Skip to main content

Werkt internet met een maximale snelheid van 8 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload op je adres? Ik overweeg over te stappen naar KPN, maar deze geeft dit als maximaal haalbare snelheid op mijn adres.

Het zal wel werken, maar echt snel is het niet. Misschien voor je mail en wat info opzoeken.

Youtube / Netflix op 4k kan je wel vergeten. HD streamen zal ook al lastig worden.


Hallo @Christa Schomaker , ja hoor, dat zal zeker werken, je zult maximaal 1 tv aan kunnen sluiten en met hoe meer mensen je tegelijk internet hoe langzamer e.e.a. gaat.

Stel, de familie bestaat uit vader, moeder en 2 kinderen en je hebt een netto snelheid van 8Mbit/s, dat deel je dan door 4 en heb je theoretisch 2Mbit/s per persoon tot je beschikking, maar in de praktijk blijkt het allemaal gewoon goed te werken.

De voorkeur is wel zoveel mogelijk bekabeld te werken, want draadloos verlies je snelheid mee.

Succes.

P.S. vroeger rekenden we in Kbit/s i.p.v. Mbit/s en dat werkte ook.

Als je bij www.kpnnetwerk.nl kijkt via je postcode/huisnummer, zie je daar dan iets staan over een komende glasvezelaanleg of nog niet?

 

 


P.S. vroeger rekenden we in Kbit/s i.p.v. Mbit/s en dat werkte ook.

 

Haha, vroeger zagen de websites er ook nog wat simpeler uit. Tegenwoordig is het met al die asynchrone javascript en alle extra media toch wel een iets snellere verbinding noodzakelijk dan mijn 14k4 van ‘vroeger’ ;)

 


P.S. vroeger rekenden we in Kbit/s i.p.v. Mbit/s en dat werkte ook.

 

Haha, vroeger zagen de websites er ook nog wat simpeler uit. Tegenwoordig is het met al die asynchrone javascript en alle extra media toch wel een iets snellere verbinding noodzakelijk dan mijn 14k4 van ‘vroeger’ ;)

 

Hallo @XS4-Arjan even off-topic, toen wij gingen automatiseren in ons bedrijf in de jaren 80 van de vorige eeuw vertelde een vertegenwoordiger van PTT dat we minimaal 4Kbit/s per terminal c.q. werknemer nodig hadden, die aangesloten was op onze eigen IBM-server en dat werkte perfect toentertijd.

Â