Skip to main content

Wie verzint zoiets?

Dinsdag avond van af 22:30 kan ik mogelijk niet internetten, tv kijken.

Net nu de zxv7200 rammelt. Lekker hoor.

(de digitenne module is uitgeleend aan m'n moeder. Die had o.a. door brand in een transformatorhuis 2 x storing in 10 dagen)

OK @PeterG ,

Dan lig ik al lang op één oor. De volgende ochtend gaat de wekker alweer vroeg….

Het lijkt mij logisch dat ze werkzaamheden in de nacht doen. 

Overdag is uiteraard geen optie, want dan is internet voor veel mensen noodzakelijk om te werken. 

En als een moderator vandaag nog de omruil regelt, dan ligt de nieuwe ontvanger maandag of uiterlijk dinsdag voor jou op het omruilpunt. Schiet dus even een moderator aan!  


Hier kijk ik televisie tot een uur of 00:00. Meestal opgenomen programma's overigens.

Ach, de zxv7200 speelt nu ineens weer al 40 minuten achter elkaar….

En op 1 augustus zit ik op het einde van een vrijwel niet gebruikte bundel van 10 GB, nog maar 200 MB verbruikt. Ik kan dus wel wat 'hebben' en verbrassen.

Internet is dus niet zo'n punt. Telefoon via 4G en laptop via diens hotspot. 😉

Desnoods lekker de DAB+ radio aan. Alles wordt toch opgenomen. Dus ik mis niks.

Ik red me wel.

Maar ja, de bovenbuurman wil nog wel eens tot ver na middernacht tv kijken. Die slaapt slecht. En heeft geen alternatieven.


Hallo @PeterG en @Noordzee dat onderhoud is dan in tegenspraak met wat een moderator beweerde bij het updaten van de DIW7022, dat is stilgelegd tot 20 augustus i.v.m. de voetbalkampioenschappen in Nieuw-Zeeland en dan wil men geen tv-verstoringen dus als je dan internet gaat bijwerken waardoor het er uit ligt kun je dus ook 's nachts geen voetbal kijken.

 


Ok @JanD ,

Dat wist ik niet. Ik heb net gelijk even naar het wedstrijdschema gekeken en zover ik kon zien gaat e.e.a. elkaar niet bijten. 


Mogelijk is het vorige onderhoud (sms dat het 28-7 van 00:00 tot 05:00 zou zijn) niet helemaal gelukt of helemaal niet doorgegaan door wat voor omstandigheid ook.


Hallo @PeterG en @Noordzee dat onderhoud is dan in tegenspraak met wat een moderator beweerde bij het updaten van de DIW7022, dat is stilgelegd tot 20 augustus i.v.m. de voetbalkampioenschappen in Nieuw-Zeeland en dan wil men geen tv-verstoringen dus als je dan internet gaat bijwerken waardoor het er uit ligt kun je dus ook 's nachts geen voetbal kijken.

 

Onderhoud is wat anders als Software updates.

Onderhoud laten ze altijd wel doorgaan was helaas met het vorige WK ook gingen ze onderhoud doen doen aan het mobiele netwerk hier in de nacht.


Hallo @MennoG78

Onderhoud is wat anders als Software updates.

Dat begrijp ik, maar in beide gevallen geen internet c.q. tv,

dus waarom wel de updates uitstellen tot na het WK en niet het onderhoud?


Hallo @MennoG78

Onderhoud is wat anders als Software updates.

Dat begrijp ik, maar in beide gevallen geen internet c.q. tv,

dus waarom wel de updates uitstellen tot na het WK en niet het onderhoud?

Ja ik vond het ook slecht excuus om het niet door te latengaan daardoor.

Maar goed we moeten het ermaar mee doen ;)

En keertje geen internet of tv is ook geen straf toch keer op tijd naar bed.


Hallo @MennoG78

Onderhoud is wat anders als Software updates.

Dat begrijp ik, maar in beide gevallen geen internet c.q. tv,

dus waarom wel de updates uitstellen tot na het WK en niet het onderhoud?

Updates zijn meestal niet noodzakelijk. Die kunnen uitgesteld worden. Onderhoud is wel noodzakelijk. Waaarschijnlijk is daar bepaald personeel voor wat volgens een bepaald schema diverse onderhoudstaken uitvoert. Daarvan kun je niet zeggen: de komende 6 weken mogen jullie ff niks doen en de 6 weken die daar op volgen moeten jullie dubbel zo hard werken om het weer in te halen...


Hallo @MennoG78

Onderhoud is wat anders als Software updates.

Dat begrijp ik, maar in beide gevallen geen internet c.q. tv,

dus waarom wel de updates uitstellen tot na het WK en niet het onderhoud?

Updates zijn meestal niet noodzakelijk. Die kunnen uitgesteld worden. Onderhoud is wel noodzakelijk. Waaarschijnlijk is daar bepaald personeel voor wat volgens een bepaald schema diverse onderhoudstaken uitvoert. Daarvan kun je niet zeggen: de komende 6 weken mogen jullie ff niks doen en de 6 weken die daar op volgen moeten jullie dubbel zo hard werken om het weer in te halen...

In die tussentijd kunen ze mooi meehelpen met de glasvezelaanleg😎


OK @PeterG ,

Het lijkt mij logisch dat ze werkzaamheden in de nacht doen. 

Overdag is uiteraard geen optie, want dan is internet voor veel mensen noodzakelijk om te werken. 

 

En @PeterG ? 

Heb je de nacht kunnen doorbrengen met TV via DVB-T2 en internet via het mobiele netwerk?  

Waarschijnlijk viel de duur van de uitval ook wel mee. 


Niets van onderbreking gemerkt. Als die er al was. De kreet is '’ik lag op een oor'’ echter lig ik dan meestal op m'n achterhoofd 😋.

Want zowel ik, je weet waar ik woon, als mijn moeder 143 km verderop (!) krijgen op dit moment meerdere keren in de week sms'jes met aangekondigde werkzaamheden/onderbrekingen. Die er vervolgens niet lijken te zijn…. 🤔.

M'n moeder zegt letterlijk dat ze wordt bestookt met sms'jes van kpn...


Hier waren afgelopen nacht wel werkzaamheden maar niet aangekondigd