Skip to main content

Op vrijdag 10 december (!) is bij ons in huis een monteur geweest om de aansluiting op het glasvezelnetwerk af te ronden. Bij een eerdere afspraak is het zwarte kastje niet geplaatst.  Het was de bedoeling dat wij nu eindelijk na lange tijd wachten over konden naar het glasvezelnetwerk.  Helaas bleek er iets mis te zijn;  Er zou iets’ zijn met ons ip adres. Kennelijk had KPN iets’ achter de schermen moeten activeren. De monteur heeft ter plekke contact gehad om dit op te lossen. Het zou volgens KPN max. 2 dagen duren om dit op te lossen. Wij zouden gebeld worden of gemaild zodra het was opgelost. U raadt het al. Tot op heden zijn wij niet gebeld. Ik heb zelf verscheidene pogingen gewaagd om telefonisch antwoorden te krijgen. Dit heeft mij uren gekost maar heeft ons niet opgeleverd behalve heel veel frustratie. Niemand kon ons helpen. Geen antwoorden, geen oplossing. Alleen maar - met alle respect - onwetende en onbekwame medewerkers gesproken. Soms zelfs onbeschoft. Geen enkel begrip voor onze situatie. Geen enkele poging om het op te lossen. KPN wijst steeds naar elkaar - van het kastje naar de muur. KPN netwerk zegt dat ik niet bij hun moet zijn want de boel is correct aangelegd. Ik moest zijn bij KPN provider. Ook KPN provider is niet in staat gebleken het probleem op te lossen. En dat terwijl zij zelf hebben bevestigd, notabene aan hun eigen monteur dat er iets mis is gegaan bij het patchen.  Per saldo zijn al onze inspanningen tevergeefs geweest. Alles wat daarvoor nodig is, is aanwezig en aangelegd maar kennelijk is het voor KPN provider onmogelijk om de verbinding tot stand te brengen en ons daarvan op de hoogte te stellen.  Zelden zagen wij zo een staaltje van klantonvriendelijkheid en arrogantie bij een leverancier. Graag horen wij van KPN provider wanneer u denkt het op te gaan lossen!  

Hallo @Petra Zwerver , kun je eens een foto plaatsen van je glasvezel-aansluiting?

Via www.kpnnetwerk.nl kun je met je postcode/huisnummer zien of zij hun werk opgeleverd hebben.

Als dat zo is, kun je bij KPN, de provider, waar dit forum bij hoort, een migratieverzoek indienen om je over te zetten van koper naar glas. Een monteur gaat dan de glasvezelverbinding bedrijfsklaar maken en activeren.

Succes.

 


Beste JanD,  alles is in orde. De monteur had opdracht om ons over te zetten van koper naar glas echter bleek dat KPN provider kennelijk ergens de patch niet of verkeerd had omgezet. Daarover heeft de monteur contact gehad. Dat is ook bevestigd door KPN provider. Zij zouden het regelen binnen 2 dagen. Dat is dus niet gebeurd. Alles is verder goed aangelegd, kastjes zijn aanwezig. Nu alleen nog even de overzetting correct patchen. KPN blijkt daartoe niet in staat. Hoeveel telefoontjes ik al heb gepleegd. 


Beste KPN provider, hierbij nogmaals het dringende verzoek om ons over te zetten van koper naar glas. 

 


Hallo @Petra Zwerver , jammer om te lezen dat het stroef verloopt. Vul s.v.p. in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN, dan komt een moderator er op terug.

Succes.

 


Waar vind ik het privegedeelte  van mijn profiel? 

 


Waar vind ik het privegedeelte  van mijn profiel? 

In uw profiel staan diverse velden waar (Privé) bij staat. De informatie in deze velden is alleen zichtbaar voor KPN medewerkers. Ik zou de laatste cijfers van het IBAN pas invullen als een KPN medewerker daar echt nadrukkelijk om vraagt. Ik denk dat het in deze situatie niet nodig is.


Hoi @Petra Zwerver . Welkom op het forum.

Ik heb het dossier er bij gepakt en kan niet anders zeggen dan dat het een behoorlijke puinhoop is geworden. 

De kern van het probleem is dat het niet lukt om ‘licht’ over jouw verbinding te krijgen. Hier zijn allerlei handelingen voor geprobeerd. 

Ik wil graag een monteur langs sturen. Zijn er dagen (ochtend of middag) waarop dit kan? 

 


Beste Erwin, het is inderdaad een puinhoop. Als u denkt dat een monteur het alsnog kan oplossen dan is dat prima. Voor ons in principe alle dagen prima, bij voorkeur in de ochtend. 


Beste Erwin_ KPN Graag vooraf (telefonisch) contact om een afspraak in te plannen. 


Vind je het goed dat ik de monteur op woensdag 9-2 (het ochtenddeel) probeer te zetten?


Beste Erwin, 9 feb is  geen optie ivm een aantal online vergaderingen in de ochtend. Donderdagochtend 10 zou wel kunnen


Daar hou ik dan rekening mee, @Petra Zwerver . Ik heb dit hele verhaal ook nog even naar wat collega's gestuurd die dichter betrokken zijn bij deze processen.  Ik verwacht in de loop van maandag een antwoord en als zij geen verdere belemmeringen zien, kan ik tot actie over gaan. Ik houd je op de hoogte. 


Volgens mijn gegevens heb je ondertussen diensten. Klopt dat?


Beste Erwin, je inspanningen hebben inderdaad eindelijk vruchten afgeworpen ! Sinds afgelopen woensdag zitten we op het glasvezelnetwerk. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus heel erg bedankt! Case closed!


't werd ook tijd, @Petra Zwerver . Ik ben blij dat het nu werkt en voorspel dat je nu zonder incidenten van zorgeloze diensten kunt genieten.