Skip to main content

Hey kpnners,

Ik ben niet tevreden met de kpn box 12 en wil mijn eigen router gebruiken. Helaas, kun je de box 12 niet in bridge mode zetten. Zou je wel alle features uit kunnen zetten, zoals firewall, dhcp, wifi, etc. en er dan je eigen router achter hangen, waar verder al je apparaten op verbonden zijn?

Zo ja, welke router raden jullie dan aan? Voor mij is het belangrijk dat het wifi signaal sterk is en ruim 300m2 kan bedekken, eventueel met wifi versterkers. Verder zou ik gebruik willen maken van mac filters op de wifi verbinding en is het dus wenselijk dat eventuele versterkers dit van de router overnemen.

 

Edit: stel dat je de fritzbox koopt via derden (ik wil deze niet huren). Kun je deze dan zo aansluiten of mist dit dan een speciaal profiel die kpn alleen in de versie die zij leveren zet?

Alle tips zijn welkom! Bedankt voor jullie hulp!

Als je ook televisie hebt van KPN, lees dan het onderstaande topic.

Edit: stel dat je de fritzbox koopt via derden (ik wil deze niet huren). Kun je deze dan zo aansluiten of mist dit dan een speciaal profiel die kpn alleen in de versie die zij leveren zet?

Die kan je zo aansluiten en dan het KPN profiel inlezen.


We gebruiken een app voor tv; dat kastje zit in de doos.

Top wat de fritzbox betreft. Dan ga ik wat reviews bekijken. Enig idee of dat ook zo gemakkelijk mey de asus modem/router gaat? Ik weet dat er een reeks is die werkt. 


We gebruiken een app voor tv; dat kastje zit in de doos.

Dan mis je de echte beeldkwaliteit want die is via dat kastje een stuk beter.

Mijn persoonlijke advies: Laat die smart-TV app links liggen en gebruik gewoon de TV ontvanger.

 

Dit FRITZ!Box is zo goed als plug & play, Een kind kan de was doen.

Een Asus zou ik persoonlijk niet gebruiken want daar moet je zelfs een aparte firmware op plaatsen.


We gebruiken een app voor tv; dat kastje zit in de doos.

Dan mis je de echte beeldkwaliteit want die is via dat kastje een stuk beter.

Mijn persoonlijke advies: Laat die smart-TV app links liggen en gebruik gewoon de TV ontvanger.

 

Dit FRITZ!Box is zo goed als plug & play, Een kind kan de was doen.

Ik had wellicht duidelijker moeten zijn; we kijken geen tv, als het even nodig is (eens per maand, voor 2 min) dan gebruiken we de app. 
 

ik las net op bol dat iemand een tplink archer x55 direct heeft aangesloten op het kastje en dus de kpnbox 12 niet meer gebruikt. Dit klinkt ideaal! Kan dit uberhaupt wel? De ax is een router, geen modem. 
 

nogmaals bedankt voor alle berichten!


Spiderguard schreef:

ik las net op bol dat iemand een tplink archer x55 direct heeft aangesloten op het kastje en dus de kpnbox 12 niet meer gebruikt. Dit klinkt ideaal! Kan dit uberhaupt wel? De ax is een router, geen modem. 

Dan heeft die persoon geen TV van KPN.

Bij een glasvezelaansluiting wordt geen modem gebruikt, alleen een router. De NTU/ONT (het glasvezelkastje) zorgt voor de omzetting naar glas.


Spiderguard schreef:

ik las net op bol dat iemand een tplink archer x55 direct heeft aangesloten op het kastje en dus de kpnbox 12 niet meer gebruikt. Dit klinkt ideaal! Kan dit uberhaupt wel? De ax is een router, geen modem. 

Dan heeft die persoon geen TV van KPN.

Bij een glasvezelaansluiting wordt geen modem gebruikt, alleen een router. De NTU/ONT (het glasvezelkastje) zorgt voor de omzetting naar glas.

Ah super! Mij interessert tv ook niet; zoals ik zei, we gebruiken daar de app voor als we echt het nieuws even willen zien o.i.d. Maar over het algemeen is het veel als dit twee keer per jaar gebeurt.

Zou dit betekenen dat ik de X55 erop kan knallen en die kpn box op kan bergen?

Ik zou dan ook de wifiversteker van kpn op marktplaats moeten gooien.


Spiderguard schreef:

Zou dit betekenen dat ik de X55 erop kan knallen en die kpn box op kan bergen?

Als je geen TV ontvangers wilt gebruiken dan kan je elke router gebruiken die aan de WAN zijde een pppoe verbinding op vlan 6 op kan zetten.


Spiderguard schreef:

Zou dit betekenen dat ik de X55 erop kan knallen en die kpn box op kan bergen?

Als je geen TV ontvangers wilt gebruiken dan kan je elke router gebruiken die aan de WAN zijde een pppoe verbinding op vlan 6 op kan zetten.

Fantastisch! Dank je! Moet ik daar dan zelf iets voor instellen/invoeren? Of is het een kwestie van aansluiten en voila?


Spiderguard schreef:

Zou dit betekenen dat ik de X55 erop kan knallen en die kpn box op kan bergen?

Als je geen TV ontvangers wilt gebruiken dan kan je elke router gebruiken die aan de WAN zijde een pppoe verbinding op vlan 6 op kan zetten.

Fantastisch! Dank je! Moet ik daar dan zelf iets voor instellen/invoeren? Of is het een kwestie van aansluiten en voila?

Gewoon de PPPoE verbinding op vlan 6 opzetten waarbij de login van alles mag zijn. Dat zal je wel even in die router moeten configureren maar daar zijn vast en zeker voorbeelden van te vinden.