Skip to main content


ik ben net verhuisd en wil mijn modem aansluiten, maar zie andere aansluitingen dan ik gewend ben.

Welke kan ik het best gebruiken en hoe kom ik aan extra aansluitmateriaal (bijv een telefoonaansluiting of een tussenkastje).

Alvast bedankt!

De onderste is de aansluiting en dan de blauwe en rode draad aansluiten, de bovenste foto is voor de kabel aansluiting bij bv ziggo


Kun je een foto maken van de aansluitingen en dan hier plaatsen 

Gedaan!


De onderste is de aansluiting en dan de blauwe en rode draad aansluiten

waarop aansluiten? Ik lees in de app dat je een kastje tussen dit en je modem nodig hebt, maar deze heb ik niet


De onderste is de aansluiting en dan de blauwe en rode draad aansluiten

waarop aansluiten? Ik lees in de app dat je een kastje tussen dit en je modem nodig hebt, maar deze heb ik niet

Kun je de 2e foto het dekseltje losdraaien en dan een foto plaatsen van het inwendige 


Hallo @Charlie19 , in het aansluitpakket zit zo’n doosje, maar ik begrijp dat jij dat niet hebt.
Zie hieronder hoe ik het aangesloten heb. De bovenste kabel gaat rechtstreeks naar het modem.

Je zou het stekkertje van de bovenste kabel kunnen afknippen en de aders strippen en rechtstreeks op de 2 linker aansluitingen vastschroeven.

 


De onderste is de aansluiting en dan de blauwe en rode draad aansluiten

waarop aansluiten? Ik lees in de app dat je een kastje tussen dit en je modem nodig hebt, maar deze heb ik niet

Kun je de 2e foto het dekseltje losdraaien en dan een foto plaatsen van het inwendige 

 


Hallo @Charlie19 , in het aansluitpakket zit zo’n doosje, maar ik begrijp dat jij dat niet hebt.
Zie hieronder hoe ik het aangesloten heb. De bovenste kabel gaat rechtstreeks naar het modem.

Je zou het stekkertje van de bovenste kabel kunnen afknippen en de aders strippen en rechtstreeks op de 2 linker aansluitingen vastschroeven.

 

Goede tip, is dat een tijdelijke oplossing of kan dat altijd veilig? 


Hallo @Charlie19 , in het aansluitpakket zit zo’n doosje, maar ik begrijp dat jij dat niet hebt.
Zie hieronder hoe ik het aangesloten heb. De bovenste kabel gaat rechtstreeks naar het modem.

Je zou het stekkertje van de bovenste kabel kunnen afknippen en de aders strippen en rechtstreeks op de 2 linker aansluitingen vastschroeven.

 

Goede tip, is dat een tijdelijke oplossing of kan dat altijd veilig? 

En zou dit ook op het snoer van de kabel aansluiting van foto 1 kunnen? Die staat op een gunstigere plek in het huis


@Charlie19 Bovenstaande aansluiting zit al jarenlang bij mij in de meterkast en geeft mij een betrouwbare aansluiting met 100/30 (down/up) Mbps. Als jij dat netjes aansluit kan dat ook veilig.

Maak jij geen gebruik van verhuisservice? Dan kan een KPN monteur hier een mooi nieuw aansluitpunt van maken.

 

Edit: jouw bovenste foto toont een TV aansluiting (coax-kabel) mogelijk van Ziggo. Daar heb je niets aan. De aansluiting op de tweede foto zou misschien kunnen. Ik denk dat de kabel(s) van foto 3 daar naar toe lopen. Maar het is aanbevolen om het modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt in foto 3 te plaatsen voor de meest betrouwbare werking.


De bovenste moet je hebben echter ik zie oxidatie op de aansluitingen dus die moet je eerst schoonmaken en dan de bijgeleverde stekker met snoer aansluiten op het modem.

Ik vindt de oplossing van @RBxx  een betere aansluiting


Hoi @Charlie19 , ik heb nog een waarschuwing. Op de derde foto zijn twee binnenkabels aangesloten, maar parallel schakelingen zijn uit den boze voor een betrouwbare internet aansluiting. De kabel met de witte kabelbeugeltjes lijkt later toegevoegd.


Ik vermoed dat de 2 grijze kabels op de 3de foto naar de 2 stopcontacten op foto 2 lopen. Maar zoals @RBxx ook al zegt: zoals het nu aangesloten is, dat is niet ideaal. Beter is om 1 kabel los te halen.


Bedankt allemaal! Dankzij jullie informatie duidelijk dat er nog het eea moet gebeuren met de aansluiting, te veel aan kabels en een goed tussenstuk. Met kpn aan de telefoon gehangen en er komt morgen een monteur langs! 


Bedankt allemaal! Dankzij jullie informatie duidelijk dat er nog het eea moet gebeuren met de aansluiting, te veel aan kabels en een goed tussenstuk. Met kpn aan de telefoon gehangen en er komt morgen een monteur langs! 

 

Goed plan @Charlie19 , dan zorgt de monteur voor duidelijkheid met een nieuw IS/RA punt,
waarschijnlijk type 2B zoals in onderstaand overzicht. Laat je ons daarna nog even weten wat het resultaat is :thumbsup_tone2: ?

 


De monteur heeft de router heel netjes geïnstalleerd!  hij heeft er een type 2b van gemaakt, alle snoeren netjes opgeborgen en de onnodige snoeren doorgeknipt. Zelfs de experia box netjes opgehangen. Met ons instemmen heeft hij gelijk drie versterkers aangesloten zodat we de televisies boven en in de woonkamer zonder snoer kunnen aansluiten en zodat we boven ook snelle wifi hebben op mijn werkplek. Al met al heel tevreden en toch blij dat ik niet zelf ben gaan “prutsen”. Nog bedankt voor al jullie tips, maar als ik zie hoe het nu is geworden had ik niet het juiste materiaal in huis om het zo te krijgen. Op de versterkers na waren er geen kosten aan verbonden, top service!

 


Bedankt voor de terugkoppeling @Charlie19 , dat ziet er prima uit! 

En graag gedaan uiteraard :blush: .


Mooi om te lezen dat de monteur alles keurig heeft geïnstalleerd @Charlie19. Zoals je ziet kun je op het KPN forum vragen stellen en staat er een KPN community klaar om deze te beantwoorden.