Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Box 12 router van KPN waar ik 3 super wifi punten op aan wil sluiten. Echter heb ik 1 ethernetpoort te weinig. Ik heb daarom een Netgear Prosafe GS105E switch gekocht, maar het is mij niet duidelijk welke poort ik moet gebruiken om de Switch op de Box 12 aan te sluiten. Is dat vanuit een ethernetpoort van de router naar poort 5 en dan de superwifi's op poort 1,2 en 3 ?

 

Het maakt niet uit welke poort je op de GS105E gebruikt :relaxed:


Dus vanuit de router zou de kabel vanuit een ethernetpoort in poort 1 van de switch kunnen en dan de superwifi punten bijvoorbeeld in 2,3 en 4?


Dus vanuit de router zou de kabel vanuit een ethernetpoort in poort 1 van de switch kunnen en dan de superwifi punten bijvoorbeeld in 2,3 en 4?

Jazeker, geen probleem 


In feite maakt het inderdaad niets uit maar regelmatig lees is dat poort 5 de voorkeur heeft om die aan te sluiten aan de router.  Hier staat dat bijvoorbeeld. 


In feite maakt het inderdaad niets uit maar regelmatig lees is dat poort 5 de voorkeur heeft om die aan te sluiten aan de router.  Hier staat dat bijvoorbeeld. 

Maar dat is echt nergens voor nodig, die vijf poorten zijn identiek.


Ik begin juist bij poort 1   :laughing:

Meer als logische volgorde waarin we zijn opgegroeid met het tientallig stelsel en de wijze hoe we alle rekenkundige zaken gewend zijn dat eraan te relateren, te beginnen bij “1”

Hoewel…..
Bij digitale zaken wordt ook vaak begonnen bij "0" als eerste cijfer ( en van daaruit 1, 2, 3….  t/m 9).  :nerd:


In feite maakt het inderdaad niets uit maar regelmatig lees is dat poort 5 de voorkeur heeft om die aan te sluiten aan de router.  Hier staat dat bijvoorbeeld. 

Maar dat is echt nergens voor nodig, die vijf poorten zijn identiek.

Dat zeg ik toch ook. Onnodige opmerking dus. 


Hoi @Wima1968 . Welkom op het forum.

Samengevat maakt het dus niks uit.  Die switch is een doorgeefluik. Is het jou gelukt om alles werkend te krijgen?