Skip to main content

Ik heb dit probleem ook. Hoewel ik op mijn toestel gewoon internetverbinding kan maken en websites kan bezoeken heb ik problemen met whatsapp en ook visacard. Heel onhandig. Alle tips uitgeprobeerd en instellingen vernieuwd. Maar niks helpt, wat nu?

@Escholt147 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat dit niet werkt! Ook vreemd aangezien je verder alles kunt gebruiken. Is de simkaart wellicht al eens getest in een ander toestel om te kijken of het dan werkt?


In een ander toestel uitgeprobeerd en dan is er geen probleem. Weer terug in mijn eigen toestel blijft ie weer bezig met verbinden en lukt het niet. Kan het aan mijn instellingen liggen? Ik kan het maar niet ontdekken.


@Escholt147 Wat we dan nog kunnen proberen, als dat nog niet gedaan is. Is Whatsapp even verwijderen en daarna opnieuw installeren. 

Omdat andere apps en internet op de telefoon wel werkt heeft het in mijn ogen niet te maken met internet instellingen. Het gaat nog steeds om beide apps die niet werken? 


In een ander toestel uitgeprobeerd en dan is er geen probleem. Weer terug in mijn eigen toestel blijft ie weer bezig met verbinden en lukt het niet. Kan het aan mijn instellingen liggen? Ik kan het maar niet ontdekken.

Werkt Whatsapp via 4G wel?


In een ander toestel uitgeprobeerd en dan is er geen probleem. Weer terug in mijn eigen toestel blijft ie weer bezig met verbinden en lukt het niet. Kan het aan mijn instellingen liggen? Ik kan het maar niet ontdekken.

Werkt Whatsapp via 4G wel?

Nee ook niet. Als ik iets wil versturen krijg ik een klokje. Soms lukt het ineens wel. Maar ook dat geeft me geen aanwijzing van wat er anders misgaat. Signal werkt bijvoorbeeld wel. 


@Escholt147 Wat we dan nog kunnen proberen, als dat nog niet gedaan is. Is Whatsapp even verwijderen en daarna opnieuw installeren. 

Omdat andere apps en internet op de telefoon wel werkt heeft het in mijn ogen niet te maken met internet instellingen. Het gaat nog steeds om beide apps die niet werken? 

Ja, net ontdekt dat ik ook instagram niet kan openen. Signal werkt wel.


@Escholt147 Wat we dan nog kunnen proberen, als dat nog niet gedaan is. Is Whatsapp even verwijderen en daarna opnieuw installeren. 

Omdat andere apps en internet op de telefoon wel werkt heeft het in mijn ogen niet te maken met internet instellingen. Het gaat nog steeds om beide apps die niet werken? 

Ja, net ontdekt dat ik ook instagram niet kan openen. Signal werkt wel.

Overigens nu twee keer opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet.


@Escholt147 Wat vervelend en bijzonder dat precies deze beide apps niet werken. Wellicht dat het artikel van Computertotaal je nog verder kan helpen, hier staan een aantal  handige tips in.Â