Skip to main content

Zoals de titel :
Welke kabel ( naam en/of type) heb ik nodig tussen het zwarte glasvezelkastje en de rode Wan poort van de V9 experiabox


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Jon Preisser , bij overgang naar glasvezel stuurt KPN een rode netwerkkabel van 1 meter lang met kwaliteit CAT6.

 


@Jon Preisser UTP kabel, Cat5E of Cat6. Lengte maakt niet uit, kan sowieso tot 100 meter zonder snelheidsverlies.


Okee bedankt voor de antwoorden. Het is duidelijk.


Ik heb sinds gisteren ook een glasvezelpunt in huis. Echter als ik van VDSL naar glasvezel overstap, moet ik een kabel trekken vanuit de meterkast waar het glasvezelmodem zit, via de kruipruimte naar de woonkamer (daar gaatje in vloer maken) waar de Experiabox v12 is.

Aangezien ik het gat in de vloer zo klein mogelijk wil houden, wil ik zelf een kabel maken zodat de RJ45 connectoren er niet doorheen hoeven en het gat er groot wordt.

 

Plan is om een 10m CAT 7 kabel met RJ45-connectoren te kopen, aan één kant de RJ45-connector eraf te knippen, de kabel naar de woonkamer brengen en er weer een RJ45-connector op te zetten. Ik neem aan dat dit mogelijk is? wie kan dit bevestigen? Alvast bedankt.


Ik heb sinds gisteren ook een glasvezelpunt in huis. Echter als ik van VDSL naar glasvezel overstap, moet ik een kabel trekken vanuit de meterkast waar het glasvezelmodem zit, via de kruipruimte naar de woonkamer (daar gaatje in vloer maken) waar de Experiabox v12 is.

Aangezien ik het gat in de vloer zo klein mogelijk wil houden, wil ik zelf een kabel maken zodat de RJ45 connectoren er niet doorheen hoeven en het gat er groot wordt.

 

Plan is om een 10m CAT 7 kabel met RJ45-connectoren te kopen, aan één kant de RJ45-connector eraf te knippen, de kabel naar de woonkamer brengen en er weer een RJ45-connector op te zetten. Ik neem aan dat dit mogelijk is? wie kan dit bevestigen? Alvast bedankt.

@deadsilence dat kan, maar ik zou proberen het gat iets groter te maken zodat de originele RJ45 er doorheen gaat. Dit vermindert de kans op storingen in de toekomst. Het 'te grote' gat kun je naderhand met kit o.i.d. toch weer afsluiten? 

Je zou eventueel ook met een DVS kunnen werken. Dan hoef je niets te boren maar kan wel iets gevoeliger zijn voor storingen.

Optie: https://fritzshop.nl/powerline/647-fritzpowerline-1260e-wlan-set.html

Zelf gebruik ik probleemloos drie Moca omvormers en daarmee de al aanwezige Coax kabels tussen de meterkast en de woonkamer + logeerkamer.


Plan is om een 10m CAT 7…

Gebruik CAT 6. De KPN Box heeft soms moeite met CAT 7. Het is veel beter dat u een 100% koper kabel kiest en geen aluminium. 

... kabel met RJ45-connectoren te kopen, aan één kant de RJ45-connector eraf te knippen, de kabel naar de woonkamer brengen en er weer een RJ45-connector op te zetten. 

Nee. Dat is knoeien. Aders in een fabriekskabel zijn soms anders van kleur en materiaal dan de standaard. Hierdoor werkt een nieuw stekkertje hier aan zetten soms slecht. Gebruik gewoon een echt losse utp kabel. Dat bespaart u een hoop ellende mee.