Skip to main content

hoe kom je erachter of je een verouderde modem hebt

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @grinsven, alles ouder dan de v8 is verouderd.  Deze worden ook actief omgeruild.
Dit kun je ook zien in deze servicetool apparatuur omruilen, alleen is het niet mogelijk via de tool om te ruilen.


Hallo @grinsven

Geef eens aan, welke Experia Box je hebt. Wat is de naam / type op het etiket aan achterzijde?


Model V9 H368N
Serial Number ZTEEG53F3H04894

Hallo @grinsven,

Dat is de v9 en deze voldoet nog. Deze worden ook niet actief omgeruild.


De Experia Box v9 en dat is nog een gangbaar model, die niet omgeruild wordt.


Hallo @grinsven,

ik heb een modem V7 H220N, deze is nog steeds niet omgeruild, kan dit als nog? ik kan geen WPA3 gebruiken, welke wel tegenwoordig aanbevolen wordt.

ik hoor graag van u.


Hallo @HSWierda 

De H220N wordt direct vervangen als je KPN belt via 0800-0402 (gratis nummer).
WPA3 zal je (nog) niet aantreffen op het nieuwe modem. Geen enkel KPN modem heeft dat op dit moment.


Dank u wel voor de snelle reactie, 0800-0402 gebeld en prima geholpen, ik kan vanaf morgen de oude modem omruilen bij een servicepunt voor een nieuwe, plug en play. Prima geregeld. De WPA3 is nu nog geen standaard, maar wordt tzt. per hardware update ingezet volgens de KPN service medewerker. 


@HSWierda , alleen de KPN Box 12 is geschikt voor WPA3, maar die heeft daarvoor nog wel een software update nodig. Wanneer die komt is nog niet bekend (gemaakt).


Clients zoals laptops en smartphones moeten ook WPA3 ondersteunen anders heeft het weinig zin. Dan gaat hij gewoon weer WPA2 gebruiken.