Skip to main content

Ik loop tegen de complete idiote bureaucratie van KPN aan en ben het echt goed zat nu.

Op 24 maart is een onderaannemer langs geweest om glasvezel in het huis aan te leggen. Mij was beloofd dat hij in de ochtend langs zou komen, hij kwam pas in de middag aankakken. Omdat ik in de middag weg moest heeft hij het werk niet afgemaakt, hij heeft wel de ticket laten sluiten/aangegeven dat het werk klaar is maar dat is dus niet zo. Nu zit er een tochtend gat met een kabel er doorheen in mijn voorpui en het kastje hangt niet vast. Op 28 april is er nog een monteur langs geweest van KPN zelf om het "glasvezel te activeren" zoals hij het zelf zei door er een zwart kastje op te duwen, die man gaf ook aan dat de werkzaamheden nog niet af waren. Er zou nog gekit moesten worden (aldus de eerste aannemer en de monteur van KPN).

Ondertussen heb ik al 3 keer KPN gebeld die me weer doorsturen naar KPN netwerk, want blijkbaar is dat weer los van elkaar. Die sturen me weer door naar aannemers, de ene heb ik een half uur in de wacht gehangen (die toen niet de juiste aannemer bleek te zijn), de andere zei dat ik maar terug moest bellen naar KPN want ze gingen niet aan de slag zonder dat ze een ticket hadden. Ik ben 2 uur lang van het kastje naar de muur gestuurd, van waardeloze telefoonrobot naar telefoonrobot.

Ik heb teruggebeld naar KPN, daar heeft iemand een ticket voor me aangemaakt. Ik werd binnen 2 uur teruggebeld met het zoveelste onzin-verhaal: "tja, wij zijn gewoon KPN, je moet KPN netwerk hebben. Wij kunnen niets doen." Dezelfde KPN netwerk die ik vandaag letterlijk 3 keer aan de lijn heb gehad en die me maar steeds doorsturen naar aannemers. Ik moest maar een klacht invullen op https://www.kpnnetwerk.nl/contactformulier/#gegevens werd me verteld. Het zal niemand verbazen dat zelfs DAT een foutmelding geeft: “ Er is iets mis gegaan, probeer het later nog een keer. “ Het enige wat de telefonische helpdesks doen is naar anderen wijzen en zeggen dat ze niet kunnen helpen.

 

Ik ben ondertussen al de hele avond actief op zoek naar een andere provider voor mijn mobiele telefonie en internet want ik ben letterlijk nog nooit zo slecht behandeld bij een bedrijf, maar dat verhelpt alsnog niet een tochtend gat in mijn muur. Ik heb 0 interesse om ooit nog iemand van KPN aan de lijn te hebben na de absurde wanprestaties van de helpdesk van vandaag, maar IEMAND moet nu de verantwoordelijkheid gaan nemen om mijn probleem (eigenlijk jullie probleem waar veel moeite voor gedaan is om dat mijn probleem te maken) op te lossen. Ik wil best iemand anders inhuren om dat gat te dichten, maar dan wil ik zwart op wit dat jullie het betalen.

Laat maar horen wat er gedaan gaat worden.

 

 

Kpnnetwerk is echt een ander bedrijf.  Dat is de beheerder van het glasvezelnetwerk.  Kpn levert diensten over dat netwerk net als T mobile en andere providers dat doen. Het is spijtig maar je zit hier dus niet op het goede adres. Ik had 2 dagen later zelf dat gat volgespoten met purschuim maar dat is een keuze.


Kpn netwerk heb ik zoals beschreven ook al 3 keer aan de lijn gehad, en daar word ik ook van het kastje naar de muur gestuurd.

De laatste “tip” die ik kreeg was dat ik een klacht kon indienen op hun site. Dat kan ook al niet, want zelfs daar krijg ik een foutmelding te zien.


Het is natuurlijk bar slecht dat het zo gaat.  Er had meteen iets ingespoten moeten worden. Maar goed het is niet gebeurd. Je kan dus twee dingen doen. Eindeloos wachten of zelf de koe bij de horens vatten en bij de bouwmarkt een bus purschuim halen. Dan is het morgen netjes. 


Hi @DRN. Dit is absoluut geen visitekaartje. Ik snap met dit verhaal goed dat een oplossing buiten bereik lijkt. 

Ik heb in dit geval contact opgenomen met de partij die gaat over de aanleg. Wel kan het een paar dagen duren voordat ik daar reactie op krijg. Vooral met het weekend ertussen.

Ik moet je dus nog een klein beetje geduld vragen. Maar ik verwacht maandag of dinsdag meer te kunnen vertellen. Wel wil ik je bedanken voor de heldere uitleg en de bijgeleverde foto's. Dat heeft enorm geholpen bij het goed doorzetten van de klacht. 


@DRN ik heb ondertussen reactie gekregen. Daarin staat dat het opnieuw opgepakt wordt van onze kant. Dat we dus contact met je op gaan nemen. Ook wordt er voor je gekeken waarom je op dat moment bent doorverwezen naar het klachtenformulier.

Laat je hier nog weten of je wat van ons gehoord hebt?


@Bram_ 

Hoi Bram. Vorige week heb ik, nadat ik aanvankelijk foutmeldingen kreeg bij het invullen van dat desbetreffende klachtenformulier, toch een klacht in kunnen dienen op de knp netwerk site. Afgelopen woensdag ben ik door iemand gebeld, ik weet eerlijk gezegd niet meer of het kpn was of een onderaannemer, die met mij een afspraak heeft gemaakt om op de 28ste langs te komen en de werkzaamheden af te maken.


@DRN blij om te horen dat er nu actie is ondernomen. 🙂