Skip to main content

Mijn zoon gebruikt op dit moment in zijn woonplaats Hellevoetsluis Internet + TV via coax van Ziggo.

Hij wil naar KPN overstappen, mogelijk eerst koper.

Voor zijn woonhuis ligt al een glasvezel kabel van Glaspoort en de verwachting is dat eind dit - begin volgend jaar glasvezel in zijn woning beschikbaar is.

De huidige situatie….

De aansluiting komt binnen in de meterkast welke buiten naast de voordeur ligt. Ik heb het nog niet kunnen controleren maar ik heb het vermoeden dat de coaxkabel vanuit de meterkast naar de woonkamer is doorgetrokken.

In de woonkamer ligt een Ziggo modem / router en daarvandaan gaat ….

1 coaxkabel naar de TV in de huiskamer en ….

1 coaxkabel naar de TV in de slaapkamer op de 1e verdieping. Deze kabel loopt los (zonder kabelgoot) in de hoek van de woonkamer door een gat in het plafond naar de 1e verdieping naar de daar aanwezige TV.

Op dit moment is de Wifi op de 1 verdieping op zijn werkkamer slecht te noemen, dit omdat het Wifi signaal afkomstig is van de Ziggo modem / router in de woonkamer op de begane grond.

De situatie blijft feitelijk hetzelfde wat de locatie van de 2 TV’s betreft.

Mijn zoon is niet bepaald handig en dyslectisch en ik ben te oud om e.e.a. aan te leggen.

 

Als de KPN koper aansluiting en later de glasvezel aansluiting vermoedelijk in de meterkast naast de voordeur wordt geplaatst moet er uiteindelijk een UTP kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer worden getrokken waarop de KPN modem / router wordt aangesloten 

Eveneens moet vanuit de KPN modem / router woonkamer een UTP kabel naar de 1e verdieping naar de TV worden getrokken die dan tevens de Wifi voor de 1e verdieping verzorgd.

 

Ik hoop dat ik het enigszins begrijpelijk heb beschreven.

 

De vraag is dan ook, kan de KPN monteur tijdens de installatie deze benodigde werkzaamheden uitvoeren?

De 2e vraag is, is het handig om eerst KPN koper aan te laten leggen incl. de uitvoering van de beschreven bekabeling of beter wachten totdat KPN glasvezel in de woning beschikbaar is?

 

@srna513006 zie onderstaande link hier kan je alles vinden over wat de monteur oa wel/niet doet. Sommige zaken zijn tegen een meerwerk prijs mogelijk, altijd in overleg met de klant en het moet wel mogelijk/haalbaar zijn uiteraard. Succes!!

https://www.kpn.com/service/ugs/installatiemonteur

Ps het YouTube filmpje verklaard ook al heel wat!!


Die link is mij bekend maar daarin lees ik niet welke werkzaamheden de monteur tijdens de installatie wel of niet doet…


Die link is mij bekend maar daarin lees ik niet welke werkzaamheden de monteur tijdens de installatie wel of niet doet…

https://www.kpn.com/service/monteur

Naar beneden scrollen, hier staat het e.e.a en onder toon meer ook nog.. hopelijk staat er antwoord tussen op je vraag en anders gewoon bespreken met de monteur als die er is.. succes!!

 


Reageer