Skip to main content

We hebben hier in de straat een brief gekregen van een bedrijf met de naam Fiberr voor het maken van een afspraak. Maar volgens de site moet je een brief van KPN krijgen met een code om via KPN een afspraak te maken.  Is dit bekent bij KPN?? Daarnaast heb ik al meerdere keren aangegeven op de hoogte te willen blijven van de zaken rondom de aanleg in de wijk. Helaas is er meer gebeurd dan dat ik dit via de KPN heb vernomen.

Welke site gaat het over? Kunt u het adres hier plaatsen? 


Fiberr Lakenblekerstraat 24  1431 GG Aalsmeer  085-0045375


Ik bedoen het adres van de website. Daarop had u toch gelezen dat u een brief van KPN zou moeten ontvangen? 

Maar volgens de site moet je een brief van KPN krijgen met een code om via KPN een afspraak te maken.

 


Ja als je ga kijken bij KPN glasvezel

 


Alles over jouw status | KPN Netwerk  en dan  hoe maak je een afspraak

 


Allereerst is het verstandig om uw adres te verwijderen, dit is een openbaar forum waar iedereen op kan kijken.

Dan heb ik stiekem gekeken en op dit moment zijn er geen plannen om in de komende drie maanden glasvezel uit te rollen op die plek in Aalsmeer door KPNNetwerk, vandaar dat je ook nog niks hebt gehoord.


Nee dat is het adres van het bedrijf dat hier brieven rond stuurt. Ik heb de vezel al bijna binnen en wacht nu met de wijk op de aansluiting


Het gaat erom dat KPN bevestigt of ontkent dat dit bedrijf voor jullie werkt

 


Het gaat erom dat KPN bevestigt of ontkent dat dit bedrijf voor jullie werkt

 

Waarschijnlijk zal dat bedrijf wel voor KPN Netwerk werken ja. Het is een kleine onderaannemer die niet eens zelf een eigen kantoorpand heeft. Het genoemde adres is een pand waarin (meerdere) bedrijven ruimte kunnen huren.

Voor meer informatie zult u naar KPN Netwerk moeten bellen. 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Maar aan waarschijnlijk heb ik natuurlijk niets. Er staat geen code op dus het komt niet overeen met het beleid van KPN. Als KPN al niet zeker weet met wie ze in zee gaan ga ik zelf ook sterk aan de KPN twijfelen.


Maar aan waarschijnlijk heb ik natuurlijk niets. Er staat geen code op dus het komt niet overeen met het beleid van KPN. Als KPN al niet zeker weet met wie ze in zee gaan ga ik zelf ook sterk aan de KPN twijfelen.

Dat zul je bij kpn netwerk moeten checken, niet bij kpn de service provider. Dus bel kpn netwerk nl even, dat is het snelste. Dus even via de link van @Nick83 


Nou ik heb gebeld en de brief van die firma Fiberr blijkt niet te kloppen.


Kunt u een foto van die brief hier plaatsen? 


 


Ok. U heeft van Gelder gebeld? Die zei dat dit nep was? Hebben ze ook gezegd wanneer zij het dan wel aan komen sluiten?

Die brief ziet er dubieus uit. Maar aan de andere kant ... Ik zou niet weten waarom iemand zulke nepbrieven rond zou sturen?

Kan @Ward_ hier misschien iets over zeggen?


Persoonlijk vindt ik de brief heel duidelijk, alleen als KPNNetwerk aangeeft onbekend te zijn met het bedrijf is dat inderdaad wel merkwaardig. Hopelijk reageert @Ward_ en ontstaat er duidelijkheid.


De genoemde QR code is voor het geven van toestemming aan het begin van het project. Voor het maken van een afspraak voor de aansluiting behoor je zelf direct een brief te krijgen op KPN Netwerk briefpapier en meestal zonder code (hangt af van de aannemer).

De brief die ik nu zie is de laatste kans brief, bedoeld voor de woningen die nog niet hebben gereageerd op de afspraak voor aansluiting. Deze is echter tegen alle regels in niet op ons briefpapier en dat zorgt er dus ook meteen voor dat bewoners argwaan krijgen.

@Theo tvprobleem Over welke woonplaats hebben we het hier? Dat is voor mij wel van belang om de goede communicatiemedewerker te benaderen.


Rotterdam 


Hillegersberg zuid


Dank je. Ik meen dat Fiberr wel een onderaannemer is die ik eerder heb gehoord, maar ik check maandag even met het projectteam. 


top ik hoort het graag.


We hebben dezelfde brief hier in de straat ook ontvangen. Kleiwegkwartier. Is er al meer duidelijkheid?

Groet,


@Ward_  heb je al een antwoord?


Dank je. Ik meen dat Fiberr wel een onderaannemer is die ik eerder heb gehoord, maar ik check maandag even met het projectteam. 

@Ward_  heb je al een antwoord?

@Theo tvprobleem Zojuist ja. Dit is wel een bekende onderaannemer van Van Gelder. De brief had niet zo gebruikt mogen worden want die behoort altijd van KPN Netwerk te komen. 

Maar in dit geval is het dus wel bonafide en kan je de afspraak maken als je wil 


Goed om te weten. Bedankt voor je reactie.