Skip to main content

Sinds ik ben overgestapt naar KPN als internetprovider is er 1 website waar ik geen toegang meer toe heb. Deze website heb ik nodig voor mijn werk. De IT afdeling van mijn werkgever heeft er meerdere keren naar gekeken maar kan het probleem niet oplossen en geeft aan dat dit aan de internetprovider ligt. Kunt u mij helpen? Zie hieronder de foutmelding, ik heb de website verwijderd. 

 

This site can’t be reached

….’s server IP address could not be found.

Try:

ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Hallo @IngeW79 

 

Als er geen IP adres bij die website URL wordt gevonden dan ontbreekt die blijkbaar in de DNS server van KPN.
Je kan testen of het met een andere DNS server wel werkt.

Onder Windows kan je dat als volgt aanpassen, Start → Instellingen → Netwerk en internet.
Dan kiezen Adapter optie wijzigen, je krijgt dan een scherm met Netwerkverbindingen, daar Eigenschappen van de netwerkadapter die je gebruikt opvragen (via rechtermuisknop) en onderstaand plaatje volgen om de Cloudflare DNS server in te stellen:

 

Je kan hier ook de instructie vinden en de IPv6 DNS server mocht dat nodig zijn: https://1.1.1.1/nl-NL/dns/


Welke website betreft het?


Bedankt @GeSp , ik ga dit proberen, heb hulp van IT afdeling van werkgever nodig om iets aan de DNS instellingen te veranderen.Â