Skip to main content

ik heb vandaag mijn box 12 met 2 super wifi punten gekregen en geïnstalleerd. maar de superwifi werkt alleen op de originele instellingen. Bij installatie schakelen ze wifi van de box 12 uit, maar dat is volgens de service afdeling niet goed en dan moet je deze zelf weer aanzetten. Verander ik de SSID naam dan nemen de Superwifi punten dit niet over. Sterker nog, dan krijg ik twee wifi accounts een via de box en de ander via de wifipunten. Schakel ik dan de box uit kan ik niet inloggen op de account van de wifi punten. Lukt het toevallig om een wifipunt goed te koppelen met de box en ik sluit de tweede box aan voor de gegevens, dan veranderd deze de wifi naam van beide wifipunten terug is de oorspronkelijke en schakelt wifi van de box weer uit. Dus weer geen wifi. Tot slot was ik na vele telefoon gesprekken niet verder gekomen wilde ik een klacht indienen via de chat, toen viel het hele internet uit. Een test wees uit dat dns was uitgevallen wat verholpen word door uit en aan zetten van de box. Mijn huis installatie is al door de vorige provider gecontroleerd en er zijn geen onregelmatigheden gevonden en is gezegd (op papier) dat het buiten huis de reden van het uitvallen van DNS ligt. Door de toch blijvende problemen met DNS ben ik overgestapt naar KPN  en die zegt nu dat er maar een monteur moet komen en dat kost mij mogelijk 50 euro. Ik weet natuurlijk niet of dit alles met elkaar verweven is maar ik heb een overstap gemaakt die 20 euro per/mnd meer kost maar zonder verbetering. Weet iemand raad hoe ik deze problemen oplos?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ja de Super WIFI bij de modem  is bedraad…

Ik zou niet weten hoe ik de snelheid en protocol kan aangeven…

Ik vind het gewoon gek dat ik nooit problemen had... en nu ik mijn v12 uit hebt staan dit gebeurd... ook vooral bij het afspelen van video... ziggo app... dus denk het probleem bij het huidige netwerk…