Skip to main content

Hallo allemaal, 

Vanaf morgen hebben wij als het goed is internet in onze nieuwe woning.. Mits we dit aangesloten krijgen. Volgens de KPN medewerker die ons te woord stond, zou het gaan om een ISRA aansluiting. 
Zelf vermoed ik dat het om het “stopcontact met 4 gaatjes” gaat, maar zal voor de zekerheid ook andere foto’s toevoegen. 
Klopt het dat wij via deze aansluiting internet kunnen ontvangen, via de KPN Box 12? 
De stekker ontbreekt dus deze moeten we nog aanschaffen, past hier dan gewoon de grijze DSL kabel op? Of moet hier een andere op? 
Extra info: Voorheen hadden we glasvezel. We hebben geen vaste lijn of TV van KPN.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp! 

De bovenste is inderdaad de goeie. Stekker erin en dan zou het moeten werken. Er zit vast een kabel bij die past. Misschien zelfs wel de stekker. Je hebt het modem al neem ik aan?


De bovenste is inderdaad de goeie. Stekker erin en dan zou het moeten werken. Er zit vast een kabel bij die past. Misschien zelfs wel de stekker. Je hebt het modem al neem ik aan?

Ontzettend bedankt, Joep! Het modem is inderdaad al binnen, meegenomen uit de vorige woning. Stekker is helaas nergens te bekennen, maar zag dat deze voor een paar € aan te schaffen is. De kabel komen we hopelijk morgen tegen, dacht dat deze ook bij het modem was geleverd.. Maar zal vast ergens in een doos verstopt zitten. ;)


Dit is het bijgeleverde dsl kabeltje. Had je dat in je vorige woning niet al?

 


Dit is het bijgeleverde dsl kabeltje. Had je dat in je vorige woning niet al?

 

Bedankt voor de reactie Peter! Nu ik hem zo zie, denk ik eigenlijk van niet.. Alleen de rode glasvezel kabel. Weet u heel toevallig of dit gewoon een “standaard” DSL kabel is? Stomme vraag miss hien, maar online kom ik dingen tegen over RJ11 en RJ45 etc.. Mocht het zo zijn dat we toch een kabel aan moeten schaffen, hebben we in ieder geval in 1 keer de goede. :)


Dit  is een ronde kabel met RJ11 klik stekkers. 

Een ronde is voor internet. De meeste die te koop zijn zijn platte. Die zijn voor telefonie en minder geschikt voor internet.

Morgen even bellen met kpn. Sturen ze zo het juiste kabeltje met verloopstekker (voor de varkenssnuit).

0800-0402 

Hmm. Van glasvezel naar weer koper. Hopelijk komt op je nieuwe adres ooit ook glasvezel. 


Dit  is een ronde kabel met RJ11 klik stekkers. 

Een ronde is voor internet. De meeste die te koop zijn zijn platte. Die zijn voor telefonie en minder geschikt voor internet.

Morgen even bellen met kpn. Sturen ze zo het juiste kabeltje met verloopstekker (voor de varkenssnuit).

0800-0402 

Hmm. Van glasvezel naar weer koper. Hopelijk komt op je nieuwe adres ooit ook glasvezel. 

Ontzettend bedankt voor de hulp, weten we wat ons te doen staat! Als het goed is zit glasvezel er aan te komen.. 😉 Fijne avond!