Skip to main content
Beantwoord

Welkomstcadeau mondt uit in wekenlange frustratie

• October 22, 2025
  • 11 reacties
  • 159 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 10.09.2025 een nieuw kpn internet contract afgesloten met 6 maanden korting met ingangsdatum 15.09. Op de ingangsdatum gebeld met KPN en aangezien het binnen de 14 dagen opzegtermijn was, gevraagd of het abonnement gewijzigd kan worden naar 2 jaar contract met welkomst cadeau. Op 17 september gebeld door de nodig afdeling en de wijziging via de mail ontvangen. 
Op 2 oktober ontvang ik een mail met de code voor het bestellen van het Samsung welkomst cadeau en de instructies daarvan. Zelfde dag geprobeerd te gebruiken en ondanks van het volgen van alle instructies blijft de code foutmelding geven ( ongeldige code). 
Ook weer netjes de instructies van kpn gevolgd en contact opgenomen met Samsung op 2 oktober!!! 
Het is nu 22 oktober dus 3 weken later en ik heb uren aan de telefoon gezeten en alsnog geen oplossing. 
Samsung blijft in rondjes gaan en zegt dat het probleem bij KPN ligt. KPN zegt eerst geen probleem, we sturen je door naar de partner die de afhandeling van de bestelling doet en die lossen het voor je op. De partner aan de lijn- die geeft aan hier ABSOLUUT niets mee te maken te hebben omdat ze alleen de levering afhandeling niet de codes of het maken van de bestelling. Klinkt logisch dus weer naar Samsung. Samsung bereiken is hell, ik ben sinds 2 oktober dus met hun in contact en heb alsnog geen antwoord op wat en hoe. KPN weer gebeld, nu zeggen ze, je hebt helemaal geen welkomst cadeau bij je abonnement. Hoe ik dan een code heb ontvangen is onduidelijk. Op de vraag of ik een klacht kan indienen zegt de medewerker nee. Hij gaat een terugbel verzoek indienen bij een afdeling ( op de vraag welke afdeling kan hij niet uitleggen welke alleen “ de afdeling die hier over gaat”. De vraag wat “ hier over” is kan hij ook niet antwoorden). Dit gesprek duurt over een half uur. Online ga ik op klacht indienen en een terugbel verzoek voor de klacht. Belt iemand van de technische afdeling die niet over klachten gaat en weet herhaald dat er geen welkom cadeau in het systeem staat. Hoe ik de code heb ontvangen ook weer niet duidelijk. Bij wie ik moet zijn en wat jullie werkinstructies/ werkwijze is bij dit probleem kunnen de medewerkers niet antwoorden. Terugbel verzoek van het desbetreffende afdeling ook niet mogelijk- do maar via de klachtenprocedure. 
Mijn vraag is: zijn jullie gestoord?? Vinden jullie het oké dat JULLIE IETS AANBIEDEN en dat de klant dan maar uren en dagen en X aantal telefoongesprekken hier over moet voeren en insteken?? JULLIE BIEDEN DIT AAN DUS JULLIE ZOUDEN DIT MOETEN KUNNEN OPLOSSEN. Niet alleen dat ik het het zelfde verhaal 20 keer moest doen bij 3 verschillende bedrijven en X aantal medewerkers, er 100 x stress van heb gekregen omdat het voelt alsof ik in de maling ben genomen, maar nu ook niet het welkomst cadeau op tijd krijgt die een cadeau moest zijn voor m’n kindjes verjaardag ( en ja! Ruim op tijd geweest zou zijn als dit normaal is opgelost was). 
Jullie kunnen mij de verloren tijd en de gekoste zenuwen niet teruggeven, daarnaast wordt je als nieuwe klant gewoon belazerd en gek gemaakt. 

Beste antwoord door Noordzee

Hey ​@Noordzee dank je voor jouw reactie. Echter heb ik meerdere keren met hun gebeld en geven ze duidelijk aan dat ze mij op geen enkele manier kunnen helpen omdat ze alleen over de levering van het cadeau gaan en niet het bestellen van. 

Graag gedaan ​@Ana25 ,

Dan maar weer bellen met KPN klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Je kunt verder altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

11 reacties

• October 22, 2025

Op 10.09.2025 een nieuw kpn internet contract afgesloten met 6 maanden korting met ingangsdatum 15.09. Op de ingangsdatum gebeld met KPN en aangezien het binnen de 14 dagen opzegtermijn was, gevraagd of het abonnement gewijzigd kan worden naar 2 jaar contract met welkomst cadeau. Op 17 september gebeld door de nodig afdeling en de wijziging via de mail ontvangen. 

Bijzonder. Normaal gesproken doen ze dit niet. Er staat volgens mij nadrukkelijk 8n de voorwaarden dat een gekozen korting/cadeau nadien niet meer gewijzigd kan worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Bijzonder. Normaal gesproken doen ze dit niet. Er staat volgens mij nadrukkelijk 8n de voorwaarden dat een gekozen korting/cadeau nadien niet meer gewijzigd kan worden. 

Ik dacht ook dat ik de bestelling zou moeten annuleren en dan opnieuw bestellen maar het was ( volgens de afdeling die mij had teruggebeld en de wijziging had gedaan) niet nodig. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Ik dacht ook dat ik de bestelling zou moeten annuleren en dan opnieuw bestellen maar het was ( volgens de afdeling die mij had teruggebeld en de wijziging had gedaan) niet nodig. 

En trouwens geen idee of dit wat uitmaakt maar m’n internet was nog niet geïnstalleerd/ gestart. Ik had hiervoor al gebeld. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@Ana25 ,

Heb je nog vragen, dan kan je terecht bij de partner Siodekixx. Zij regelen de verzending van het welkomstcadeau. Ze zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

bron: 

Ik zou een cadeau krijgen, maar heb deze niet ontvangen. Wat nu?

Om gebruik te maken van de actie, moet je binnen de actieperiode een bestelling doen met het specifiek abonnement en/of toestel waarop de actie geldig is.

Om jouw cadeau daarna te ontvangen, moet je een aanmeldformulier invullen. Dit kan een aanmeldformulier van KPN of van de toestelfabrikant zijn. Dit is afhankelijk van wie de actie is. De link naar het aanmeldformulier vind je in de bevestiging van jouw bestelling.

Heb je gekozen voor een cadeau bij jouw (nieuwe) Thuis abonnement? Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de 14 dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, versturen we binnen uiterlijk 3 werkdagen je cadeau. Let op: we sturen 't naar het adres waar je je abonnement op hebt aangevraagd. Dit kan je niet aanpassen.

Het welkomstcadeau wordt verzonden door onze partner. Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace. Je kunt hiermee jouw pakket volgen. Voldoe je aan alle vereisten en heb je nog vragen, dan kan je terecht bij onze partner. Zij regelen de verzending van het welkomstcadeau. Ze zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • October 22, 2025

.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Hey ​@Noordzee dank je voor jouw reactie. Echter heb ik meerdere keren met hun gebeld en geven ze duidelijk aan dat ze mij op geen enkele manier kunnen helpen omdat ze alleen over de levering van het cadeau gaan en niet het bestellen van. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Graag gedaan ​@Ana25 ,

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Graag gedaan ​@Ana25 ,

Dank je voor het meedenken ​@Noordzee echter ook allemaal al gedaan ( behalve contact via social media), dus zowel meerdere terugbelverzoeken en een klacht via de link. Heb echt het gevoel dat ik aan het doordraaien ben en net zo goed de waarde van het cadeau in uren hieraan verspilt heb omgezet. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Ana25. Welkom bij KPN en op de KPN Community! 😊

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een welkomstcadeau achteraf aan te passen bij een bestelling. Daarvoor moet de bestelling eerst geannuleerd worden en vervolgens opnieuw besteld met het cadeau.

Je geeft aan dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat zij het voor je zouden aanpassen. Heb je hiervan een bevestiging gekregen waarin staat dat je contract is gewijzigd naar 2 jaar met het welkomstcadeau? Ook geef je aan dat je bent teruggebeld door de technische afdeling. Dat betekent dat je klacht niet bij de juiste afdeling terecht is gekomen. Het beste wat je nu kunt doen, is het klachtenformulier gebruiken dat Noordzee hierboven gedeeld heeft. Dan neemt een collega van onze klachtenafdeling contact met je op en kan alles met je doornemen. Zo weet je zeker dat het goed wordt opgepakt.

Hopelijk helpt dit je verder en komt er snel duidelijkheid!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

@Vikash van KPN  dank je voor jouw reactie echter heb ik hier echt niets aan. 
1. Ik heb niet gevraagd of het mogelijk is of niet en hoe jullie dat achter de schermen wel of niet doen:  mijn wijziging is doorgevoerd, heb de bevestiging ontvangen en OOK de code voor de laptop ( wat betekend dat het wel goed in het systeem staat dus eigenlijk is die hele lap txt voor niks). 
2. Ook helemaal onnodig als reactie want zoals ik al zei heb ik later een klacht ingediend via het formulier en is het overduidelijk dat het niet bij de juiste afdeling terecht gekomen was. 
Dus.. ja. Dank je? 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik had je graag zelf verder geholpen, maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om jouw hierin verder te helpen. Ik ga er vanuit dat mijn collega's van de klachtenafdeling nog contact met jou opnemen. Wanneer dit niet het geval is kan je het beste nogmaals contact opnemen met onze klantenservice. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.