windows-pc kun je ook de netwerkinstellingen herstellen, dan komen de instellingen in een reset en moet alles weer gewoon kunnen werken.

Als je de details van de netwerkkaart in de pc opvraagt kun je dan wel zien dat de pc verbinding heeft via een 100MB of 1Giagabit verbinding?

 


Ik zie het al, je probeert een internetverbinding in Windows in te stellen. Nergens voor nodig, gewoon kabel erin en gaan. Wifi mag uit en dan moet ie het gewoon doen (met wifi trouwens ook, maar om even zeker te stellend dat ie inderdaad de kabel pakt even uitzetten). 

En de check van JanD om de verbinding te checken in de netwerkkaart is uiteraard de bevestiging of je kabelverbinding ok is.