Skip to main content

 

Lieve forum-tijgers,

We kunnen niet (video)bellen met whatsapp via de wifi. Via 4/5G gaat het prima.

Google geeft aan dat er mogelijk wijzigingen in de router nodig zijn mbt firewall- danwel UDP-instellingen. 

Ik kan wel inloggen op onze fritzbox, maar geen idee welke instellingen ik zou moeten aanpassen.

Ben vast niet de enige/eerste met dit issue: wie heeft ervaring met de oplossing?

Alvast dank voor het meedenken

gr

Ronald

@ROCOKO67 ik kom hier op het forum het volgende tegen en misschien heb jij er wat aan. 
 

Op mijn iPhone moest ik gaan naar instellingen > whatsapp en daar dan lokaal data aanzetten. Als de ontvanger die je belt ook KPN heeft moet die dit ook aanzetten - anders kun je alsnog niet bellen via whatsapp.


hé Hoopvol,

dank voor de snelle reactie, maar geen iPhones in tha house, alles Android. Zie ook geen vergelijkbare opties in modem of telefoon.

gr

Ronald


@ROCOKO67 als ik het lees zijn er meer mensen in je huis die ditzelfde probleem hebben. Dan ga ik ervan uit dat het niet aan je mobiel ligt. Wellicht kan je de Fritzbox terugzetten naar fabrieksinstellingen oftewel resetten. 
Hierna dien je de Fritzbox weer in te stellen.

Wanneer je twijfelt over het resetten van je Fritzbox kan je ook nog de klantenservice bellen van Xs4all. 

Klantenservice

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.

 


thx, ga ik mee aan de gang


Inmiddels een handige schoonzoon op bezoek gehad. Bleken we toch soms zelf op het gasten-netwerk te zitten met onze mobieltjes en die stond (video)bellen niet toe. Die instelling aangepast en alles in orde. Dank voor jullie hulp!